Informační technologie Infrastruktura Silnice Silniční nákladní doprava Zprávy

CzechToll zahájí testy palubních jednotek u dopravců, chystá stavbu 11 bran

Kontrolní vůz firmy CzechToll před ministerstvem dopravy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kontrolní vůz firmy CzechToll před ministerstvem dopravy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Budoucí provozovatel mýtného systému, společnost CzechToll, ukončila první kolo testů svých technologií na českých dálnicích a silnicích. To spočívalo především v detekci nové palubní jednotky (OBU) v jednotlivých mýtných úsecích.

S jednotkou jezdil testovací vůz, úspěšnost byla 99,75 procenta, uvedla firma při kontrolním dnu na ministerstvu dopravy. Od příštího týdne začne přitom ostřejší fáze testů, kdy budou jednotky instalovány do nákladních vozidel dopravců, kteří se uvolili na testech se podílet. Součástí zkoušek bude i schopnost řidičů s jednotkou manipulovat.

Firma už zahájila i výrobu palubních jednotek, kterých musí podle smlouvy dodat 450 tisíc. Dopravci užívající české dálnice si budou muset své dosavadní krabičky vyměnit za nové od CzechTollu. Nová OBU se vyrábí v České republice, výrobcem je subdodavatelská firma Tollnet, jejíž majitel sídlí na Kypru.

K výměně dojde během října a listopadu. „Především na dopravcích bude záviset, zda se nebudou opakovat na hranicích a čerpacích stanicích fronty, které jsme v souvislosti se zavedením mýtného zažili na začátku roku 2007,“ uvedl generální ředitel CzechToll Matej Okáli.

CzechToll na kontrolním dnu rovněž potvrdil, že chystá na silnicích I. třídy výstavbu jedenácti nových mýtných bran. Výstavba by měla začít v červnu a skončit kolaudací o deset týdnů později. Z dnešních zhruba 270 bran pak CzechToll využije 55 bran.

Palubní jednotka (OBU) firmy Tollnet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Palubní jednotka (OBU) firmy Tollnet.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Satelitní systém bude brány využívat jen ke kontrole, nikoliv k samotnému zpoplatňování kamionů, proto nepotřebuje bran tolik jako systém mikrovlnný, který před 12 lety spustila firma Kapsch. CzechToll rovněž dodá celníkům 40 vozů Volkswagen Transporter vybavených kontrolními systémy.

„Pokud bych přirovnal budování nového mýtného systému k výstavbě domu, máme nyní dobře provedenou hrubou stavbu,“ uzavřel Okáli.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Robert
Host
Robert

Příspěvek byl smazán kvůli vulgaritám.

Eda
Host
Eda

Názor se dá vyjádřit i slušně, a to bez ohledu na to, jaký je. Na takové výlevy, které hlavně svědčí o vaší omezenosti či primitivnosti, tady fakt nikdo zvědavý není.

petr.r
Host
petr.r

ale ale, nejste náhodou ten co uvidí odečtovou bránu a dá jednotku do stínícího obalu a má seznam kontrolních, kde to nesmí dělat? Ta jednotka se mně nejeví velká a ten kábl je tam na dobití toho akumulátoru, abyste neměl vymluvu jak blbeček, že vám jednotka nefunguje.

AAA
Host
AAA

je ovšem pravda že stávající jednotka žádné dobíjení nepotřebuje….

petr.r
Host
petr.r

má vnitřní baterku a vlastně je pasivní, ale taky se dá lehce ošálit a to kapsch nikdy státu nepřiznal o kolik stát přišel podvodem peněz.

AAA
Host
AAA

jestli myslíte nějaké balení do alobalu no tak tato půjde ošálit úplně stejně

petr.r
Host
petr.r

ne, nepůjde ona má tu trasu zmapovanou podle gps, kdežto mikrovlnka počítá km brána-brána+ plus něco za ten usek a když to zakryjete, tak ten usek se nenačte, kdežto satelit to auto pohlídá. A ještě ze suchýho zipu to sundáte i za jízdy, ale ty přísavky za jízdy nechtem neodloupnete a kontrolní auta vás odhlalí na větší dálku, než v současnosti celníci, kteří stím nejezdí a nefunguje to.

Jirka
Host
Jirka

Tak to se pánové zase předvedli, krabice jak kráva, na prisavkach, které věcné nedrží a napájení kabelem… Zlaté současné krabicky… Zajímalo by mě, jestli někdo přemýšlí hlavou…
Hlavně že pak policii vadí plyšáci za oknem, zhoršují výhled, tohle ale taky. Stejně velká je slovenská krabice, belgická… Obě na 3,14…

Za co??? 😭

Daniel
Host
Daniel

Větší škatule už asi nešlo vyrobit 😂😂 byla by utopie kdyby tyhle škatule fungovali i na Slovensku, když jsou skoro identický, slovenská má display, česká ne, technologie bude ale stejná předpokládám.

Juraj
Host
Juraj

On je navyše v podstate rovnaký aj dodávateľ systému…
No, aspoň sa môže každý tváriť ako pilot, keď má v kabíne transpondér leteckých rozmerov.

petr.r
Host
petr.r

podívejte se na fotku, je tam zvlášt pro vás i položená propiska pro porovnání. A pro slovensko je displaj pro to, že tam můžou řídit i hluchoněmí, kdežto v čr ne.

...
Host
...

Já se přiznám, že tomu celému nějak nerozumím. Chystá se zpoplatnění osobních aut snímáním registračních značek. Náklaďáky to bude fotit samozřejmě taky. Tak k čemu ještě taková nesmyslná krabice? A proč má být uživatel odpovědný za to, že takový šmírovací krám zrovna nefunguje, nemá dostatek energie apod.?

petr.r
Host
petr.r

osobák si koupí vstupenku na dálnici týdenní, měsíční nebo roční, kdežto vozidlo nad 3,5tuny platí za kilometr placených useků, tj. na dálnici, silnici pro motorová vozidla a na některývj 1.

...
Host
...

Jistě. A jak to měni situaci? Jedna a ta samá kamera vyfotografuje, software rozhodne stejně jako dnes u kontrolních bran,jestli to je nákladní auto (navíc se to ještě může parsovat podle RZ v databázi), pokud ano, použije se rutina pro výkonové zpoplatnění, pokud ne, použije se časové. Pořád je to řádově levnější, než dva paralelně běžící systémy.

petr.r
Host
petr.r

jo tak v tom se už nevyznám a tápal jsem, jaky byl článek, že u osobáků s tím mají pomoc rakušané, když slováci to mají už zmáknuté a busdou to dělat.

AAA
Host
AAA

protože v tom případě by musela fotit každá brána, dnes jich fotí jen zlomek (ty kontrolní)

AAA
Host
AAA

PS: nemluvě o případném dalším rozšiřování, které už se obejde bez bran či jen s pár jednotkama kontrolních

petr.r
Host
petr.r

no a jak jezdí na slovensku ty auta s kamerama kontrolují osobáky nebo i nákladáky? Bude to vůbec stejná firma?

AAA
Host
AAA

no to fakt nevím ani jedno – nicméně to je pořád namátková kontrola dobrá pro osobáky ale ne pro mýtné

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll