CZ LOKO zmodernizovalo poslední „Belgičanku“

Poslední lokomotiva EffiLiner 300. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední lokomotiva EffiLiner 300. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKO

Zkušenosti z této modernizace CZ LOKO využilo při stavbě první duální lokomotivy DualShunter 2000.

CZ LOKO dokončilo modernizaci elektrické lokomotivy 365.009. Sloužit bude v „půjčovně lokomotiv“. Původní lokomotivy Class 12 byly vyrobeny pro belgické železnice SNCB v letech 1986/1987. Sloužily především v mezinárodní dopravě mezi Belgií a Francií. K odstavení z provozu došlo v roce 2013. Následně byly prodány české společnosti CZ LOKO. Ta provedla celkovou modernizaci devíti kusů na typ EffiLiner 3000.

První lokomotiva označená jako 365.001 byla předána dopravci IDS Cargo v roce 2017. Poslední 365.009 byla dokončená závěrem loňského roku. Jde přitom o jednu z lokomotiv, kterou CZ LOKO nabízí prostřednictvím služby EffiRent ke krátkodobému pronájmu.

Při modernizaci zůstaly z původní lokomotivy pouze podvozky, hlavní rám a s řadou úprav také karoserie. Ostatní prvky, včetně trakční výzbroje, byly vyrobeny nově. Lokomotivy disponují výkonem 2913 kW. Provozovány mohou být v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Podmínkou je napájecí soustava 3 kV DC nebo 25 kV AC. Zkušenosti z této modernizace CZ LOKO využilo při stavbě první duální lokomotivy DualShunter 2000, která bude dokončena v průběhu tohoto roku.

Dalibor Palko, CZ LOKO

Původní lokomotivy po SNCB, z kterých vznikly lokomotivy EffiLiner 3000. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední lokomotiva EffiLiner 300. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední lokomotiva EffiLiner 300. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOCZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka".
Autor: CZ Loko
CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka".
Autor: CZ LokoEffiliner 3000 v reklamním polepu Dukly Jihlava. Foto: CZ LOKO
Tagy CZ Loko EffiLiner 3000
43 komentářů