CZ LOKO má další zakázku v Turecku. Do oceláren dodá až šest lokomotiv, nahradí čínské a sovětské

Lokomotiva 723.7 pro turecké železárny Isdemir. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOLokomotiva 723.7 pro turecké železárny Isdemir. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKO

V Turecku jezdí již deset lokomotiv od CZ LOKO.

Společnost CZ LOKO získala nový kontrakt na posunovací lokomotivy EffiShunter 600. Turecké ocelárny Erdemir z města Eregli si u české společnosti objednaly čtyři posunovací stroje se silnějším spalovacím motorem CAT C27 o výkonu 709 kW.

Kontrakt za zhruba 170 milionů korun předpokládá dodání celé série v prvním čtvrtletí 2023. Ocelárny přitom mají opci na další dva kusy za stejných podmínek. Může tedy jít celkem až o šest lokomotiv. Ty v náročném průmyslovém provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce. O kontraktu informovala firma v tiskové zprávě. „Jde o velký exportní úspěch, který se nám podařil i přes ztížené podmínky způsobené koronavirovou pandemií. Klíčová je špičková kvalita a úsporný provoz těchto lokomotiv. Skvělý poměr mezi cenou a kvalitou je parametr, který otevírá našim lokomotivám cestu do světa,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

Firma tak navázala na předchozí dodávky. Do země během posledních šesti let vyvezla deset lokomotiv. Šest EffiShunterů 600 jezdí v ocelárnách Isdemir, dvě lokomotivy řady 744 již vlastní Erdemir. Další dvě vozidla řady 741.7 využívá státní dopravce TCDD jako „záložní“ pod Bosporem v podmořském železničním tunelu Marmaray pro případ mimořádných událostí.

Šest let na tureckém trhu

 „Do Turecka jsme sice obchodně vstoupili před šesti lety, ale stále to je pro nás nový, tedy i velmi náročný trh. Ale kontrakt v ocelárnách, které patří mezi největší výrobce železa a oceli na světě, potvrzuje, že jdeme správným směrem. Moderní koncepce, bezpečnost posádky, ekologický provoz a vysoká spolehlivost umožňují našim lokomotivám obstát v těžkých podmínkách nepřetržitého provozu železáren,“ dodal Jan Kutálek.

Rozsáhlá železniční vlečka oceláren na břehu Černého moře přitom neslouží pouze k přísunu vstupních surovin a expedici hotových výrobků, ale zajišťuje také řadu technologických manipulací během samotné výroby. Lokomotivy proto musí být spolehlivé a schopné obstát ve specifických podmínkách nepřetržitého celoročního provozu. Mezi ně patří třeba nestandardní průjezdní profily, oblouky o malých poloměrech, práce v prašném prostředí a extrémních klimatických podmínkách. A to čtyřnápravové EffiShuntery 600 s elektrickým přenosem výkonu a motorem Caterpillar C27 s přehledem zvládají.

Tagy CZ Loko EffiShunter 600 Turecko
16 komentářů