Cestovní ruch Doprava ve městě Dopravci Železnice

Cyklohráček vyjíždí kvůli viru bez hraček. Kasandra je v novém, nabídne dětem stanoviště strojvedoucího

Kasandra (912) v novém kabátě. Pramen: ROPID
Kasandra (912) v novém kabátě. Pramen: ROPID

V sobotu znovu vyrazí na svou trasu z Prahy na Okoř a do Slaného oblíbený sezonní dětský vlak Cyklohráček. Obvykle vyjíždí už koncem března, včasný začátek letošní (sedmé) sezony ale zhatila virová nákaza. Protivirová opatření ovlivní dění v Cyklohráčku i během provozu.

Na „nezbytně nutnou dobu“ nebudou ve vlaku fungovat největší dětské atrakce, jako je například závěsná houpačka nebo dvě balónkoviště. Nebudou se půjčovat ani hry, stavebnice či knihy, cestující navíc budou muset mít během cesty – stejně jako v jiných dopravních prostředcích – zakrytá ústa a nos.

Zároveň ale vlak nabídne dětem zcela novou atrakci. České dráhy jim zpřístupní stanoviště strojvedoucího řídicího vozu 912, kterému se říká Kasandra. Vůz byl vyroben jako prototyp pro spojení s motorovým vozem 812 (Esmeralda), který ale byl z Cyklohráčku už před loňskou sezonou vyřazen. Kasandra tím ztratila funkci řídícího vozu. V zimě prošla rekonstrukcí a stala se jen jedním ze čtyř přípojných vozů, tři zbylé jsou 010 po rekonstrukci a úpravách pro děti.

„Vůz dostal zcela nový oranžový kabát, interiér získal nové a především lehce čistitelné podlahy z měkčeného PVC. Původní stanoviště strojvedoucího je pak přestavěné na hernu, kde si mohou především děti nanečisto vyzkoušet řízení skutečného vlaku,“ uvedl ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš. Částečnou obměnou prošel také vůz pro kola, kde byl vytvořen zcela nový služební oddíl.

Podle šéfa ROPIDu Petra Tomčíka přepravil loni Cyklohráček téměř 16 tisíc lidí, což je oproti roku 2018 o 1300 výletníků více. Z celkového počtu cestujících bylo loni přes 6000 dětí.

Kdy bude jezdit Cyklohráček
Cyklohráček pojede opět každou sobotu, neděli i státní svátky až do 1. listopadu 2020. Z Prahy do Slaného a zpět jede vždy dvakrát během dne. Z pražského hlavního nádraží odjíždí v 9:04 a 13:03, zpět ze Slaného do Prahy pak v 11:01 a 16:55.

O vybraných sobotách pak odpolední Cyklohráček zamíří až do stanice Zlonice, kde se nedaleko od nádraží nachází železniční muzeum. Letos to bude ve dnech 30. května, 6. června, 20. června, 4. července, 18. července, 1. srpna, 15. srpna, 29. srpna, 12. září, 26. září, 10. října a 24. října.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Já chci hračky, bééééééééééééééé!

Kirak

Chápu to tak že se jim zpřístupní druhé stanoviště ? Jestli jo tak to nevím jestli to byl dobrý krok od ČD protže malé děti tam vše pomačkají a zničí to a navíc někteří rodiče se svými dětmi a jejich výchovou… nebo jim tam udělají jiné rádoby stanoviště.

ABC

Tyhle sedačky to je pomsta.

Frantisek

Timto vlakem jsem jel pred par lety cast cesty do Slaneho. Asi (tusim v Kolevči dle mapy) jsem nastoupilil. Pruvodci na me take slusne nastoupila – neb bez deti tim vlakem nemohu jet (byl sem pesi turista). Vystoupit jsem odmitl. Pulku cesty jsme se hadali, kdo tim muze jet, nakonec jsem rekl, at treba zavola policii nebo koho chce, ze mi to je jedno. Do Slaneho jsme kupodivu dojeli, policie nikde.
Zazitek za vsechny penize.

Karlos S.

Naprostý blábol a kravina… Buď si vymýšlíte, Františku, a nebo to bylo celé trochu jinak…

Kirak

Neni divu že díky lidem jako jste vy jsou průvodčí nesnesitelní a arogantní za takovéhle jednání bych vás regulérně z vlaku vyhodil.

ACSMAN

spíš „CYKLObezHRAČEK“ 🙂

Martin

A co je vůbec s tou Esmeraldou ?

Karlos S.

Co jsem slyšel, tak špatně. Je to atyp, není zájem do něj dávat peníze, je odstavena a neplánuje se už její zprovoznění – ale nejsem ČD, tak to nemohu říct oficiálně. Je pravda, že provoz s mašinou má své výhody – když klekne mašina, nasadí se jiná. Když klekne atypický motorák, řeší se to hůř. Na Cyklohráčku se už vystřídaly 714, 750 i 742 v minulosti. Spíš mě mrzí, že se nedá třeba jako solo do oběhu na semmering a Středoklkuky. Svezení je s ní trochu komfortnější než s 810,

Jiří 3

Podle mne mohla být 812 zajímavou možností modernizace vozů řady 810. Škoda že zůstala jen u 1 kusu.

Jerry

Určitě 812 opravit a nějakou 810 místo ní poslat do šrotu.

Martin z Moravy

Určitě ne.

libcha

…což se také stalo. Nakonec tedy (správně) ve variantě, kdy motorový a řídící vůz jsou pevně spojeny a tvoří snadno průchozí jednotku. Jestli ji ještě neznáte, seznamte se: Jiří 3, to je Regionova. Regionovo, to je Jiří 3.

(tím neříkám nic o tom, jestli je Regionova „dobrá“ nebo „špatná“)

Jiří 3

Nebojte, já o nich vím. Měl jsem na mysli, když je modernizován POUZE motorový vůz samotný. Stačí si jen pořádně přečíst, že mluvím o pouze 1 takovém kusu.

Viktor

Už je to nějaký rok zpátky….dojela na zastávku Praha cibulka a tam se zasekla… stála tam kolem 2h než našli lokomotivu….ale asi to musí být nějaká větší závada když už ji neopravují…na YouTube je video z té události

Velda

Nabídli ji nám do Lužné , ale pan Kothera si řekl, že neee, že to je velká moderna , takže si myslím, že si na něco regínovitého ještě dlouho počkáme – aspoň do té doby, co tu Kothera bude sedět .