Čtyři mimořádná přistání během tří dnů. Qantas vyzval ke klidu a zdůraznil bezpečnost

Boeing 737-800 letecké společnosti Qantas. Foto: Robert Frola [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html)]Boeing 737-800 letecké společnosti Qantas. Foto: Robert Frola [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html)]

Qantas sérii mimořádných událostí využil pro vysvětlení bezpečnostních procedur v oboru.

Letecká společnost Qantas čelí nezvyklému řetězení technických závad na svých letadlech. Čtyřikrát během tří dnů musela jejich letadla nouzově přistát. Firma ve svém prohlášení vyzvala ke klidu a označila souběh událostí v krátkém čase za náhodu, která nijak nesouvisí s bezpečností provozu.

Australský dopravce, dlouhodobě díky statistikám leteckých nehod považovaný za jednoho z nejbezpečnějších na světě, se dostal do pozornosti médií a veřejnosti poprvé ve středu. Piloti Boeingu 737-800 za letu z Nového Zélandu kvůli poruše jednoho z motorů vyslali nouzový signál mayday. Později ho změnili na méně závažný PAN. Přesto se zpráva rozšířila do světa rychleji, než když kapitán Smartwings letěl na jeden motor přes půlku Evropy. Porucha jednoho motoru je přitom považována za poměrně běžnou událost, na kterou jsou piloti školeni.

Šéf vnitrostátního provozu Qantas Andrew David uvedl v prohlášení, že podobné případy je vždy nutné dát do kontextu. „Mimořádná přistání vždy ukazují na dostatek opatrnosti. I proto je létání tak bezpečné,“ řekl David. Server AirlineRating.com označil Qantas za nejbezpečnější aerolinku pro letošní rok.

Pro Qantas jde o mediálně nepříznivou sérii. Dopravce ročně eviduje zhruba 60 podobných případů návratů na původní letiště nebo mimořádného přistání. Teď během tří dnů čtyři. David proto vyzval ke klidu. „Věříme, že pro cestující to může být znepokojující. Ale lidé by měli vědět, na jakých principech funguje v letectví bezpečnost. Že i při sebemenším náznaku problému se raději vrátíme na zem. Jsem velmi pyšný na to, jak naši piloti na vzniklé situace reagovali,“ řekl. Během tří dnů došlo ke třem závadám na letadlech 737-800, poslední případ se týkal Boeingu 717.

Tagy bezpečnost letectví Qantas
14 komentářů