Letecké společnosti Letectví

ČSA chystají speciální let s A330 do Bratislavy a zpět, cvičí posádky pro další stroj

Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA
Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA

Běžně stačí pro letecký provoz mezi Prahou a Bratislavou turbovrtulová letadla ATR 42 nebo ATR 72, první říjnovou sobotu ale čeká letecké fanoušky možnost proletět se jediným dálkovým letadlem ve flotile ČSA na druhé nejkratší lince v síti ČSA.

ČSA začaly dnes prodávat speciální letenky pro lety OK2018 a OK2019 z Prahy do Bratislavy a zpět s Airbusem A330 registrace OK-YBA.
Naplánovaly je na 6. října, z Prahy odletí v 10 hodin, v 11.55 odstartuje zpět z Bratislavy. Nejlevnější zpáteční letenka včetně tax vyjde na 1920 korun, letenky lze koupit pouze online přes webové stránky dopravce.
„K dispozici jsou pouze zpáteční letenky se začátkem i koncem cesty v Praze. V Bratislavě nebude možné vystoupit a ukončit zde cestu,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.

ČSA nevysvětlily důvod doplňkového letu, podle zdrojů Zdopravy.cz ale potřebují vycvičit další posádky pro A330. Od zimního letového řádu by měl pod ČSA spadat další A330 patřící kanadskému Air Transat. Ten bude využívat Travel Service pro charterové lety z Varšavy do Karibiku či Afriky pro polské cestovky.

V Bratislavě budou mít cestující zhruba hodinovou pauzu, kdy ČSA nabídnou bezplatné občerstvení a umožní lidem vystoupit na plochu, projít se kolem letadla a pořídit fotografie.

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Slyšela jsem, že to bude taková sightseeing Tour, a kdo by přeci nechtěl vidět Karlův most či Perlovku z A330. Já teda určitě. A posádky s piloty se určitě ze vzduch taky něco naučí. Minimálně z historie.

  • Myslim si, ze tento let dopadne stejne jako vyhlidkovy let okolo Prahy, ktery byl po nekolika pokusech zrusen (po x hodinach zmatku).

  • Letenky za 1919 v economy a 4919 v business… To by mne zajímalo, co za ty 3000 Kč navíc budou v business poskytovat? Když nepočítám, že za to nabízejí 2 kabinová a 2 zapsaná zavazadla… Ale kdo by si bral 80 kg zavazadel na okružní let, že? 🙂

    • tak pro nekoho ieální příližotst si aspoň jednou zaletět v byznysu … proč ne. kdyz k tomu pridaj teplý jídlo , šáňo a tak … i tohle může být zajímavé 🙂

      • Ten let trvá 55 minut. 10 minut než nabere výšku, 20 minut na klesání, zbývá 25 minut, to to jídlo nestihnou ani ohřát, roznést, sníst, sebrat… zhltnout teplé jídlo za 10 minut a dát si sklenku sektu za 1500 Kč za cestu, to bych si snad raději připlatil business na nějaké zajímavější trase 🙂

  • Zaplatit skoro 2 litry a nikam vlastně nedoletět? To dokáže jen ČSA, s jinými aerolinkami za tu cenu mám např. RT na Kanáry.
    Třešnička na dortu je občerstvení zdarma, když za to dám ty 2 litry, tak bych řekl, že je to v ceně.

  • „podle zdrojů Zdopravy.cz ale potřebují vycvičit další posádky pro A330“
    Že by „cenově výhodná“ nabídka adrenalinu pro otrlé riskantéry?

    • Ty posádky jsou už dávno vycvičené … jen holt před tím, než pujdou na linku, musí aspoň jednou sedět v reálném letadle.

      Nevím, jaké máte iluze, nicméně (poněkud zjednodušeným pohledem) … když začíná nový pilot lítat na velkém dopravním letadle s cestujícími, tak má za sebou v reálném letadle asi tak půl hodinu letu, a cca 3 přistání.

      Celý výcvik probíhá v simulátoru.

      • Z mé strany to samozřejmě byl jen chabý pokus o vtip – a protože z principu nepoužívám „smajlíky“, tak jste to asi včas nepochopil, takže se omlouvám!

        • To nejsou piloti jen tak vytažený z kapes.Jso to piloti zkuseny,který létali na jiných letadlech,akorát je musí přeškolit na jinem stroji.To je běžný postup u každého pilota který přesedá na jiný stroj.

Newsletter

Partneři


Výběr editora