umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Covid-19 zamíchal pořadím aerolinek. Největším dopravcem je China Southern

A350-900 pro China Southern Airlines
A350-900 pro China Southern Airlines
Čínská společnost se ve třetím čtvrtletí už dostala do zisku.

Letecká společnost American Airlines přišla kvůli pandemii koronaviru o post největší letecké společnosti na světě podle nabízené kapacity. Předstihl ji dopravce, který se ambicemi stát se světovou jedničkou dlouhodobě netají: China Southern Airlines.

Dopravci pomohlo především velké oživení poptávky po létání v Číně, které se v podstatě vrátilo na úroveň minulého roku. V USA jsou počty cestujících stále na nižší úrovni v porovnání s minulými roky.

Posun China Southern na první místo vyplývá z pravidelných týdenních analýz společnosti OAG podle nabízené kapacity. Na týden od 26. října čínský dopravce nabídl 2,58 milionu míst, zatímco American Airlines 2,4 milionu. Americké aerolinky mají kapacitu proti začátku roku stále zhruba poloviční. V žebříčku deseti největších dopravců na světě jsou tři čínští dopravci, z Evropy pouze Ryanair.

Podle agentury Reuters se čínský dopravce dostal již za poslední čtvrtletí do zisku ve výši 711 milionů jüanů , ještě ve druhém čtvrtletí firma prodělala 2,9 miliardy jüanů . Do zisku se dopravce dostal i přes to, že mezinárodní provoz je silně omezen.

Největší dopravci na konci října 2020. Foto: OAG
Největší dopravci na konci října 2020. Foto: OAG
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

Aneb soutěž o to, který z nenažraných obřích molochů bude schopen spálit za měsíc nejvíc globálním spiknutím elit domluvěně nedaněného ropného paliva.

DrFj

Uz mi to neda a musim Vam polozit otazku – jak si predstavujete zdaneni paliva na celem svete?

Vojta

Byť si nemyslím, že je to realistické a nevím, jestli je to správné, tak by se muselo palivo danit dle množství natankovaného pro daný let poloviční sazbou v zemi odletu i zemi příletu. Tj letím Dubaj – Praha – Dubaj, v Dubaji natankuji X množství paliva. Doletím do Prahy, protože počasí, tak na zpáteční cestu natankuji Y množstív paliva. V SAE bude lokálně daň třeba 10 centů na litr, v ČR 30 centů. Při zpětné vyúčotvání zaplatím SAE 0,05 * X + 0,05 * Y, v ČR 0,15 * X + 0,15 * Y. Pokud by v SAE nebyla daň… Číst vice »

Jiří Kocurek

To bude krásná byrokracie. To by mohlo vytvořit 50.000 pracovních míst, které budou neskutečným přínosem společnosti. Asi jako clo na brambory.

Y.K.

Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Kolik natankovali, to zjistí na kilo, ale kolik přesně spálili nad ČR (a stovkami jiných států), když někde na minutu vzali „rožek státu“, to by byl účetní masakr. Navíc těžko můžete danit něco co jste neprodal a neposkytl. Můžete účtovat přeletové poplatky, vzdušný prostor a služby poskytujete a…. ty se vlastně účtují. Jednoduché. K tomu platí emisní povolenky za znečišťování.

Lektor

Ona vůbec Čína nějak prosperuje, potom co se mávnutím proutku zbavila viru…..

Jan

……a co se pokládají ostatní ekonomiky ostatních zemí. no, na něco jste kápnul watsone…..

Tomas

mavnutim proutku?

no… doporucoval bych si nekde najit, jakym zpusobem se cinani viru zbavili …

obavam se, ze pokud by stejna opatreni byla zavedena tady, tak vy budete prvni, komu by z toho praskal cevka… protoze to, co tady ted mame my, je proti tomu, jak to resili v cine.. v podstate nulove omezeni zivota.

Y.K.

Takže to není jak tu někdo pravil, že dokud budou opatření typu roušky atp., tak se nebude létat. Naopak je tu signál, že tam kde jsou opatření nejtvrdší se provoz vrátil téměř na normál. I když asi nelze přehlížet i rozdíly v asijské kolektivní a západní individualistické mentalitě.

Roiman4

Pokud jsi četl minulý článek, tak měli v Září a v Říjnu prázdniny v Číně. Takže to dle mého udělalo své a taky lítali nejspíše pouze za nízké ceny, což by odpovídalo ceně za náklady a zbytek získali z příplatků za vedlejší služby ? Ale kdo ví 😀

Y.K.

Kdo ví, jen mi to přišlo zajímavé. Zrovna země co covid světu dala, ehm.

jkjk

Mezinárodní lety v Číně jsou ani ne na 10 % (v porovnání se stavem před rokem), ale vnitrostátní jsou už na předcovidových číslech cca na 110% (v porovnání se stavem před rokem).

Kalina

A komu tím prospějete, co?! 🙂

Y.K.

😉

kulhán

To je jasné ne? V Číně se lítá vnitro, u nás ne.

Y.K.

Samozřejmě. Ale třeba v USA také mají silné vnitro a je to slabé.

kulhán

No bohužel to bude tím, kde je ekonomika Číny a USA. Počtem obyvatel a tak.

Y.K.

Émm, nemyslím si, že se za rok zásadně změnil počet obyvatel USA. Předtím AA a Delta vedly. Nechce se mi teď hledat kolik mají poměr mezinárodní vs vnitrostátní.

Dan

Ono je to taky tím, že si v Číně můžou dovolit téměř úplně zavřít hranice. A ti, co se i přesto do Číny dostanou jdou hned na letišti na testy, a potom autobusem přímo do hotelu na 14 dní do karantény. Takže může Čína fungovat prakticky normálně. V USA jsou přírůstky stále v desetitisících, zatímco v Číně jsou to desítky. Když se vezme v potaz ještě počet obyvatel jednotlivých zemí, dávaji tyto rozdíly celkem logiku.

Jiří Kocurek

A taky je v Číně jiné klima než v Evropě. To bude mít také vliv na kdejakou kapénkovou infekci.

Y.K.

To je pravda, i když jen částečně. Tam asi mají všechny typy klimatu. 🙂 Od vysokohorských přes pouště po vlhké tropické.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast