Dopravci Mimořádné události Železnice

Chyb strojvedoucích začalo ubývat, překvapují statistiky. Nehod na přejezdech dál přibývá

Mimořádná událost ve stanici Praha - Smíchov. Vlak RegioJetu projel návěst Stůj, od srážky s drezínou SŽDC ho dělilo 37 metrů. Foto: Drážní inspekce
Mimořádná událost ve stanici Praha - Smíchov. Vlak RegioJetu projel návěst Stůj, od srážky s drezínou SŽDC ho dělilo 37 metrů. Foto: Drážní inspekce

Po extrémním nárůstu v prvním čtvrtletí letošního roku došlo od dubna k výraznému poklesu počtu projetí návěsti Stůj na tuzemské železnici. Ukazují to statistiky Drážní inspekce.

Zatímco za první tři měsíce stoupl počet projetí návěstí zakazující jízdu o téměř sedmdesát procent, od dubna do července podobných případů v meziročním porovnání ubylo o více než 19 %. V meziročním porovnání za prvních sedm měsíců ale počet nedovolených jízd stále roste.

Oslovení odborníci se shodují v tom, že jde zatím o příliš krátkou dobu na to blíže komentovat vývoj posledních měsíců. Po sérii projetí návěstí Stůj v únoru a březnu začaly úřady i dopravci tuto problematiku řešit intenzivněji. Zatím poslední projetí návěstí Stůj nastalo dnes v Hájku u Karlových Varů, kde nákladní vlak Sokolovské uhelné vjel do cesty rychlíku.

Nedovolené jízdy za návěstidla zakazující jízdu včetně následné srážky nebo vykolejení 

  2019 2018
  počet MU vlak posun počet MU vlak posun
leden 14 12 2 12 8 4
únor 21 12 9 15 11 4
březen 21 15 6 6 4 2
duben 11 8 3 8 5 3
květen 7 5 2 19 16 3
červen 14 10 4 12 10 2
červenec 10 4 6 13 9 4
srpen 0 0 0 12 7 5
září 0 0 0 23 20 3
říjen 0 0 0 11 7 4
listopad 0 0 0 15 11 4
prosinec 0 0 0 2 2 0
             
Počet MU 1.1. – 31.7. 98 66 32 72 54 18
Počet MU 1.1. – 31.12.       148 110 38

Zcela opačný je vývoj mimořádných událostí na přejezdech. Červencový tragický víkend, kdy došlo během dvou dnů k usmrcení pěti lidí, se projevil i v celkových statistikách. Od dubna do července počet nehod na přejezdech o 35 % v meziročním porovnání, mimořádně tragický byl pak s deseti usmrcenými červenec.

Střetnutí na železničních přejezdech

  2019 2018
  počet MU usmrceno zraněno počet MU usmrceno zraněno
leden 22 2 3 20 4 11
únor 11 0 3 15 3 6
březen 11 2 6 9 2 4
duben 18 4 8 11 2 8
květen 18 4 6 10 2 2
červen 12 1 4 17 2 5
červenec 24 10 27 15 5 13
srpen 0 0 0 22 1 9
září 0 0 0 11 2 3
říjen 0 0 0 10 1 3
listopad 0 0 0 15 4 5
prosinec 0 0 0 15 5 8

9
Diskuze

avatar
7 Komentáře
2 Reakce na komentáře
9 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
AlešPeDuModrá gumaPremekPanda Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Aleš
Host
Aleš

Vzhledem k tomu, že jsou to rozdíly v řádu jednotek, to přece nic neznamená… To, že někdo projede stůj, je náhoda, a stejně tak i to, kolikrát se to za měsíc stalo. Podle mě nemá cenu hledat nějaké příčiny…

PeDu
Host
PeDu

V Mladé Boleslavi hlavním nádraží 21.6.2019 projel vlak 8527 do Mělníku cestové návěstidlo v poloze stůj, zaveden generální stop, stála celá skupina v 17.30 hod. Výsledek, ticho po pěšině, strojvedoucí jezdí dál…. Opatření zavedená žádná….. Typická boleslavská realita..

Modrá guma
Host
Modrá guma

Ale vedení se může placat po ramenou jak zvýšené kontroly zabraly a strojvedoucí strovnaly zpátky do latě. Je to normální výkyv a nejhorší na tom je, že si následně vedení vyplatí odměny, že to zvladnuly. A systémová chyba to ne

Premek
Host
Premek

Jenže ,,nehoda na přejezdech,, = v 99,9% chyba (nezodpovědnost, hazard) řidičů silničních vozidel.

Míla
Host
Míla

Máte statistiku kolik z těch mrtvých bylo ve vlaku a kolik drážních zaměstnanců? Díky.

Panda
Host
Panda

Máme – nikdo a nikdo;-)

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Ono to taky může znamenat, že se ve skutečnosti nic nemění a jen jde o celkem normální náhodný výkyv. Na to by byla potřeba data tak nejmíň za 10 let, lépe více. Nebo se mohlo zlepšit zrovna toto na úkor jiných věcí, jako je třeba překročení rychlosti. Tak jako bych nic zvláštního nevyvozoval z jarního „šokujícího“ shluku událostí, tak podle mě nic podstatného neplyne ani z nynějšího snížení těch čísel. Akorát bude zajímavé sledovat, zda ti co na jaře doporučovali „řešení formou větší buzerace“, budou nyní doporučovat v ní ubrat, když se situace tedy jako zlepšila, nebo naopak ještě přitvrdit,… Číst vice »

Marián Pískala
Host
Marián Pískala

Jaké překvapení. Už tehdy se upozorňovalo na to, že počet mimořádných událostí má v čase tvar sinusovky

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Můžu dotaz? Kdy bylo tehdy?

Partneři



CSCARGO
RSD