České dráhy vyměnily dva ze tří členů představenstva ČD Cargo, přichází Svojanovský a Waclawik

Přeprava soupravy metra do Varšavy. Pramen: ČD CargoPřeprava soupravy metra do Varšavy. Pramen: ČD Cargo

Svojanovský vyrostl v rámci ČD Cargo, Waclawik se vrací do skupiny po téměř deseti letech.

Představenstvo ČD Cargo dnes prošlo výraznou obměnou. České dráhy jako majitel firmy dnes do představenstva zvolily Martina Svojanovského a Zbyszka Waclawika. Ve vedení končí Zdeněk Škvařil a Radek Dvořák. Předsedou představenstva zůstal Tomáš Tóth.

Škvařil odchází z pozice provozního ředitele do důchodu. Nahradil ho Martin Svojanovský, který dosud působil jak ředitel řízení provozu v České Třebové. „Kolegu Svojanovského jsem doporučil a jsem rád, že ho Valná hromada do funkce zvolila. Jsem hrdý na to, že profesně vyrostl uvnitř firmy. V segmentu železniční nákladní dopravy pracuje skoro třicet let a dobře polovinu této doby strávil v řízení provozu,“ řekl Tomáš Tóth. „Jeho role je klíčová, bez zajištění všech provozních činností bychom nedokázali zákazníkům nabízet kvalitní služby a operativně reagovat na požadavky trhu a nové obchodní příležitosti,“ dodal.

Do ČD Cargo se vrací po téměř deseti letech Zbyszek Waclawik, který stál u vzniku dnešní polské dceřiné společnosti ČD Cargo Poland. Nahradí Radka Dvořáka. České dráhy jeho jmenování vysvětlují snahou posílit obchod. „Jeho zásluhou se kdysi z českého zastoupení v Polsku stala samostatná dopravní firma, která v současnosti patří k významným hráčům na tamním trhu. V čele jejího představenstva byl v letech 2007 až 2013. Následně působil ve vrcholových manažerských pozicích u několika dalších společností jako Rentrans International Spedition, OT Logistics nebo CargoTrans Europe,“ uvedly České dráhy v tiskové zprávě.

Podle předsedy představenstva Českých drah Michala Krapince firma vybírala z několika kandidátů. „Má v tomto tvrdém byznysu bohaté zkušenosti. Pro mě má ‚obchodnické boty‘ a myslím, že bude pro Cargo v tomto ohledu přínosem. Nezapomínejme na to, že i když se ČD Cargo vrátilo po covidu do zisku, ani nákladní doprava nemá na růžích ustláno a o každý výdělek je třeba se poprat s konkurencí,“ dodal Krapinec.

Tagy ČD Cargo České dráhy
4 komentáře