České dráhy vrátí mezi Prahu a Ostravu další pendolina, opět vyjede spoj napříč republikou

Pendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhyPendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhy

Mezi Prahou a Ostravou bude od května jezdit jedenáct párů přímých vlaků.

Uvolnění pandemických opatření přinese návrat dalších vlaků Českých drah na hlavní trasu z Prahy do Ostravy. Dopravce dnes oznámil, že od 7. května vrátí dva páry vlaků SC Pendolino. Denně tak budou jezdit tři páry, dosud je v provozu na této trase jen SC Košičan nasazený na spojení Praha – Košice.

Společně s dalšími vlaky kategorií IC, EC a Ex tak budou České dráhy na trase nabízet jedenáct párů přímých vlaků. „Termín obnovení dalších spojů na této lince bude záviset na vývoji epidemické situace a poptávky cestujících. V současné době vlaky ČD jezdí v rámci České republiky zhruba 45–50 % obvyklého počtu cestujících,“ uvedl mluvčí Českých drah Robert Pagan.

Součástí změn je i návrat nejdelšího vnitrostátního spoje z Ostravy do Karlových Varů. Na trase na západ dosud pendolina jezdila, ale jen z Prahy. Na trasu se vrací konkrétně spoje SC 243 (odjezd Praha hl. n. 15:12), SC 504 (odjezd Ostrava hl. n. 15:07), SC 512 (odjezd Bohumín 6:58). Na vlak 509 (odjezd Praha hl. n. 13:12) nasadí České dráhy místo pendolina jinou soupravu, pojede ale v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení (spoj zajistí náhradní souprava). Ve směru ze západu na východ se vrací vlak SC 515 (odjezd Františkovy Lázně 14:27), který dosud končil v Praze.

Omezení využily České dráhy k servisu

Jednotky Pendolino byly v provozu i v období pandemie, ač v omezeném režimu. Během loňského podzimu i letošní zimy a jara pravidelně vozil cestující pár vlaků SC Pendolino mezi Prahou, Ostravou a Košicemi a další pár vlaků IC Pendolino zajišťoval spojení mezi Prahou, Plzní a Karlovými Vary. V provozu byl také třetí pár Pendolin mezi Prahou, Plzní a Františkovými Lázněmi, který však několik týdnů v letošním roce jezdil jen o víkendech.

Omezený provoz České dráhy využily k důkladným preventivním prohlídkám a servisním úkonům, které jsou časově náročné. Přesněji šlo například o kompletní výměnu mezivozových datových kabelů, preventivní výměnu dvojkolí, zostřené prohlídky nástupních dveří a další. Tyto vlaky jsou totiž v běžném provozu značně vytížené. Denně je obvykle nasazováno šest ze sedmi souprav a každá z nich v průměru najezdí přes 1100 kilometrů za pouhý jeden den. Obdobný rozsah údržby byl prováděn například i u jednotek railjet a dalších vlaků napříč celou flotilou ČD. Tu v současné době tvoří více než 4000 vozidel.

Již v pátek se do provozu vracejí další dálkové spoje, zejména Valašské expresy a rychlíky z Prahy do Českých Budějovic a Děčína.

 

Tagy České dráhy pendolino SuperCity Top
12 komentářů