České dráhy ukázaly první snímky nových vagónů, nasadí je na spoje do Chebu

Nové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhyNové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhy

Cestující v rychlících a expresech mezi Prahou a Chebem přes Plzeň a Ústí nad Labem by se příští rok měli

Cestující v rychlících a expresech mezi Prahou a Chebem přes Plzeň a Ústí nad Labem by se příští rok měli dočkat zásadního zlepšení služeb. České dráhy dnes ukázaly první snímky nových vagónů od sdružení Siemens – Škoda, které mají nasadit právě na tyto trasy. Celkem jich mají ČD objednáno padesát.

Jde zatím o snímky hotové hrubé stavby vozů: svařování a lakování probíhá ve vídeňském závodu firmy Siemens, odkud se vozy přesunou do závodu Škody Vagonka v Ostravě. „Počítáme s jejich nasazením v příštím roce. Jako první půjdou na dálkové vlaky do Chebu,“ řekl mluvčí Českých drah. Snímky dnes zveřejnily České dráhy na svém oficiálním facebookovém profilu.

https://www.facebook.com/ceskedrahy/posts/2965707606787246

Nové vozy vychází z platformy Siemens Viaggio Comfort známé jako railjet. Vozy budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů ale budou jednotky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.

Jednotky bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy.

Základní charakteristika netrakčních souprav od konsorcia Siemens – Škoda

– pětivozová, uvnitř semipermanentním tyčovým spřáhlem spojená netrakční jednotka s tlakotěsnými průchody mezi vozy;
– zakončení jednotky na obou koncích se standardním rozhraním UIC pro osobní vozy s návalky a s běžným tažným a narážecím ústrojím, umožňující průchozí spojení s ostatními typy vozů, respektive s lokomotivou;

Konfigurace pětivozové netrakční jednotky

– koncový vůz 1. třídy + multifunkční vůz 2. třídy s infopointem a zázemím pro vlakový doprovod, místy pro osoby na vozíku s bezbariérovým WC a zdvihací plošinou s elektrickým pohonem pro nástup osob na vozíku, dětským kinem a místy vyhrazenými pro cestující s dětmi, umístění kočárků a místa pro uložení jízdních kol + dva vozy 2. třídy se standardním interiérem + jeden koncový vůz 2. třídy se standardním interiérem;
– délka netrakční jednotky přibližně 132 metrů;
– společné navzájem propojené palubní elektrické sítě a diagnostika;
– kapacita přibližně 330 míst k sezení;
– nejvyšší provozní rychlost 200 km/h

Nové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhyNové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhyNové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVůz Ampz, vizualizace.
Pramen: ČDNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhyNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhyNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhyNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhy
Tagy České dráhy siemens Siemens Viaggio Comfort Škoda Vagonka Top
231 komentářů