Od nového grafikonu nasadí České dráhy mezi Prahu a Ostravu pravidelně railjet a InterJet

Railjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRailjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K nasazení railjetu dojde kvůli výlukám mezi Prahou a Berlínem.

Chybějící pendolina přinesou změnu v pravidelném nasazení vozidel Českých drah na nejvytíženější tuzemskou trať. Mezi Prahou a Ostravou bude nejprve do poloviny roku jezdit souprava railjet, poté  InterJet.

Kvůli výlukám na trati mezi Prahou a Berlínem budeme mít v první polovině příštího roku k dispozici jednu soupravu railjet pro večerní obrat spojů Ostravan. Jednotku railjet zde nasadíme v kategorii InterCity a cestujícím nabídneme služby, na které jsou naši zákazníci zvyklí ze spojů railjet Vindobona,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Railjet a InterJet se na trase mezi Prahou a Ostravou objevují občas jako náhrada za pendolina, když chybí například kvůli nehodě nebo technické závadě. Railjet jezdí hlavně z Prahy do Vídně a Grazu, InterJety jsou nasazovány na Západní expresy do Chebu a rychlíky Krušnohor.

Railjet bude obsluhovat spoje IC 516 Ostravan Bohumín (5:05) – Ostrava hl. n. (5:13) – Ostrava-Svinov (5:21) – Olomouc hl. n. (6:14) – Pardubice hl. n. (7:33) – Praha-Libeň (8:27) – Praha hl. n. (8:34), v opačném směru bude nasazen na spoj IC 517 Ostravan Praha hl. n. (19:34) – Praha-Libeň (19:41) – Pardubice hl. n. (20:30) – Olomouc hl. n. (21:48) – Ostrava-Svinov (22:37) – Ostrava hl. n. (22:45) – Bohumín (22:53). Railjet bude obsluhovat tyto vlaky denně od změny jízdního řádu do 30. června 2023. Vlak bude povinně místenkový a nabídne obvyklé služby souprav railjet: restaurační vůz, Wi-Fi, dětské kino, možnost dobíjet cestovní elektroniku, místa pro osoby na vozíku nebo pro přepravu jízdních kol a další.

InterJet čeká denní otočka

Mezi Prahou a Ostravou bude nasazena také jedna souprava InterJet. Nejmodernější vlak Českých drah nadále obslouží spoje IC 506 Ostravan Ostrava hl. n. (13:13) – Ostrava-Svinov (13:21) – Olomouc hl. n. (14:14) – Pardubice hl. n. (15:33) – Praha-Libeň (16:27) – Praha hl. n. (16:34) a IC 503 Ostravan Praha hl. n. (9:34) – Praha-Libeň (9:41) – Pardubice hl.n. (10:31) – Olomouc hl. n. (11:48) – Ostrava-Svinov (12:37) – Ostrava hl. n. (12:45). Spoj nabídne veškeré služby obvyklé pro moderní jednotky InterJet, např. palubní Wi-Fi, možnost dobíjet cestovní elektroniku, dětské kino, místa pro osoby na vozíku nebo minibar. Vlaky jsou vybaveny speciálními okny, která umožňují snadný průchod mobilního signálu do interiéru vlaku a zajišťují tak snazší telefonování a příjem dat během jízdy.

České dráhy nabídnou v jízdním řádu 2023 na páteřní lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha spoje typu SC Pendolino, velmi rychlé spoje IC Ostravan a Opavan s povinnou rezervací a standardní spoje EC/IC s více zastávkami. Nejrychlejší spoje ujedou trasu Praha – Ostrava za 3 hod. 3 minuty, v opačném směru ji stihnou za 3 hod. 13 minut. Končí naopak rychlíky Hukvaldy.

České dráhy přišly o jedno pendolino při letošní nehodě v Bohumíně. Další mu začnou chybět v průběhu roku kvůli zahájení montáže ETCS do těchto jednotek.

Tagy České dráhy InterJet railjet trať Praha - Ostrava
94 komentářů