Dopravci Železnice

České dráhy nabídly Vysočině RegioSharky na tři roky

Motorová jednotka 844 RegioShark, foto: České dráhy
Motorová jednotka 844 RegioShark, foto: České dráhy

[contact-form][contact-field label=“Jméno“ type=“name“ required=“true“ /][contact-field label=“Emailová adresa“ type=“email“ required=“true“ /][contact-field label=“Webová stránka“ type=“url“ /][contact-field label=“Zpráva“ type=“textarea“ /][/contact-form]

Cestující po Vysočině by mohly nově vozit motorové jednotky RegioShark. České dráhy jim nabídly tři jednotky do pronájmu za 30 tisíc euro za měsíc. Nabídka je na tři roky.

Zatím jsme vyjádřili záměr, že chceme tyto jednotky s větší kapacitou a větším komfortem, vše je otázkou dalších jednání,“ řekl náměstek hejtmana Vladimír Novotný. Na nabídku Českých drah upozornil jako první server Obcasnik.eu.

Podle vyjádření kraje by měly být dvě jednotky nasazeny na trať Havlíčkův Brod-Světlá nad Sázavou a dál do Ledče nad Sázavou. Třetí souprava by mohla jezdit po trati Jihlava-Horní Cerekev až do Tábora. Dosud na těchto tratích jezdí buď regionovy nebo motorový vůz Stadler RegioShuttle. Ty by mohl kraj nasadit na jiné tratě v regionu. Na tratích v regionu by se navíc po dlouhé době u vlaků objednávaných krajem objevila i první třída.

České dráhy mají celkem 31 motorových jednotek řady 844, většina z nich byla pořízena s evropskou dotací a jsou určené pro provoz v regionů, z jehož operačního programu byly dotace poskytnuta. Část je ale bez dotací a ČD je mohou nasazovat, kam chtějí. O vlaky z které trati by případně šlo není zatím jasné.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

„Podle vyjádření kraje by měly být dvě jednotky nasazeny na trať Havlíčkův Brod-Světlá nad Sázavou a dál do Ledče nad Sázavou. Třetí souprava by mohla jezdit po trati Jihlava-Horní Cerekev až do Tábora. Dosud na těchto tratích jezdí buď regionovy nebo motorový vůz Stadler RegioShuttle. “
– Mezi Světlou a Ledčí dosud jezdí především 810 + přípojné vozy.
– Mezi HB a Světlou dosud jezdí především klasické soupravy.
Stadlery v obou případech jen okrajově.

Jedna souprava pro celou trasu Jihlava – Horní Cerekev = jen menší část spojů bude tímto vozidlem pokryta.

Apollo17

“ O vlaky z které trati by případně šlo není zatím jasné.“
Nedotované Scharky jezdí v Děčíně a 2 jsou nasazeny na trať Děčín-Liberec.Tuto trať má od příštího roku provozovat Landrbahn svými vlaky.

JOHNNY GOMEZZ

Apollo – tobě ten žralok nic moc neříká, co???? Tak už se konečně nauč že je to SHARK !!!! a už konečně přepni z toho německýho pravopisu na anglickej (globální)… ja ??? Danke!

petr.r

já se taky u toho žraloka přepíši , prostě je š na jazyku.

JOHNNY GOMEZZ

Péťo.r. – ty jestli máš alespoň zbytky soudnosti, tak radši už nic nepiš – tedy pokud ti to z těch komentů od velmi mnoha lidí na ty tvoje „moudra“ ještě nedošlo…

železničář v důchodu

Ecce – „zloděj volá: chyťte zloděje!“ …

a8n

Když to je v reálu Rekin. 😉

Kubrt

Já tomu nerozumím; ČD pronajme své žraloky Kraji Vysočina a ten si pak u ČD objedná službu – provoz žraloků? Jaký je význam toho pronájmu? Nebo se má jednat o zprostředkování pronájmu obdobných vozů z PL/D, jež pak ČD nabídnou kraji jako „balíček“ vůz+služba?

Martin

Pronájem bych rozuměl doplácení odpisů proti současným vozidlům.

Indian

Taky to nechápu. Nemá přece smysl pronajímat dopravní prostředky někomu, kdo nemá licenci na jejich provoz.

petr.r

já tomu rozumím a všichni, ale nechcou si to přiznat, ještě to můžou nabídnout někde v zahraničí.

Kubrt

Tak nám to vysvětli, dík.

Ondra

Omezení na provoz pouze na hranici kraje je šílenost – mám na mysli Regiosharky z Pardubic končící v Hlinsku, přitom celou trasu Pardubice – H.B jezdí Regionovy. Regiosharky by se také dobře uplatnily na celkem využívané trati Tišnov – Nové Město – Ždár nad Sázavou.

-TR-

Máte chybu v nadpisu, je tam zbytečně čárka, dále také při jízdě z Horní Cerekve je napřed Pelhřimov a až poté Obrataň.