umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Tramvaje

Cegelec dokončil v Liberci modernizaci první tramvaje GT6M do Zwickau

Nakládka tramvaje GT6M po modernizaci v Liberci. Foto: Cegelec
Nakládka tramvaje GT6M po modernizaci v Liberci. Foto: Cegelec
V Liberci projde modernizací ještě dalších osm tramvají.

Společnost Cegelec dokončila modernizaci první tramvaje GT6M pro německé Zwickau (Cvikov) v areálu dílen Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ). První tramvaj opustila areál včera.

Cegelec zahájil modernizaci už v roce 2018, kdy vyhrála zakázku na modernizaci 12 vozů dopravce SVZ (Städtische Verkehrsbetriebe Zwickau GmbH). Zakázku získala česká společnost Cegelec ze skupiny Vinci Energies. Cegelec, jenž je nástupnickou společností části podniku ČKD Polovodiče, dodává vozidlům i kompletně novou elektrickou výzbroj.

Zatímco první tři vozy prošly modernizací v Německu, ostatní čekají úpravy v Liberci. Ve Zwickau budou probíhat poslední dokončovací práce (například montáž interiéru, zavázání repasovaných podvozků, dynamické zkoušky atp.) před tím, než bude tramvaj možné zařadit opět do provozu s cestujícími. Také u těchto činností budou přítomni čeští odborníci ze Cegelecu. Volba na Liberec padla i kvůli tomu, že je zde metrový rozchod kolejí.

„Práce na prvním vozidle v Liberci byly ztíženy skutečností, že do Liberce jako první připutoval vůz čísla 901, což je vůbec první tramvaj GT6M, kterou Zwickau v roce 1993 zakoupilo. Šlo tedy o jakýsi prototyp, který se od ostatních dodaných tramvají v řadě na první pohled neviditelných detailů odlišoval. Technická dokumentace tak byla použitelná jen částečně a mnohdy bylo nutné, aby naši technici pátrali, jak bylo zapojení některých součástí provedeno. Musím říct, že jsem nesmírně pyšný na naše pracovníky, že zvládli tuto nelehkou práci v termínu,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Cegelec Miroslav Opa.

Do Liberce na konci ledna dorazila ze Zwickau už druhá tramvaj GT6M, jež byla složena dne 29. 1. 2021. Tentokrát se jedná naopak o poslední z vozů vyrobených pro toto saské město, tedy vůz ev. č. 912. Práce na tramvaji se rozeběhly prakticky ihned poté, co kolej určenou a uzpůsobenou pro opravu vozidel GT6M opustil včera první vůz.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlk

Takhle pohledově to vypadá jak totální šrot, který je pouze nalakován.

leviathan

Design katastrofa (zachraňoval to trochu ten tmavý pruh oken), funkčnost, prostorové řešení a životnost asi skvělé, když se zaplatí a vyplatí modernizace. U nás to jezdit nebude, takže žádný problém.

PIDofil

Na to, že je to prakticky současník českých KT8 (ale nízkopodlažní), v tom designu žádnou katastrofu rozhodně nespatřuji – v podstatě odpovídá tehdejší módní oblibě hranatosti a plastů.

hoholu

ta nezmodernizovaná varianta se mi fakt nelíbí, zatím je to nejhorší desing tramvaje který jsem kdy viděl..

kakov

přesně mě hned napadlo totéž

Jiří Kocurek

Možná ten samý autor, jaký dělal Multiplu.

Ondra K.

Při této modernizaci se vnější vzhled tramvaje nemění. Tramvaj, kterou autor označil jako modernizovanou je sice taky modernizovaná ale z Norimberku. GT6N pro Norimberk a Zwickau se vzhledově vzájemně lišily už z výroby.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast