egoe-plus
Dopravci Železnice

ČD chybí pendolina, ze dvou vlaků SC je IC. Přes svátky pojede do Ostravy railjet

Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra
Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra

Podle knižního jízdního řádu už měly mezi Prahou a Ostravou jezdit na spojích SuperCity jezdit už jen pendolina a po třech letech zmizet náhradní soupravy kategorie IC složené z lokomotivy a osobních vozů.  Nakonec k tomu ale nedošlo: jeden pár spojů původně vyhrazený pro pendolino zajišťuje opět klasická souprava lokomotivy s několika osobními vozy.

Konkrétně jde o vlaky SC 509 (odjezd 13:41 z Prahy) a SC 500 (odjezd 17:15 z Ostravy). Až do poloviny ledna ho většinou nahradí právě lokomotiva s osobními vozy. Nově jsou vlaky označeny jako IC. Vlak je povinně místenkový, za rezervaci se ale neplatí.

Vzhledem k ještě probíhající vyvazovací opravě jedné jednotky 680 a dokončovacím úpravám na zbývajících je aktuálně po několik týdnů v k dispozici menší počet jednotek 680. Aktuálně to je 5 ze 7,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. V už dříve modernizovaných pendolinech dochází například i instalaci elektronického rezervačního systému, který v nich původně chyběl

Podle Šťáhlavského bude přes vánoční svátky v provozu šest jednotek, pět opět od 3. ledna do 18. ledna. Pak by měl mít dopravce už všech sedm pendolin plně k dispozici.

V době Vánoc, kdy je potřeba v některé dny dokonce všech 7 jednotek, pak počítáme v těchto dnech s nasazením jednotky railjet na spoje 509/500 mezi Prahou a Ostravou. Vlak bude veden v kategorii SC, což jednotka railjet umožňuje,“ dodal Štáhlavský.

České dráhy nahradily část vlaků SC soupravou kategorie IC po nehodě ve Studénce v roce 2015, později i kvůli modernizaci všech jednotek. 

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

a nebylo by lepsi tuhle nesmyslnou kategorii vlaku, zrozenou na vecircich nejvyssiho managementu CD lepsi zrusit a oznacovat vlaky, jak je bezne kdekoliv jinde v Evrope?

ThLic. MUDr. Josef Pagren

Všudě v Evropě? V Polsku mají EIP (Express InterCity Premium) pro pendolina, v Německu mají ICE, ve Francii mají TGV, ve Španělsku mají AVE, v Italii mají AV, nevidím důvod, proč by ČD nemohly mít SC…

aldik

LEO Express má kategorii LE, Arriva AEx. V tom případě at to zruší všichni 😉

A.R.

České dráhy je mají aspoň čím nahradit. Ale ostatní zaspali a jezdí se vším, co mají.

David

Už by to chtělo ty pendolina někam uklidit, svoji slávu mají za sebou …

Pavel

Ještě pořád to je to nejlepší co můžete na kolejích do Ostravy potkat. A s výjimkou RailJetů i nejmodernější. Životnost vlaků obecne se počítá v desítkách let, Pendolina jsou cca v půlce životního cykku

MRC

Ono je hlavně zde celkem unikátní v tom, že má naklápěcí skříň… Nebo kolik vlaků zde v ČR má naklápěcí skříň? 😀

Každopádně, nějvětší problém vidím v tom, že stejně jako kategorie nejnižší (tj. řada 810 a 814) to jezdí tam, kde nemá, tedy nemělo…

Coudy

Kde se ČD chlubily, že od neděle jezdí všechna SC pendolina? Jestli to bylo v KJŘ tak to není chlubení a když se KJŘ vytiskl tak mohla a asi nastala nějaká změna která nemůže již být v KJŘ obsažena. Vy když napíšete nějaký článek a dejme tomu za dva dny se něco změní tak jste tím článkem lhal?
PS: Proč nejde odpovídat na komentáře: Nějaká chyba v matrixu?

Coudy

Souhlasím že v tiskové zprávě to mělo být uvedeno na pravou míru ale nejsem si jist jestli už KJŘ nebyl v tisku a nechystal se do prodeje tudíž v tom KJŘ to nemohlo již být opraveno. Předpokládám že když dělali KJŘ tak nepočítali třeba s tím že oprava těch pendolin se zdrží a proto je tam už zařadili.

železničář v důchodu

Za mých mladých let se jízdní řády dávaly do tisku asi 6 týdnů před jejich vstupem v platnost – teď je ale všechno rychlejší a KJŘ už se netiskne zdaleka tolik jako dřív, takže ten předstih bude už asi menší.

Patrik

No jo, zase někdo ubližuje hodným ČD a musí se rychle vymýšlet všechny možné i nemožné výmluvy, aby se to omluvilo. Jako např., že nejlepší je railjet s tvrdými, nepolohovatelnými sedačkami a malým místem na nohy odpovídající třídě lowcost u Jančury. Kdyby se toto stalo u jiného dopravce, tak zde bude slet jedovatých komentářů, jak by se něco takového u ČD stát nemohlo…

Pavel

Tak on RailJet objektivně JE to nejlepší, co na českých kolejích jezdí. Jsou to nové vlaky, po kterých všichni tak volají (tuším staré max. pět let?). Vagony pana Žlutého jsou staré rakouské vozy na úrovni EC/IC. Co se týče interiéru,to je druhá věc, že je dnes v módě letecké uspořádání 2+2 se snahou nacpat do vozu co nejvíc platících cestujících není problém CD, mají to tak všichni dopravci, kupé jsou obecně na ústupu.Mne osobně nejvíce vyhovovali tady tak proklínamé koženky (ev. v modernizované verzi čalounění) v kupé 3+3 , ty byly už před patnácti lety polohovatelné (sedák jste vysunul do… Číst vice »

Pavel

A mimochodem, že někdo ubližuje ČD tady tvrdite jen vy.
ČD se na nikoho nevymlouvaji (jako jeden pán, kterému všichni ubližují 😎) , ČD přiznali, že se prostě nestihl pravidelný nutný servis jednotky a ta tudíž bude chybět.
Ostatně podobný problém měl nedávno RJ, s tím rozdílem, že oni nemají CO nasadit náhradou a šli škemrat o půjčení lokomotivy k CDC

Josef B.

Proč není podobný článek o nedodržování řazení Regiojetu, nebo výpadcích Leoška? Aha… Stačí kouknout na autora. Fandil jsem Vám, ale poslední dobou samý bulvár.

Pavel

Tak Radimek se svého času chlubil vlakem prý se šesti vozovými třídami lepšími než 1. u ČD a Kasal se převzít celou českou železnici , že bude jezdit bez dotací. A ukázalo se, že ani nemá na zaplacení za pravidelný servis Peršingů a ty jeho supermoderní vlaky 😂 mu při výpadku lokotek musí tahat šedesát let stará Bobina od státní konkurence…

Martin K.

To už je jak „MeToo“ po česku. Jančura je tlučhuba a řada informací které poskytl jsou ustřelené, o tom asi není moc sporu. Ale vyčítat mu výrok z doby kdy neměl nic na kolejích, neměl zkušenosti, a neměl informace trochu „levné“. Být já osobně na jeho místě, tak bych asi vážil více to co řeknu, ale na jeho místě nejsem a nikdy nebudu. Jeho výroky po vstupu na koleje (+ rozumná doba hájení cca 2 let, kdy se učil za pochodu a ČD se učili s ním) je už jiná káva…

železničář v důchodu

Kdyby byl Jančurovi v jeho železničních začátcích nepomáhal Honza Paroubek (starší), tak by Jančura možná na koleje nakonec ani nevyjel – a totéž platí i pro „paštikáře“ o nějakou dobu později, a pak vlastně možná i pro dalšího dopravce, který se na českých kolejích objevil ještě později (ARRIVA) …

Pavel

Což je ovšem primárně problém pana Arogantního. Přesně jak píšete, neměl zkušenosti, v oboru nikdy nepodnikal, (provozovat autobusy je o několik levelů jednodušší) , měl akorát pár pěkných obrázků, hubu plnou keců a tlachal jak to ČD dělají špatně.Nakonec byl rád za modernizované rakouské vagony a pár lokomotiv z osmdesátých let. Což neříkám, že je špatne, nějak začít musel, ale ty kecy kolem, neustálý brekot do médií jak mu všichni ubližují a špinění ČD si může odpustit. A nakonec nedostanete ve vlaku ani ty služby na nichž má firma postavený marketing (kafe, wiffi a občerstvení) protože kafe si v lowcoastu… Číst vice »

Pavel

A už se tedy dostatečně naučil aby mohl -jak tvrdil -prevzit celou českou železnici, kde bude jezdit levněji a bez dotací?

Daniel Mach

V momentu, kdy článek neodpovídá vašim očekáváním, tak je to bulvár? Vždyť to nemusíte ani číst ani komentovat. Pro mě díky za způsob, jakým o dopravě informujete. Je to naprosto vyhovující. A z problémů ČD s pendolinem si hlavu nedělám. Prostě až to bude opravené, tak to bude jezdit 🙂

MirekP

Myslím, že bulvár z toho dělají komentáře Vašeho typu. Bohužel.

MirekP

Myslím, že bulvár z toho dělají komentáře Vašeho typu. Bohužel.

petr.r

a co vám chybělo jak jste jel RJ? Musíte si uvědomit, že pendolína jsme kupovali my a čd si je jenom přivlastnily

Pavel

ČD jsou „My“ . Jakožto státní akciovka, každý jsme akcionářem malé části ČD.

ThLic. MUDr. Josef Pagren

petr.r: Stihne, nově jsou jízdní doby pendolin přízpůsobené soupravám bez naklapěcí skříně.

JiP

Klasika to teoreticky stihne, ale jizdni doba je doslova na krev, jakekoliv zdrzeni jde okamzite do narustu zpozdeni bez moznosti to zkratit. Diky naklapeni ma pendolino na delce trati Praha-Ostava v jizdni dobe dost velkou „vatu“ skoro 15 min.

petr.r

Stihne to za stejnou dobu jak pendolíno?