lot
Dopravci Železnice

ČD Cargo se připravuje na expanzi do Maďarska, všichni „bizoni“ za sebou mají testy

Lokomotivy 753.6 ve slovenské stanici Šaľa. Foto: ČD Cargo
Lokomotivy 753.6 ve slovenské stanici Šaľa. Foto: ČD Cargo

Společnost ČD Cargo chce ještě do konce roku získat licenci na provoz nákladních vlaků v Maďarsku. I kvůli tomu dopravce nechal v Maďarsku projít technicko-bezpečnostní zkouškou čtyři lokomotivy řady 753.6 přezdívané bizoni.

O zkouškách informovalo ČD Cargo na svých stránkách. K technicko-bezpečnostní jízdě v Maďarsku došlo v úseku Komárom – Győrszentiván a zpět.

Firma získala nedávno licenci pro provoz vlaků na Slovensku, Maďarsko označila jako další cíl expanze. Už dříve získalo ČD Cargo povolení pro provoz v Polsku, Německu a Rakousku. Jezdit na vlastní licenci je pro dopravce v zahraničí většinou výhodnější, nemusí se dělit o část zisku za přepravu s jinou firmou.

 

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
žlutý klandr

Nemáme náhodou v ČR také jiné nákladní dopravce, například UNIDO, EPH nebo METRANS ? U nich se neděje nic ?

Honza Vrba

Doufám, že odbory si zachovají tvář a rázně proti takové expanzi budou protestovat. Každému se přece měří stejným metrem, a když vadí soukromník v ČR, měly by se zastat i svých maďarských soudruhů.

nadražak

ještě tak aby začali platit strojvedoucí tak jak je normální 28 tis. s tramvajema za normu je fakt hnus.

fensterglaser

Tak běžte k Jančurovi, když máte tak málo. Ale tam se musí dělat, ne jako u ČDC.

Alex

V Rakousku a Německu jsou strojvedoucí ČD Cargo placení dle tamních zvyklosti. Nevím jak je to jinde..

Karel

Jsi mimo

Nekdo

Skoda ze nejsou verejne obchodovatelni. Tuhle firmu bych si klidne zaradil do sveho portfolia…

Brzdič zániku

Stačí pár maličkostí. Nějak eliminovat 11 odborových centrál, jistý nenazrany mafiany a politiky, podržet stávající management, který je nejlepší od prosince 2007 a bude to skvělá firma.

Pražák

To řešení se jmenuje privatizace 😉

Dominik

Zbavovat se prosperující firmy by byla blbost. Jednou to navrhoval už Ťok, ale po kritice to zas odvolal. Toto nikdy neprivatizovat.

Pražák

Proč! Zbavíte se tím odborů, které místo, aby řešily to co mají, tj. pracovní podmínky svých členů, tak se vyměšují do řízení. To by jim nestátní majitel netoleroval. A stejně tak se zbavíte různých politických vlivů, prostě z toho bude konečně firma jako jakákoliv jiná.

Dominik

To jakože by nestátní podnik zrušil odbory? To naštěstí v našem právním systému nelze. Maximálně by se mohl pokoušet znemožnit jejich fungování, jako se dělo, či děje, v jiných firmách. No, zrovna u ČDC se zas tolik do řízení nevměšuje, resp. jejich poznatky jsou případně opodstatněné. Když například jednají s vedením ohledně práce pro strojvedoucí a chtějí aby vedení PJ neodříkalo vlaky, že to údajně nevyjezdí, i když to není pravda, není takové jednání žádoucí? Neříkám, že by nemohli dělat víc (vánoční odměny, vyšší nárůst mezd A proč by se měl stát zbavovat prosperující firmy, nebo snad stát má vlastnit… Číst vice »

Brzdič zániku

Co?? Nezbavíte. Zeptejte se na Metransu 😊

Roman G.

Prosperující? No jo, se státním rozpočtem za zády se jim opravdu nedá konkurovat v jejich cenách. Do toho ale nemíchám kusové zásilky, to je jiná věc.

Brzdič zániku

Jo. To víme. Ale momentálně neuskutečnitelné. Byť by to firmě pomohlo. S touto zátěží fungovat na drsném dopravním trhu, kde nikoho nedojímá ani odborář natož politik, ale jen poměr výkon/cena, je skoro geniální, že má ČDC pořád 58% trhu.

Jiří Kocurek

Především by byla stávka, kdybyste chtěl akcie ČD Cargo obchodovat. A pak by byla stávka, aby si akcie nekoupil soukromník. Protože potom už by to nebyla česká firma. A nakonec by stávkou hrozily odbory správy železnic, že jim žádný soukromník nebude ojíždět koleje. A pak by byla stávka za to, aby se zboží behěm stávky nevozilo po silnici.

Brian Griffin

„nemusí se dělit o část zisku za přepravu s jinou firmou“
Od odborného média bych nečekal takovouhle větu, která je spíš vhodná pro čtenáře bulváru.
Ježdění do zahraničí ve spolupráci s tamějším dopravcem je obchod jako každý jiný: má to nějaké plusy a nějaké minusy; převažují-li plusy, jdu do outsourcingu, převažují-li minusy, je namístě insourcing.
Ale tvrdit, že v případě outsourcingu se musím o zisk dělit, že to samé, jako bych řekl, že když si ve firmě outsourcuji úklid, musím se pak s úklidovou firmou dělit o část zisku. Ale takhle by to nikdo soudný neformuloval, že..?

Modré zábradlí

Obvykle ale outsourcujete práce, které nejsou hlavním předmětem činnosti firmy, jako třeba ten úklid.

Brian Griffin

Byste se divilo 😉

IGCT

Náhodou je ta věta pochopitelná. Nač věci komplikovat vaším sdělením.

Oldřich Sládek

Náhodou má Brian…. pravdu.

Kubrt

Já si dovolím ten Brianuv příspěvek ještě nakonec zbulvárnit – nedělí se jen o zisk, ale i o náklady.

Marcel Štancl
Kubrt

Bozoni, ale článek je o bizonech ČD Cargo. V Maďarsku se schvaluje každá jedna lokomotiva zvlášť.

Jiří Kocurek

A pak čtete, jak zlá silniční lobby ubližuje železnici. Tohle by žádný kamioňák nedokázal vymyslet.

...

Inu, s Maďary byly vždycky potíže. Zeptejte se Habsburků, ti o tom vědí své.

Stráťa

Jinde to není s tou železniční byrokracií zase o tolik lepší.

Kalanis

A aby byla bídná, tak ta byrokracie nemusí být ani železniční.