ČD Cargo kupuje stovky nových vagónů, poprvé i od polského výrobce

Lokomotiva 750 společnosti ČD Cargo na trati mezi Libercem a Turnovem u Dlouhého Mostu. Foto: Jan SůraLokomotiva 750 společnosti ČD Cargo na trati mezi Libercem a Turnovem u Dlouhého Mostu. Foto: Jan Sůra

Největší železniční nákladní dopravce v Česku ČD Cargo výrazně modernizuje i rozšíří svoji flotilu. Kromě nákupu hnacích vozidel se soustředí

Největší železniční nákladní dopravce v Česku ČD Cargo výrazně modernizuje i rozšíří svoji flotilu. Kromě nákupu hnacích vozidel se soustředí i na pořízení nových nákladních vozů. Firma v posledním období dokončila dvě velké zakázky na pořízení nových vozidel

Celkem 500 vysokostěnných vozů řady Eanos dodá poprvé polský výrobce Wagony Świdnica patřící do skupiny výrobců kolejových vozidel Greenbrier Europe. Cenu firma nezveřejnila, ale podle předsedy představenstva Ivana Bednárika je velmi příznivá. Vítěz byl vybrán v rámci výběrového řízení, kde mezi sebou soutěžili čtyři evropští výrobci nákladních vozů.

Vozy Eanos jsou určeny především pro přepravu hromadných sypkých substrátů. Nejčastěji je železniční dopravci používají na přepravy uhlí, koksu, železné rudy a kovového šrotu. Mimo výše uvedených komodit je ČD Cargo chce využívat například i pro přepravu dřeva, kdy kvůli kůrovcové kalamitě výrazně roste poptávka po tomto druhu vagónů.

Druhou velkou zakázkou je dodávka až 100 cisternových vozů řady Zacns. Jde o velkoobjemové cisterny, které umožní ČD Cargu přepravovat široké spektrum petrochemických produktů, jako jsou benzín, nafta, biolíh, letecký petrolej a podobně. Vozy mají celkový maximální ložný objem 88 m3 a na trhu jsou označovány přívlastkem JUMBO. Zakázku získala popradská Tatravagónka, která uspěla v soutěži dvou uchazečů. Podle smlouvy ČD Cargo odebere najisto 80 cisteren, na dalších 20 má opci.

Již dříve ČD Cargo uzavřelo smlouvu na 200 nových osmdesátistopých vozů pro přepravu konvenčních kontejnerů, včetně výměnných nástaveb innofreight a dále 100 menších šedesátistopých plošinových vozů. Dodávky postupně probíhají a celou flotilu by mělo mít ČD Cargo k dispozici do konce prvního kvartálu příštího roku.

ČD Cargo financuje nákupy vagónů většinou z dluhopisů, další emisi chystá příští rok. Celkem má společnost ve flotile 25 tisíc vagónů.

Tagy ČD Cargo Eanos nákladní železniční vozy Tatravagónka Wagony Świdnica Zacns
10 komentářů