cargo

ČD Cargo koupí od CZ LOKO čtyři bizony, více jich už nestihne kvůli normám

EffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKO

Společnost ČD Cargo se dohodla s CZ LOKO na dodávce čtyř lokomotiv Effiliner 1600. Stroj, který vzniká přeměnou lokomotiv řady

Společnost ČD Cargo se dohodla s CZ LOKO na dodávce čtyř lokomotiv Effiliner 1600. Stroj, který vzniká přeměnou lokomotiv řady 753 přezdívaných brejlovec, má firmě vyřešit problém s nedostatkem středně těžkých hnacích vozidel. Všechny lokomotivy má firma odebrat do konce února příštího roku.

Řešíme tím problematiku udržitelnosti středně těžké dieselové trakce,“ uvedl výkonný ředitel Tomáš Tóth. Firma zvažovala, co s řadou 753 dál, nakonec se rozhodla pro modernizaci alespoň čtyř kusů na v podstatě novou lokomotivu. Lokomotiva řady 753.6 má přezdívku Bizon.

Staré lokomotivy trpí nedostatkem odpovídajících náhradních dílů na trhu, zejména v oblasti motorizace z produkce ČKD,“ dodal Tóth. Část lokomotiv je podle něj ještě v opravách vyšší stupně.

ČD Cargo koupí jen čtyři stroje, více se totiž nestihne vyrobit. V únoru příštího roku končí výjimka na výrobu těchto lokomotiv, které už nesplňují novější normy.

Podle Tótha je problém, že většina výrobců se soustředí buď na silnější stroje nebo naopak menší pro posun. „Odpovídající středně těžký dieselový stroj, který by plnil nové normy prostě zatím na trhu chybí,“ dodal Tóth. Nové lokomotivy budou mít povolení pro provoz nejen v české železniční síti, ale i na Slovensku a v Maďarsku. CZ LOKO dodalo zákazníkům několik desítek těchto strojů

Lokomotivy budou dodány bez náhradních dílů ze stávajících lokomotiv, které má ČD Cargo v parku. „Jednání se vedla o větším počtu těchto lokomotiv a zde se uvažovalo i o využití dílů ČD Cargo, primárně z důvodů potřeby zajistit odpovídají počty rámů pro komplexní rekonstrukci a modernizaci těchto strojů. Nicméně nakonec zůstáváme u čtyř kusů,“ dodal. První dvě lokomotivy mají být dodány ještě letos.

Cenu ČD Cargo nezveřejnilo. „Výsledná cena odpovídá našim představám. K zajímavé ceně lokomotivy jsme navíc získali prodloužené záruky, základní údržbový balíček po dobu jednoho roku, dojednali jsme podmínky implementace ETCS,“ dodal Tóth.

CZ LOKO v minulosti dodalo lokomotivy EffiLiner 1600 například SD – kolejová doprava, Unipetrol Doprava, rakouský Rail Cargo Carrier či maďarský CER. Lokomotiva má výkon 1550 kW.

EffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOLokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKODiesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 Autor: Vladimír HrnciarLokomotivu EffiLiner 1600 slavnostně pokřtili Renáta Vítková, ředitelka pobočky financování korporátní klientely Unicredit Leasing, Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO, Sebastian Sperker, výkonný ředitel Rail Cargo Carrier Kft. a Jan Brčák, jednatel Rail Cargo Carrier – Czech Republic. Foto: CZ LOKO
Tagy 753.6 Bizon ČD Cargo CZ Loko EffiLiner 1600 Top
46 komentářů