lot
Mimořádné události Železnice

Budějovice se ocitly odříznuté od koridoru. Rychlík najel do zkratovací tyče, cestující odvezli hasiči

Nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Provoz na čtvrtém koridoru mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí se dnes ráno před osmou hodinou zastavil. Důvodem byla kombinace překážky na trati, do které narazil rychlík z Prahy u Dynína, a porucha na trati v Hluboké nad Vltavou-Zámostí.

Cestující z rychlíku R703 museli evakuovat hasiči. Podle informací deníku Zdopravy.cz najel rychlík do zkratovací tyče, což později potvrdila i Drážní inspekce. Jak se tyč ocitla v profilu nevyloučené koleje, případně zda je na vině strojvedoucí, není zatím jasné. V místě je vyloučená lichá kolej.

Všechny vlaky včetně expresů byly zrušeny, pro cestující přijely autobusy. Ještě před zrušením vlaků ale v nich byli cestující nuceni čekat dlouhé desítky minut v naději, že se rozjedou. Zrušeny byly, když zpoždění dosáhla téměř hodinu a půl (Ex v 7:55, R v 8:01).

Porucha v Hluboké byla odstraněna dříve (v 9:08), stanice Dynín byla ale neprůjezdná několik hodin. Provoz byl obnoven krátce před 11:00, místo některých vlaků i poté jely autobusy. Informace jsou k dispozici i na stránkách Českých drah.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
CD jedou

By mě zajímalo, kde jste vzali, že cestující odvezli hasiči. Máte asi jiné informace, než my zúčastnění. 🧐

libor

co to je za nadpis? copak do Budějic vede nějaký koridor? já myslel, že se teprv staví, už asi 15let 😀

Pavel

V 10:40 obnoven provoz a v 11:10 zase porucha TV ve stanici Dynín. To si dělají srandu, zastavit provoz třikrát za dopoledne.

John

Bohuzel i to se stava!
Pri oprave napalene troleje byl zjisten vetsi rozsah poskozeni proto byl opet zastaven provoz aby se zabranilo vetsim skodam.Nyni je jiz vse v poradku a provoz se rozjizdi.

Dáda

Elektrikáři… napojte něco na elektriku a máte o starosti postaráno 🙂

Jiří Kocurek

A ten váš internet, ten máte šlapací?

dada

Zkratovaci tyc… dalsi heblcuk, kterej draha pri nezavisle trakci nepotrebuje. Porad rikam, ze s tou elektrikou jsou jen a jen problemy. A draty a sloupy hyzdi panorama!

Martin z Moravy

Zapomněl jste na protihlukové zdi a záplavu modrého zábradlí.

Dáda

Modrý zábradlí nevadí, to je jen okolo perónu. a tam, kde jsou panoramata, nejsou protihlukovky, páč tam nejsou obytné budovy, tudíž nikdo neřve na téma hlu a tudíž se protihukovky nekonaj. A u nás na 240, i když řvem, tak protihlukovku nepostaví, páč je mizernej násep a nevleze se tam….

Dáda

Nají vozit pohotovostní kanystr….

Jirka

Nejste trochu naivní, že s kanystrem dojedete do nejbližšího depa na naplnění?

Dáda

jedná se jen a pouze o velůikost kanystru…..

Martin

Myslite 500L cisternu s sebou?

Dáda

Když bych chtěl rejpat:
Na mašině za bambilion ( ikdyž je to regiošuk) peněz není palivoměr?
Opravdu v obou motorových jednotkách došla nafta najednou( je tam 3 vozovka, tj 2 motorový oddíly, jeden vloženej)?

Na dojetí do nejbližší stanice stačí pár litrů (standartní 20l kanystr v každým motorovým voze) aby hasiči nemuseli vyprošťovat lidi z náspu.

Dominik

3 vozová souprava se na relace Pardubice – Hlinsko – Havlíčkův Brod vyskytuje mimořádně, z většiny tam jezdí 2 vozová.

Dalibor

V tomto konkrétním článku je trio.

p.d.

…s nápisem „ilustrační foto“, že?… Ne, opravdu mi kolem baráku trio jelo naposled někdy v létě… 🙂

Železničář z venkova

Ne není. Za této trati trio nejezdí

Václav

Nevím, jak konkrétně je řešena palivová soustava u této mašiny, ale u mnoha větších dieselů je to tak blbě udělaný, že se po tom, co dojde nafta zavzdušní tak důkladně, že musí do dílny.

Dalibor

Je tam Tedom,tj v nejvetší krizi bude nutno povolit matici u 2 vstřiků, ale většinou stačí vytrvaleji startovat a čerpadlo to protlačí. Pomoct se dá taky stříknutím spreje do sání (startovací sprej, čistič brzd, nitroředidlo, nějaká verze „lihu“ (metyl etyl propyl…)) Tyhle motory jsou docela blbovzdorný, mám je rád.

Jaaa

Dieselový vlak je větší producent CO2, NOx i polétavého prachu, než elektrická lokomotiva poháněná uhelnou elektrárnou.

Dalibor

Prokažte výpočtem. Započítejte instalaci trakčního vedení + údržbu + měnírny a ztráty v přenosové soustavě. Výsledkem bude odchylka do 10%, což nemá zásadní vliv.

nowas

Z uhlí je jen polovina el. energie a ten komín uhelné elektrárny nečudí nikomu přímo pod nos. Takže klid. 🙂

liberal shark

Auta stojí, vlaky jedou. Oh wait 🙂

Karolina

Koukám, že nám 220 začíná soupeřit o přední místo v neschopnosti provozu. Ale na SŽDC jsou v pohodě.

Ferenc Futurista

jako bez urážky, ale oproti trati 171 hrajete maximálně okresní přebor :).

qwerty

Přesně tak, 171 hraje úplně jinou soutěž.

Paja

To můžete říct cestujícím, že sice pokaždý když foukne tak se několik hodin nejezdí, ale protože na 171 toho je víc, tak vlastně je to sranda 🙂