Železnice Železniční průmysl

Bombardier po deseti letech otevře svůj český závod veřejnosti

Svařování vozových skříní na nové vlaky v závodě Bombardieru v České Lípě. Foto: Bombardier
Svařování vozových skříní na nové vlaky v závodě Bombardieru v České Lípě. Foto: Bombardier

Společnost Bombardier nechá v sobotu nahlédnout veřejnost do svého jediného závodu v České republice. V České Lípě u příležitosti stého výročí založení vagónky umožní prohlídku továrny, kde dnes vznikají vozové skříně pro jednotky Talent 3, Spacium či Omneo, které pak jezdí u řady evropských dopravců. Firma chce v České Lípě dál expandovat a výrazně rozšířit celý závod.

Akce proběhne od 10 do 16 hodin tuto sobotu. „Veřejnost dostane příležitost zdarma, s průvodcem a s komentářem navštívit část výrobních provozů, svářečskou školu či laboratoř destrukčních zkoušek materiálu,“ řekl Vlastimil Waic z Bombardieru.

V České Lípě se kolejová vozidla vyrábí už sto let. Továrna vznikla v roce 1918 pod názvem Severočeská vozovka a strojírna v České Lípě. Od založení se zaměřovala především na výrobu železničních vozidel, dlouho hlavně nákladních. Po restrukturalizaci v roce 1997 se v roce 1998 stala součástí Bombardier Transportation, kanadské nadnárodní firmy zabývající se výrobou dopravních prostředků.

Dnes je českolipský závod druhým největším výrobcem kolejových vozidel v České republice a zároveň klíčovou součástí výrobního řetězce společnosti Bombardier. Zaměřuje se na výrobu vozových skříní osobních vlaků. Počet zaměstnanců neustále roste spolu s rozvojem výroby a investicemi do výrobního zázemí. V současnosti přesahuje 1100 osob.

Bombardier žádá českou vládu o investiční pobídku, závod chce rozšířit za 1,5 miliardy korun a přijmout dalších více než 600 lidí.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Firma velikosti Bombradieru zcela jistě žádné investiční pobídky nepotřebuje. A ČR jako taková investice tohoto druhu také nutně nepotřebuje, ať už z pohledu nezaměstnanosti, multiplikačního efektu nebo přidané hodnoty. Svařovat dokážou leckde.

      • Ne, ale jakožto samouk docela běžně svářím CO i klasickými elektrodami.

      • Mimochodem, tato otázka je zcela irelevantní s ohledem k tomu, co jsem psal.

      • když nemáš svářečák, tak nepiš takový bludy, ktomu CO2 používáš jakou flašu? Já ti jenom píši, že svářeč tady je ohodnocen lépe než v německu.

  • žádá českou vládu o investiční pobídku… no co dodat, nemáme českou ekonomiku, ale ekonomiku na českém území
    ,to se to pak vyrábí za nízké východní platy i s pobídkou

    • Jo a pak budou brečet že není dost lidí ochotných dělat rukama a že máme dávat pracovní povolení cizincúm ….

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora