Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Bobina, nová muvka a elf. V Ostravě začal veletrh Raildays, lákadlem je i salonní vůz

Drážní technika na Raildays. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Drážní technika na Raildays. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V Ostravě dnes otevřel brány veřejnosti železniční veletrh Raildays, který se koná po devatenácté. Potrvá do čtvrtka. Na nejexponovanějším místě u brány stojí elektrická jednotka ELF 2 od Pesy Bydgoszcz, tahákem je i nová tramvaj firmy Stadler pro Dopravní podnik Ostrava nebo nová drezína CZ Loko pro Správu železniční dopravní cesty. Zajímavostí je vystavení salonního vozu prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka; do vozu lze ale nahlédnout pouze oknem.

V seznamu vystavovatelů naopak chybí například Škoda Transportation. Expozici drážních vozidel a techniky doprovází i série přednášek a diskusních setkání: nákladní dopravci například dlouhodobě řeší nedostatek místa na kolejích. Manažer veletrhu Stanislav Zapletal v úvodní řeči mimo jiné připomněl, že uplynulo 25 let od zahájení modernizace koridorů a stále není hotovo.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jedu tam se synky, bohužel stihneme ve čtvrtek jen asi 1 hodinu. Pro ty menší diváky to bude snad vděčné…

  • Po loňsku jsem se také rozhodl neúčastnit i když to mám na dostřel. Bdpee a Bbdgmee si můžu prohlédnout ve Svinově.

  • No,několikráte jsem v Ostravě byl,léta celkem nic nového…..,i když kdysi jsme byli v železničním průmyslu na vrcholu.Alespoň nám zůstal ten Masarykův saloon Aza,který na poslední chvíli zachránili v Č.Velenicích,dále nějaká ta zrekonstruovná „bobina „,MUVka..ad.Možná mohli vystavit nějaký zrekonstruovaný osobní vůz….

  • Letos hodně velká slabota, pár (opravdu 2) zajímavých exponátů, jinak vesměs přehlídka Bautzenů. Chybějící tahouni českého železničního byznysu, Škoda, CZ Loko a řekněme třeba i Pragoimex, byli opravdu znát. Elf vystavený bez žádného dalšího bližšího popisu, klucí od Stadleru, hlídající nOVU, neuměli česky a ani anglicky (ale přesto jsme se polsko-anglicko-německy dorozuměli…), vyřvávající normalizační/devadesátkové hity tomu také nepřidají. Občerstvení tragické, burgery u kabelářů opravdu nejsou ty nejlepší na světě, snad jediné pozitivum byla funkční klima v nOvě. Kdyby mi cestu neplatil zaměstnavatel, tak bych hodně litoval peněz, protože letos nebylo vystaveno téměř nic, MUV 75 je pěkná, nOVA velmi zklamala. Za mě nedoporučuju k návštěvě.

    • Ano, v podstatě jste to shrnul správně … jen tu tramvaj nepovažuji za zklamání.

      • Já tedy ano. Interier je pěkný, prosvětlený, sedačky překvapivě celkem pohodlné. Co je však tragédie, to jsou partie nad podvozky. Čtyřky přímo nad podvozky jsou OK, tam se toho moc vymyslet nedá, avšak sedačky zády k nim mohly být už níže. Ona taková podesta, vysoká zhruba 30 cm, je pro řadu lidí poměrně velká výzva a už vidím báby s igelitkama tancující okolo tyčí při rozjezdu tramvaje, ve snaze se dostat na sedadlo. Nechal jsem si od poláka otevřít plentu podvozku a místo by tam je. Není to jednoduchý konstrukční úkol, což ovšem na 100% np tramvaji není vůbec nic vyjimečného. Znám to z vlastní zkušenosti.

    • „Za mě nedoporučuju k návštěvě.“
      Proto tam také už roky nejezdím …

Newsletter

Partneři


Výběr editora