Bez koruny reklamy 30 milionů zhlédnutí. České dráhy bodují s projektem Pohled z vlaku

Záběr z videa Českých drah Pohled z vlaku. Foto: České dráhy / Pohledzvlaku.czZáběr z videa Českých drah Pohled z vlaku. Foto: České dráhy / Pohledzvlaku.cz

Dopravce ve videích ukazuje záběry z jednotlivých tratí, po kterých jezdí.

České dráhy obdržely Ocenění za Nejsledovanější digitální projekt v dopravě v roce 2021. Od roku 2015 zaznamenala videa projektu Pohled z vlaku 30 milionů zhlédnutí, na kanále YouTube je odebírá přes 100 tisíc lidí.

Platforma Pohled z vlaku nabízí katalog videí zajímavých železničních tratí v České republice, zaznamenaných z několika kamer umístěných na soupravách Českých drah. Souběžně se sledováním záznamu trati vidí návštěvník portálu Pohled z vlaku v reálném čase zastávky, návěsti a zajímavosti na každé zdokumentované trati. Kromě toho poskytuje platforma další řadu informací, jako je komentář strojvedoucího nebo tipy na zajímavé výlety.

Pro České dráhy projekt připravila a provozuje agentura Dialog Media. Videa zaznamenala velkou sledovanost i přes to, že České dráhy nedaly jedinou korunu do reklamy na tento projekt. Videa se na speciální stránce objevují od roku 2015. V oblasti železnice jde o dlouhodobě divácky nejsledovanější digitální projekt v dopravě nejen v České republice, ale i v zahraničí, kde se zařadil do celosvětové nejužší špičky. V minulosti se v online prostředí objevily různé variace na toto téma, ale žádný z těchto projektů nedosáhl takové úrovně sledovanosti jako portál Pohled z vlaku.

Podle náměstka generálního ředitele ČD Jiřího Ješety modernizace osobní železniční dopravy zahrnuje i její prezentaci v populárních elektronických kanálech, které sleduje stále významnější cílová skupina. „Ocenění je pro nás potvrzením, že kvalitně připravený a moderně prezentovaný obsah o železnici dokáže vyvolat velmi kladný ohlas veřejnosti i bez nutnosti nákladů na kampaňovou propagaci,“ uvedl při předání ocenění Jiří Ješeta.

Ačkoli v počátcích projektu tvořili jádro komunity zaměstnanci a fanoušci železnice, nynější ukazatele sledovanosti a počtu odběratelů potvrzují, že si platformu oblíbila širší veřejnost. „Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí. Máme reálné zkušenosti, že portál Pohled z vlaku přispívá k zatraktivnění železniční profese v očích potenciálních uchazečů o zaměstnání,“ dodal vedoucí oddělení tištěných a internetových periodik ČD Václav Rubeš.

Tagy České dráhy Pohled z vlaku
28 komentářů