Bavoři chtějí obnovit provoz na jedné z nejstarších tratí, nahlásili to šest let dopředu

Stanice Cronheim na trati Gunzenhausen - Wassertrüdingen. Autor: By Manfred E. Fritsche - mef-presseservice, CC BY-SA 2.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1344106Stanice Cronheim na trati Gunzenhausen - Wassertrüdingen. Autor: By Manfred E. Fritsche - mef-presseservice, CC BY-SA 2.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1344106

Bavorský objednatel veřejné železniční dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) se rozhodl vrátit pravidelný provoz osobních vlaků na lokálku Gunzenhausen – Nördlingen.

Bavorský objednatel veřejné železniční dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) se rozhodl vrátit pravidelný provoz osobních vlaků na lokálku Gunzenhausen – Nördlingen. Informaci přinesl International Railway Journal (IRJ).

Z celkových 40 kilometrů by osobní motorové jednotky obsluhovaly necelých 15 kilometrů mezi Gunzenhausenem a Wassertrüdingenem, šlo by o prodloužení linky z Pleinfeldu. BEG počítá se zahájením pravidelného provozu v roce 2024, s dopravcem chce uzavřít smlouvu na 12 let.

Nejde přitom o obyčejnou lokálku, nýbrž o jednu z nejstarších tratí v Německu, která začala sloužit už v roce 1849. Deutsche Bahn zde pravidelný osobní provoz ukončila v roce 1985, nákladní pak o 12 let později.

Trať Gunzenhausen - Nördlingen. Pramen: Von Dealerofsalvation - Eigenes Werk, Gemeinfrei, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=791609

Trať Gunzenhausen – Nördlingen.
Pramen: Von Dealerofsalvation – Eigenes Werk, Gemeinfrei, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=791609

Trať ale není úplně bez života. Soukromé Bavorské železniční muzeum zde provozuje nostalgické vlaky, jeho dceřiná společnost BayernBahn se pak o trať stará jako správce infrastruktury. V roce 2004 se sem vrátily i nákladní vlaky.

Právě kvůli správci infrastruktury oznámil BEG svůj záměr v šestiletém předstihu. BayernBahn by měla trať uvést do stavu vhodného pro pravidelnou dopravu, finanční jistotu ji má dát právě avizovaný 12letý kontrakt.

Podobné plány má BEG podle IRJ i s tratí Dombühl – Dinkelsbühl/Wilburgstetten, kterou má rovněž ve správě BayernBahn. Ta chce na nutné investice najít partnera.

Tagy Bavorsko BayernBahn BEG Gunzenhausen Wassertrüdingen
4 komentáře