Barrandov i Baba. Pražská rada schválila rozšíření zón placeného stání v Praze 5 a 6

Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647

V Praze 5 by se zóny měly začátkem příštího roku rozšířit na sídliště Barrandov, Žvahov, Zlíchov a do starých Hlubočep.

Vedení hlavního města schválilo rozšíření zón placeného stání v Praze 5 a 6, o které požádaly radnice městských částí. Novinářům to po dnešním jednání městských radních řekl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že rada schválila i některé drobnější úpravy zón v dalších městských částech.

V Praze 5 by se zóny měly začátkem příštího roku rozšířit na sídliště Barrandov, Žvahov, Zlíchov a do starých Hlubočep. V šesté městské části se rozšíření týká sídliště Baba a okolí Libockého rybníka. Zóny v metropoli provozuje magistrát, jejich úpravy tak musí schvalovat městská rada. Dlouholetou praxí je, že vedení města požadavky městských částí na úpravy zón na svém území akceptuje.

Rada dnes schválila i další drobnější požadavky radnic. Například v Praze 1 se podle Scheinherra úprava týká Opletalovy ulice, v Praze 4 Točité ulice, v Praze 9 rozšíření v ulici U Lidového domu, v Praze 10 ulic Pod soutratím a U Seřadiště, v Praze 7 jde o ulice Varhulíkové a Kouteckého a v Klánovicích se změny dotknou Plečické a Lovčické ulice.

Regulace parkování v metropoli se v moderní podobě poprvé objevila v roce 1996 v části Prahy 1, kde snaha o regulaci dopravy začala již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 16 a 22. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech, a postupně je rozšiřují.

Tagy Hlavní město Praha modré zóny parkování
46 komentářů