Uf… Díky kolegům za upřesnění početních stavů, protože jsem si horem-dolem lámal hlavu kudy by prohnali tu MKD od Bzence dolů a kde by se tam tak asi vzala. Následně o kapacitní spojce BV na rakouskou silniční síť zde již byla svého času vzrušená debata. Jen mám pocit, že de facto od tehdy konstatovaného výsledku, že rozumně nikudy se nic nezměnilo (na Reintal /kudy/ a přesvědčit rakušany, nebo po D2 na Moravský Svatý Ján poté přes řeku do Dolních Rakous /a přesvědčovat rakušany i slováky/, neb přes lednicko-valtický areál /UNESCO/, či močály pod Lanžhotem si to fakt neumím představit).
Zesp
1 hodina
Průjezd od Bzence do Babic se zakroužením v KO exitu č. 51:
Navazující úsek Bzenec-Rohatec, který prochází tou přírodní rezervací, na řsd mapách budoucí sítě dálnic už není zakreslený jako dálnice. Asi tam bude max. 110km/h kvůli ptákům. Dál pak pokračuje dálnice.
Bude to jako dálnice D55 v celé trase až k D2. To co jste možná viděl na seznamu či u Kupky s představením jižní dalnice, kde opravdu kousek Bzeneckou doubravou nebyl zaznačen, rozhodně nebyla oficiální mapa ŘSD, ale nějaký kdovíkde vyhrabaný starý podklad. Dřive se tam opravdu počítalo s polovičním profilem. Teď už ale s plnohodnotnou dálnicí, v galerii pravděpodobně bude rychlost omezená na 100km/h jak v tunelech, ale to rozhodně nemá vliv na zaznačení v mapách…
smart
5 hodin
A zase stará přehledová mapka z 08/2024. To je tak těžké si z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice stáhnout a přiložit aktuální? Přijde mi, že autoři si s těmi výměnami mapek práci nedají a pak tu sledující nadávají, že něco nebude, když to přitom v plánu je. A pak ještě zasáhne cenzura, když na to člověk slušně upozorní 🙁
No a hele jak totéž umí říct LLM, stále ještě lehce kostrbatě, ale you get the point… 🙂
Opět je zde přehledová mapka z 08/2024. Bylo by prosím možné aktualizovat ji stažením nejnovější verze z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice? Mohlo by to pomoci předejít nedorozuměním, protože sledující pak mohou mít mylný dojem, že některé úseky nejsou v plánu, i když ve skutečnosti jsou. Aktualizace by určitě pomohla.
Basak
5 hodin
To jsou velmi, velmi podivná čísla. Po zpoplatnění nedokončeného fragmentu D55 se doprava už vrátila na I/55 do starých kolejí. V obcích u I/55 si už obyvatelé stěžují na nárůst dopravy i dle lokálních médií 😉
Ano to platí hlavně pro úsek mezi Starým Městem a Babicemi, upřímně není se čemu divit, když doba jízdy z Hradiště do Napajedel vychází velmi podobně po staré i po D55 a to mj. kvůli provizornímu sjezdu z dalnice u Babic se STOPkou. Jak bude D55 propojená k Otrokovicím přes Babice, tak se situace stopro změní…
Prosím o zdroj. S naprostou jistotou šlo o přeřek či špatnou interpretaci. Vždyť by to bylo 2x více nakladních aut než na D1 u Brna.
Realita by mohla být kolem 3000 kamionů a maximálně 15000 aut celkem, více ani omylem
Tak už vím odkud víte vane. V dnešním podcastu ŘSD s ředitelem Mátlem bylo trochu nešťastně řečeno že jde o souhrnná data za leden, takže průměrně 1000/den, jelikož leden je ale jasně nejslabší měsíc a p vikenech je nákladní dopravy výrazně méně, tak můžeme očekávat provoz kolem 1500 kamionů za den v pracovní dny. Dle posledního sčítání bylo na I/55 přes Babice kolem 1500 těžkých nakladních a navěsovek.
I ty 3000 kamionů denně by bylo velmi přehnaných, to se může očekávat po kompletním dokončení D55
koriandr
5 hodin
Počkejte až se dostaví D1 u Přerova… 4 pruhy tam nebudou stačit .. teda možná prozatím . ale ne po dostavbě D35 a D35 a D49
Zajímalo by mě jaký vliv bude mít dostavba D35 na provoz na D55 😀 vždyť to jsou úplně odlišné relace…
Ne vážně, není absolutně žádný důvod proč by neměly 4 pruhy na D55 stačit, i po dostavbě všeho plánovaného nepůjde provoz přes 25-30tis vozidel celkem, mezi Hulínem a Otrokovicemi mozná nepatrně více…
Nějaký vliv tam určitě bude. Pokud pojedete třeba od UH, Zlína, západu Slovenska, Trenčína apod. někam směrem na sever Čech, Prahu, východ Německa, západ Polska tak se dost možná raději vyhnete frekventované D1, Brnu, kopcovité Vysočině a raději pojedete relativně jen po rovině po D55 a D35. Tím spíš pro těžkou dopravu to může být dost jasná ekonomická volba ..
Pravdu máte, částečně urcitě jak píšete od UH a Zlína, plus ze Slovenska i z oblasti Zvolena/Banské Bystrice. Z oblasti Žiliny a dále na východ bude zas jasně vyhrávat cesta přes Jablunkov a novou D48 obzvlášť když dostavba slovenské D3 je již na spadnutí
Jen jsem zvedav, jestli se po dostavbe D55 vsechen tranzit z polska do rakouska nepovali po D55 a pak kolem breclavi pres valtice na mikulov… tady se ukazuje trochu nedomyslene (ne) napojeni D55 na kapacitni komunikaci smer rakousko… nebo pojedou na brno, coz taky neni ideal..
Máte pravdu, minimálně osobní auta a dodávky stopro pojedou po D55 a přes přechod Poštorná/Reintal kde je nyní zákaz nad 3,5t a z toho tam nebudou šťastní. Rakušáci ale dlouhodobě plánují obchvaty těch dvou obcí, tak jsem zvědav jestli pak zruší ten zákaz pro náklady. Jinak až budou po roce 2032 komplet D55, D52, rozšířená D1 kolem Brna a na Reintal stále zákaz, tak bude stále lepší jet stále přes Brno než se kodrcat z Břeclavi přes Valtice do Mikulova.
Jinak nákladní tranzit od Ostravy (D1) na D52 je minimálně dvakrát silnější než směrem na D2.
Určitě toto může být zajímavé, obzvlášť v relaci od západní části Olomouce po Břeclav to bude po D55 asi jen o 5km delší než přes Brno, což je rozhodně atraktivní. Pro cestu od Svitav (Hradce) po Břeclav už to ale smysl moc nedává, po plánované I/73 kolem Brna to bude o 40-50km kratší než okolo po D55, což už je dost rozdíl
Pokud měl koriandr na mysli společný úsek D1 s D55 mezi Hulínem a Přerovem, tak má pravdu.
Po letošním dostavení poslední části D1 u zmíněného Přerova velká část dopravy mezi Prahou (přes Brno) a Ostravou už nebude využívat D46 a zůstane na D1. Myslím si tedy, že tento společný úsek bude sušně vytížen (ale 4 pruhy by i tak měly být více než dostatečné). A dostavba D35 udělá to, že ta pak na sebe stáhne další část provozu z D1.
Takže ano, dostavba D35 ovlivní i provoz na D55 (byť jen její společné části s D1).
Upřímně si myslím že provoz na D1 mezi Hulínem a Přerovem bude i do budoucna maximálně tak stejný jak třeba na D1 mezi Vyškovem a Hulínem. Přecejen doprava od Brna na Zlín je rovněž velmi silná a pokud se podaří zrealizovat D49 tak i relace na Slovensko bude zde D1 opouštět. Takže se v peáži D1 s D55 fakt není třeba obávat kapacity stejně jako třeba na peáži D11 s D35 u Hradce, kde zas většina dopravy bude mířit od Olomouce na Prahu
Rodney
5 hodin
Vždyt je to nesmysl. Ještě by se dalo uvěřit 30 000 všech aut denně, a i to se mi zdá přehnané.
Uf… Díky kolegům za upřesnění početních stavů, protože jsem si horem-dolem lámal hlavu kudy by prohnali tu MKD od Bzence dolů a kde by se tam tak asi vzala. Následně o kapacitní spojce BV na rakouskou silniční síť zde již byla svého času vzrušená debata. Jen mám pocit, že de facto od tehdy konstatovaného výsledku, že rozumně nikudy se nic nezměnilo (na Reintal /kudy/ a přesvědčit rakušany, nebo po D2 na Moravský Svatý Ján poté přes řeku do Dolních Rakous /a přesvědčovat rakušany i slováky/, neb přes lednicko-valtický areál /UNESCO/, či močály pod Lanžhotem si to fakt neumím představit).
Průjezd od Bzence do Babic se zakroužením v KO exitu č. 51:
https://youtu.be/3aTk1758z4M?si=U0xdelOnoM2MgLjM
Navazující úsek Bzenec-Rohatec, který prochází tou přírodní rezervací, na řsd mapách budoucí sítě dálnic už není zakreslený jako dálnice. Asi tam bude max. 110km/h kvůli ptákům. Dál pak pokračuje dálnice.
Bude to jako dálnice D55 v celé trase až k D2. To co jste možná viděl na seznamu či u Kupky s představením jižní dalnice, kde opravdu kousek Bzeneckou doubravou nebyl zaznačen, rozhodně nebyla oficiální mapa ŘSD, ale nějaký kdovíkde vyhrabaný starý podklad. Dřive se tam opravdu počítalo s polovičním profilem. Teď už ale s plnohodnotnou dálnicí, v galerii pravděpodobně bude rychlost omezená na 100km/h jak v tunelech, ale to rozhodně nemá vliv na zaznačení v mapách…
A zase stará přehledová mapka z 08/2024. To je tak těžké si z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice stáhnout a přiložit aktuální? Přijde mi, že autoři si s těmi výměnami mapek práci nedají a pak tu sledující nadávají, že něco nebude, když to přitom v plánu je. A pak ještě zasáhne cenzura, když na to člověk slušně upozorní 🙁
No a hele jak totéž umí říct LLM, stále ještě lehce kostrbatě, ale you get the point… 🙂
Opět je zde přehledová mapka z 08/2024. Bylo by prosím možné aktualizovat ji stažením nejnovější verze z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice? Mohlo by to pomoci předejít nedorozuměním, protože sledující pak mohou mít mylný dojem, že některé úseky nejsou v plánu, i když ve skutečnosti jsou. Aktualizace by určitě pomohla.
To jsou velmi, velmi podivná čísla. Po zpoplatnění nedokončeného fragmentu D55 se doprava už vrátila na I/55 do starých kolejí. V obcích u I/55 si už obyvatelé stěžují na nárůst dopravy i dle lokálních médií 😉
Ano to platí hlavně pro úsek mezi Starým Městem a Babicemi, upřímně není se čemu divit, když doba jízdy z Hradiště do Napajedel vychází velmi podobně po staré i po D55 a to mj. kvůli provizornímu sjezdu z dalnice u Babic se STOPkou. Jak bude D55 propojená k Otrokovicím přes Babice, tak se situace stopro změní…
Z Babic do Napajedel ale až za dlouhých XX let 😉
ta stopka mě tam vůbec nebaví 😀
Prosím o zdroj. S naprostou jistotou šlo o přeřek či špatnou interpretaci. Vždyť by to bylo 2x více nakladních aut než na D1 u Brna.
Realita by mohla být kolem 3000 kamionů a maximálně 15000 aut celkem, více ani omylem
Co píšete plusmínus odpovídá i poslednímu sčítání dopravy…
30 000 kamionů denně snad není ani klíčových bodech německých dálnic…
Tak už vím odkud víte vane. V dnešním podcastu ŘSD s ředitelem Mátlem bylo trochu nešťastně řečeno že jde o souhrnná data za leden, takže průměrně 1000/den, jelikož leden je ale jasně nejslabší měsíc a p vikenech je nákladní dopravy výrazně méně, tak můžeme očekávat provoz kolem 1500 kamionů za den v pracovní dny. Dle posledního sčítání bylo na I/55 přes Babice kolem 1500 těžkých nakladních a navěsovek.
I ty 3000 kamionů denně by bylo velmi přehnaných, to se může očekávat po kompletním dokončení D55
Počkejte až se dostaví D1 u Přerova… 4 pruhy tam nebudou stačit .. teda možná prozatím . ale ne po dostavbě D35 a D35 a D49
Zajímalo by mě jaký vliv bude mít dostavba D35 na provoz na D55 😀 vždyť to jsou úplně odlišné relace…
Ne vážně, není absolutně žádný důvod proč by neměly 4 pruhy na D55 stačit, i po dostavbě všeho plánovaného nepůjde provoz přes 25-30tis vozidel celkem, mezi Hulínem a Otrokovicemi mozná nepatrně více…
Nějaký vliv tam určitě bude. Pokud pojedete třeba od UH, Zlína, západu Slovenska, Trenčína apod. někam směrem na sever Čech, Prahu, východ Německa, západ Polska tak se dost možná raději vyhnete frekventované D1, Brnu, kopcovité Vysočině a raději pojedete relativně jen po rovině po D55 a D35. Tím spíš pro těžkou dopravu to může být dost jasná ekonomická volba ..
Pravdu máte, částečně urcitě jak píšete od UH a Zlína, plus ze Slovenska i z oblasti Zvolena/Banské Bystrice. Z oblasti Žiliny a dále na východ bude zas jasně vyhrávat cesta přes Jablunkov a novou D48 obzvlášť když dostavba slovenské D3 je již na spadnutí
Jen jsem zvedav, jestli se po dostavbe D55 vsechen tranzit z polska do rakouska nepovali po D55 a pak kolem breclavi pres valtice na mikulov… tady se ukazuje trochu nedomyslene (ne) napojeni D55 na kapacitni komunikaci smer rakousko… nebo pojedou na brno, coz taky neni ideal..
Máte pravdu, minimálně osobní auta a dodávky stopro pojedou po D55 a přes přechod Poštorná/Reintal kde je nyní zákaz nad 3,5t a z toho tam nebudou šťastní. Rakušáci ale dlouhodobě plánují obchvaty těch dvou obcí, tak jsem zvědav jestli pak zruší ten zákaz pro náklady. Jinak až budou po roce 2032 komplet D55, D52, rozšířená D1 kolem Brna a na Reintal stále zákaz, tak bude stále lepší jet stále přes Brno než se kodrcat z Břeclavi přes Valtice do Mikulova.
Jinak nákladní tranzit od Ostravy (D1) na D52 je minimálně dvakrát silnější než směrem na D2.
Tak spolu s D11 to může být alternativa ze západního Polska na Balkan. Štetin – Hradec Králové – Přerov – Budapest
Určitě toto může být zajímavé, obzvlášť v relaci od západní části Olomouce po Břeclav to bude po D55 asi jen o 5km delší než přes Brno, což je rozhodně atraktivní. Pro cestu od Svitav (Hradce) po Břeclav už to ale smysl moc nedává, po plánované I/73 kolem Brna to bude o 40-50km kratší než okolo po D55, což už je dost rozdíl
Pokud měl koriandr na mysli společný úsek D1 s D55 mezi Hulínem a Přerovem, tak má pravdu.
Po letošním dostavení poslední části D1 u zmíněného Přerova velká část dopravy mezi Prahou (přes Brno) a Ostravou už nebude využívat D46 a zůstane na D1. Myslím si tedy, že tento společný úsek bude sušně vytížen (ale 4 pruhy by i tak měly být více než dostatečné). A dostavba D35 udělá to, že ta pak na sebe stáhne další část provozu z D1.
Takže ano, dostavba D35 ovlivní i provoz na D55 (byť jen její společné části s D1).
Upřímně si myslím že provoz na D1 mezi Hulínem a Přerovem bude i do budoucna maximálně tak stejný jak třeba na D1 mezi Vyškovem a Hulínem. Přecejen doprava od Brna na Zlín je rovněž velmi silná a pokud se podaří zrealizovat D49 tak i relace na Slovensko bude zde D1 opouštět. Takže se v peáži D1 s D55 fakt není třeba obávat kapacity stejně jako třeba na peáži D11 s D35 u Hradce, kde zas většina dopravy bude mířit od Olomouce na Prahu
Vždyt je to nesmysl. Ještě by se dalo uvěřit 30 000 všech aut denně, a i to se mi zdá přehnané.
A co teprve 30 000 vagónů denně!
Ano, jedna se o souhrnný počet za leden viz můj příspěvek výše. V podcastu to ale bylo řečeno trochu nejasně
indukce 🙂