Arriva začala ukazovat on-line polohu všech vlaků, podobnou funkci chystá i u autobusů

Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Data o poloze vlaku jsou aktualizována každou minutu.

Společnost Arriva vlaky začala na svých stránkách nově zveřejňovat mapu s on-line polohou všech svých vlaků.

Až dosud bylo možné sledovat polohu vlaků pouze na stránkách Správy železnic v aplikaci Grapp. Nově jsou informace o tom, kde se vlak nachází a zda jede včas i na stránkách dopravce.

„Poloha se aktualizuje každou minutu. Jde o unikátní řešení, protože se musel vyřešit převodní můstek a předávání dat mezi dispečerským systémem Arrivy a zobrazováním na webu,“ uvedl mluvčí Arrivy Jan Holub. „Podobný systém bychom velmi rádi zavedli i pro autobusy, nejdříve ale musíme sjednotit všechny systémy předávání dat,“ dodal Holub.

Na hlavní stránce dopravce vpravo nahoře najdou cestující dvě oranžové ikony. První je pro výpis omezení v autobusové dopravě, druhá pro vlaky. V sekci „Dopravní aktuality Vlaky“ je připravena mapa a jednotlivé vlaky. Po kliknutí na ikonku se symbolem vlaku se zobrazí jeho poloha a případné zpoždění.

Pokud je část trasy vlaku fialová, je v daném úseku probíhající výluka, světle modrá barva značí plánovanou výluku. Pokud se zobrazuje část trasy vlaku oranžově a s vykřičníkem, je na trati mimořádnost. Po kliknutí je možné zjistit v tu chvíli všechny dostupné podrobnosti. Arriva nabízí u vlaků i novou možnost filtrovat a vyhledávat aktuální a plánované výluky podle termínů.

Arriva je aktuálně jediný z železničních dopravců, který funkci on-line polohy v mapě nabízí. České dráhy dříve mapu s polohou vlaků měly, pracují ale na nové verzi. Data o zpoždění lze ale v případě Českých drah jednoduše získat přes aplikaci Můj vlak.

Webové stránky Arrivy nabízí cestujícím i další funkci: online chat, kdy se každý den od 5:30 do 23. hodiny mohou cestující spojit se zákaznickým centrem Arrivy a zeptat se na cokoliv, co potřebují vědět. „Operátoři jsou připraveni poradit a najít potřebné spojení, stejně tak pomoct třeba při hledání zapomenuté tašky nebo deštníku ve vlacích i autobusech Arrivy,“ dodal Holub. Arriva má své zákaznické centrum ve Svobodě nad Úpou.

Tagy Arriva Arriva vlaky online poloha vlaku
52 komentářů