Airbus jako výrobce „kluzáků“. 86 A320 je hotových, ale nelétají. Čekají na motory

Výroba A320neo v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: AirbusVýroba A320neo v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: Airbus

Výrobce letadel Airbus poprvé oficiálně přiznal problémy s dodávkami motorů pro svoji aktuálně nejúspěšnější řadu A320neo. Celkem 86 letadel je téměř

Výrobce letadel Airbus poprvé oficiálně přiznal problémy s dodávkami motorů pro svoji aktuálně nejúspěšnější řadu A320neo.

Celkem 86 letadel je téměř hotových a odstavených v závodech v Touluse a Hamburku, létat ale nemohou. Maximálně jako kluzáky. Nemají totiž motory. Jejich výrobce, společnosti Pratt & Whitney a CFM International, totiž nestačí dodávat tak rychle. Problém má hlavně Pratt & Whitney.

Informaci poprvé oficiálně potvrdil šéf divize komerčních letadel Airbusu Guillaume Faury na tiskové konferenci v Londýně. Podle něj se ale situace zlepšuje, ještě na konci května bylo bez motorů přes sto letadel.

Zpoždění v dodávkách způsobuje dopravcům nemalé problémy, například Primera Air kvůli tomu posunul start některých transatlantických letů až na příští rok. Agentura Bloomberg uvedla, že kvůli problémům letos nesplní Airbus svůj plán v dodávkách letadel A320neo až o padesát letadel.

A320 je pro Airbus klíčovým modelem. Podle výsledků bylo v červnu z 80 dodaných letadel 67 řady A320, z toho 41 A320/A321neo.

Airbus očekává, že poptávka po letadlech bude dál stoupat, podle poslední předpovědi stoupne na dvojnásobek na 48 tisíc během dvaceti let.

Tagy A320family A320neo Airbus problémy výrobců motorů
4 komentáře