Air France a SNCF více propojí svá letadla s rychlovlaky, společnou síť rozšíří o sedm měst

Airbus A319 v barvách Air France v Paříži. Foto: Air FranceAirbus A319 v barvách Air France v Paříži. Foto: Air France

Přesun lidí do vlaků má aerolinkám pomoci snížit emise na vnitrostátních letech.

Letecká společnost Air France a francouzské státní dráhy SNCF se dohodly na rozšíření služby Train + Air, která umožňuje odbavit se na let z Paříže už na řadě letišť po celé Francii a využít rychlovlak TGV jako přípoj.

Nově bude od 19. července možné takto cestovat vlakem pod kódem čísla letu na sedmi nových trasách, dosud jich je jedenáct. Rozšíření oznámila letecká společnost v tiskové zprávě. Ročně tuto službu využívá kolem 160 tisíc lidí.

V případě spojení z letiště Charles de Gaulle jde o linky do Aix-en-Provence, Bordeaux Saint-Jean, Marseille Saint-Charles a Montpellier Saint-Roch. Z letiště Orly v Paříži půjde o spojení přes stanici Massy do Avignonu, Marseille Saint-Charles a Valence.

Jde o podobný produkt, jaký má například v Německu Lufthansa s Deutsche Bahn. Cestující použije jeden jízdní doklad na celou cestu, ve vlaku má garantované místo a v případě zpoždění může jet zdarma jiným vlakem či letem. Stejně tak za cestu vlakem mohou sbírat body do věrnostního programu Flying Blue.

Aerolinky současně testují samoobslužné odbavení už na nádraží, zatím na linkách z Lille a Štrasburku. Cestující by si už nemuseli v den odjezdu vyzvedávat ve stanici letenky, ale vše by měli online.

Pro aerolinky je větší propojení se železnicí i nutností. Součástí státní pomoci je i podmínka snížit emise CO2 na vnitrostátních letech do roku 2024. Přesun lidí na lety po Francii do vlaků jim takovou redukci umožní.

Tagy air france sncf
6 komentářů