100 % na řepku. FlixBus zahájil ostrý provoz na bionaftu na trase dlouhé přes tisíc kilometrů

Zahájení provozu linky N724 na bionaftu. Foto: Voyages MorioZahájení provozu linky N724 na bionaftu. Foto: Voyages Morio

Spojení mezi francouzskými městy Brest a Grenoble se stalo nejdelší autobusovou linkou v Evropě, kde jezdí autobusy výhradně na bionaftu.

Spojení mezi francouzskými městy Brest a Grenoble se stalo nejdelší autobusovou linkou v Evropě, kde jezdí autobusy výhradně na bionaftu. Společnost FlixBus se dohodla se společností Volvo Buses na využívání bionafty Oleo100 v autobusech Volvo Bus 9700 DD švédského výrobce. Dopravcem na trase je francouzská společnost Voyages Morio.

Už loni začaly jezdit dvoupodlažní autobusy Volvo na bionaftu mezi Toulouse a Nice, minulý týden začal provoz na podstatně delší trase: linka N724 překonává vzdálenost přes tisíc kilometrů.

Bionaftu je vyrobena ze 100 % z francouzské řepky, dodavatelem je společnost Saipol. Díky použití tohoto paliva dojde ke snížení emisí skleníkových plynů o 70 % v porovnání s běžnou naftou.

Oleo100 plně splňuje nejnovější ekologická kritéria tím, že přeměňuje obnovitelnou biomasu na palivo. Lisováním řepky se získávají jednak rostlinné bílkoviny bez GMO (geneticky modifikovaných organismů) určené ke krmení zvířat na francouzských farmách, jednak řepkový olej určený k lidské spotřebě. K energetickým účelům se využívají pouze přebytky z této produkce, které nezpůsobují odlesňování ani změnu využití půdy.

Tagy bionafta FlixBus Volvo Buses
35 komentářů