Infrastruktura Železnice

Železniční tepnu Praha – Berlín čekají další výluky, nákladní vlaky si zajedou stovky kilometrů

Nákladní vlak v Königsteinu na hlavní trase Děčín - Drážďany. Foto: LVT771, Wkimedia Commons
Nákladní vlak v Königsteinu na hlavní trase Děčín - Drážďany. Foto: LVT771, Wkimedia Commons

Cestujících ve vlacích mezi Prahou a Drážďany čeká nadcházející víkend další velké omezení. DB Netz pokračují ve velkých opravách koridoru od státní hranice do Pirny, kvůli kterým úplně trať zavřou. Další velké uzavírky se chystají příští rok.
Už zítra večer začíná výluka na této trase, která skončí až v pondělí. Podobně uzavřely DB Netz trať už minulý víkend.

Podle výlukového jízdního řádu budou všechny vlaky nahrazeny autobusy v úseku Ústí nad Labem – Drážďany, vlaky EC z Prahy skončí a začnou v Děčíně. Lidé, kteří chtějí jet dál do Německa musí na autobus přestoupit už v Ústí nad Labem.

Plán výluk německého správce tratí počítá s dalšími podobnými omezení na začátku února příštího roku. Podobné výluky ale podstatně více dopadají na nákladní dopravce, kteří musí i  při menších výlukách s omezením provozu na jednu kolej často hledat jiné trasování.  To ukazuje, jak je česká železnice na německou špatně napojená a že jediné kapacitní spojení vede údolím Labe.

Řešíme to s využitím odklonové trasy Ústí nad Labem – Cheb -Maktredwitz – Hof – Leipzig, někdy i Praha – Furth – Schwandorf – Regensburg – Würzburg,“ říká Petr Šimral z Metrans Rail, který denně provozuje několik nákladních expresů mezi Českem a přístavy u Severního moře. Vlaky z České Třebové podle něj jezdí přes Polsko po trase Ústí nad Orlicí – Miedzylesie – Wroclaw – Frankfurt nad Odrou – Berlín.

„Je to vždy vysilující, vyžaduje to spoustu strojvedoucích navíc, nyní máme zapůjčené tři dieselové lokomotivy. Dále to znamená obrovská  zpoždění. 12 hodin je zbožné přání, 24 hodin normál. A tak zpravidla po dvou dnech provoz pomalu zastavujeme, protože vše stojí zpožděné na  trase a v terminálech dojdou lokomotivy i soupravy,“ dodal Šimral. Problémem podle něj je i to, že výluky probíhají na podzim, kdy je zvýšená poptávka po nákladní dopravě.

7 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • A je špatně napojená česká železnice na německou nebo je špatně napojena německá na českou? Toť otázka 🙂

    • No já bych řekl že vzhledem k tomu že první dálková železnice byla u nás, tak je Německá železnice blbě napojená na tu naši. 🙂

  • Majitelem infrastruktury v Německu je DB netz. Ti je jako byste napsal že v Čechách to jsou České dráhy, RegioJet nebo Leoexpres

    • DB Netz, jako síť, je skutečně německý správce infrastruktury a je to součást koncernu DB. Funguje to tam ok, narozdíl od Česka, kde se to jakože liberalizovalo, takže organizace spolu nekomunikují a vinu za lenost SŽDC nesou (v očích většiny politiků, o veřejnosti nemluvě) ČD, národní dopravce.

  • „Lidé, kteří chtějí jet dál do Německa musí na autobus přestoupit už v Drážďanech.“
    Tam asi bude chyba, nedává to smysl. Myslím, že tam má být Ústí n. L.