Železniční integrace letos přesáhne hranice Středočeského kraje

Jednotka CityElefant. Foto: Jan SůraJednotka CityElefant. Foto: Jan Sůra

Dopravní organizátoři ROPID a IDSK chtějí ještě před koncem letošního roku dotáhnout záběr Pražské integrované dopravy (PID) na hranice Středočeského

Dopravní organizátoři ROPID a IDSK chtějí ještě před koncem letošního roku dotáhnout záběr Pražské integrované dopravy (PID) na hranice Středočeského kraje, v některých případech s přesahy do sousedních regionů. Deníku Zdopravy.cz to řekl šéf IDSK Pavel Procházka.

Plány pro letošek jsou rozděleny do několika etap. Počátkem února spadne do sféry vlivu PID železnice v západní části kraje, integrované jízdenky budou nově platit v dalších 39 stanicích a zastávkách na Rakovnicku, Berounsku, Hořovicku a Příbramsku. Tím budou zaintegrovány všechny vlaky až do úrovně rychlíků v okruhu do sedmého tarifního pásma.

„Další etapa by měla přijít k 1. červenci, kdy dojde k integraci zbytku Středočeského kraje, tedy těch úseků, které jsou za hranicí sedmého tarifního pásma k hranicím kraje. Finále by pak mělo přijít k prosincové změně jízdního řádu, kdy se zaintegrují i přesahy do sousedních krajů,“ řekl Procházka. Jako pilotní „přeshraniční“ spolupráce už funguje spojení z Mělníka do severočeské Roudnice nad Labem. Podle Procházky vzniknou přesahy hlavně tam, kde lidé z okrajových částí kraje jezdí za prací či do škol k sousedům. Procházka jmenuje například spoje do Tábora, Turnova, Přelouče nebo Rokycan. „V tomto případě nejde jen o vlaky ale i autobusy,“ doplnil.

S okolními kraji IDSK jedná i o opačné expanzi krajských systémů směrem do středních Čech. Vlaky jsou podle Procházky předvoj integrace autobusové dopravy, která bude následovat. Administrativní rozšíření PID by mělo být následováno i rozšířením prodeje jízdenek a jejich označovačů.

Podrobnosti přineseme v rozhovoru s Pavlem Procházkou v neděli.

Tagy IDSK PID Procházka Středočeský
3 komentáře