Silnice Stavebnictví

Začátek D5 opraví Strabag. Stavaři se vracejí o víkendu na D8, most u Zdib čeká uzavírka

Dálnice D5 u Rudné u Prahy. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Dálnice D5 u Rudné u Prahy. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons

Společnost Strabag vyhrála zakázku na opravu prvních 5,3 kilometru dálnice D5. Za opravu jednoho z nejvytíženějších úseků v české dálniční síti zaplatí Ředitelství silnic a dálnic 124,3 milionu korun.

Strabag přišel podle informací na profilu zadavatele s druhou nejnižší cenou, vyhrál pak díky tomu, že nabídl nejkratší dobu opravy. Ta měla v hodnocení váhu 30 %. Nejnižší cenu ze sedmi uchazečů nabídl Herkul (122,9 milionu Kč), Strabag byl ale ochoten opravu provést za 89 dní, zatímco ostatní uchazeči se nevešly pod sto dní.  Původní odhadovaná cena byla 136 milionů korun. Oproti jiným opravám dálnic tak cena v tendru výrazně neklesla.

Jde o opravu pravého pruhu ve směru z Prahy do Plzně. Podle zadávací dokumentace dojde ke kompletní výměně obrusné vrstvy, na některých místech i ložné vrstvy. Na místě odpočívky v Drahelčicích (veřejností často nazývaná jako Rudná u Prahy, jedna z největších odpočívek v síti ŘSD)  má být cementobetonová vozovka. Oprava D5 by měla začít na jaře. „Oprava bude probíhat v termínu duben až červen,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Už o víkendu se přitom dělníci vrátí na jiný úsek dálnice u Prahy. Společnost Eurovia obnoví práce na rekonstrukci  vozovky levé části dálnice D8 (směr do Prahy) a na dálničním mostu u obce Zdiby. Od 6. do 10. března budou snášet levou polovinu mostu. „V těchto dnech bude provoz pod mostem na silnici I/9 zcela vyloučen. Následně bude provoz pod mostem možný jen v jednom směru, a to od Mělníka na Zdiby. Objízdně trasy budou vyznačeny,“ řekl Studecký.

Doprava po dálnici D8 u Prahy bude vedena v režimu 2+2 jízdní pruhy. Ve směru jízdy z Ústí nad Labem do Prahy bude provoz u sjezdu na Zdiby kompletně převeden na druhou část dálnice a následně zase zpět. Neproblematičtější místem bude sjezd na Zdiby od Prahy, v místě bude zrušen odbočovací pruh a vozidla budou sjíždět přímo z jízdního pruhu. V místě bude také snížena rychlost. Oprava má trvat do konce července, úplné dokončení je stanoveno až na příští rok.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Kdy to tam predelaji na 3 pruh?

    Hlavne soudruzi udelali chybu a neposlechli zamer nasich predku z prvni republiky. Chybi citlive spojnice zapad vychod. Dalnice vedena mimo uzemi Prahy. Dle planu kolem Benesova ci dle novych napadu od Jihlavy na Plzen.

    Vzdyt napr. na D1 u Prahy je 80 000 aut za den

    • Problém je v tom, že o penize jde vždy až v první řadě. Rozšíření stávající čtyřpruhové dálnice na šestipruh stojí zhruba stejně peněz jako nová dálnice, a navíc to znamená odkup pozemků a dohadování se s majiteli.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora