Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Výstavba D48 u Příbora na rok a půl omezí provoz na důležité moravské tepně

Silnice I/48 Rybí - Rychaltice před zahájením přestavby. Autor: MDČR
Silnice I/48 Rybí - Rychaltice před zahájením přestavby. Autor: MDČR

Proměna severomoravské silnice I/48 v dálnici D48 v úseku Rybí – Rychaltice nabývá na intenzitě a od ledna začala výrazně ovlivňovat provoz. Řidiči budou moci využívat vždy pouze jednu polovinu silnice. „V každém směru jízdy bude zachován jeden zúžený jízdní pruh,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Uzavřeny budou také mimoúrovňové křižovatky u Libhoště a příborské průmyslové zóny. Omezení potrvají až do konce července příštího roku.

Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Komunikace spojuje jižní část kraje se střední Moravou a Polskem; po dokončení povede od D1 kolem Příboru a Frýdku-Místku do Českého Těšína. Zatím ale významné části včetně obchvatu Frýdku-Místku chybějí.

D48-Rybi-Rychaltice. Autor: Ředitelství silnic a dálnic
D48-Rybi-Rychaltice.
Autor: Ředitelství silnic a dálnic

Zmíněný úsek Rybí – Rychaltice měří téměř 12 kilometrů a dosud měl podobu čtyřpruhé silnice první třídy. Zároveň jej provází pověst silnice smrti, neboť se tu v posledních letech udála řada závažných nehod. Jeho proměna na dálnici vyjde na více než dvě miliardy korun. Přípravné práce v podobě demolic, výstavby obslužné komunikace nebo úprav středového pásu začaly už v červnu. Nyní se přestavba dostává do hlavní etapy, definitivně hotovo má být koncem roku 2020.

3 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Nesmysl … podle průvodní dokumentace k výstavbě D47 – dnes D1, je jedinou důležitou silnicí v MS kraji ta ve směru Olomouc – Lipník – Ostrava – Bohumín s návazností na polskou síť … tak o jaké důležité silnici D48 to tady ŘSD informuje? Co se najednou změnilo? Že by se konečně ukázalo, že panevropská cesta vede jinudy, než hejtman Tošenovský a napojení lobbisti kázali? Pak by se jim měla vyčíslit škoda, která vznikla stavbou D47 ze státního rozpočtu místo přestavby I/48 z Bělotína do Českého Těšína, na kterou se daly čerpat už tehdy evropské dotace … Dodnes se nepovedlo dopravu, ani tu kamionovou na D1 odklonit, podle toho cesta na Těšín vypadá … Od Bělotína by mělo být trojnásobné mýtné pro kamion, jedoucí na tranzitu, hned by se této cestě ulevilo, jenže to by kamionový lobbing nesměl být nad stát …

  • Na letáku je uvedena křižovatka s I/58 směr Mošnov jako zrušená. To se na Ostravu bude nově jezdit přes centrum Příbora, nebo se současně postaví navazující stavba I/58 Příbor – Skotnice (v letáku šedivě)? Díky.