Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Výstavba D35 se zdrží. Antimonopolní úřad zrušil tendr na úsek Opatovice – Časy

Budoucí D35 Opatovice - Časy. Autor: ŘSD
Budoucí D35. Autor: ŘSD

Rezort dopravy dostal v krátké době už druhou nepříjemnou ránu od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po nedávném zrušení tendru na provozovatele mýtného systému nyní antimonopolní úřad zrušil i soutěž na dálniční úsek D35 Opatovice nad Labem – Časy. Informaci přinesl server iDnes.cz a potvrdil ji mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

„Důvodem byl netransparentní postup zadavatele, konkrétně pak poskytování dodatečných informací k zadávacím podmínkám netransparentním způsobem, který mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,“ sdělil Švanda. Rozhodnutí není zatím pravomocné, ŘSD proti němu může podat do 15 dnů rozklad k předsedovi úřadu, což také chystá.

Na ÚOHS se obrátila firma Porr a také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Nejnižší cenu přitom nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr s cenou 3,142 miliardy korun, třetí pak je konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy). První dvě nabídky ale byly z tendru vyřazeny. Předpokládaná hodnota činila 4,6 miliardy korun.

Třináctikilometrový úsek patří mezi prioritní stavby státu a měl se začít stavět už loni. Nyní to vypadá, že se poklepání základního kamene nestihne ani letos.

Antimonopolní úřad zároveň řeší i navazující čtrnáctikilometrový úsek Časy – Ostrov.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Otázka, zda to je zase nějaký přehnaný formalismus typu flashky anebo opravdu zásadní ovlivnění soutěže. S ohledem na zkušenosti s UOHS bych spíše tipoval na to první. Zadávací dokumentace k takovým soutěžím je obsáhlá a prakticky nejde ji udělat tak aby nešlo někde něco vyšťourat.

    • Také by mě celkem zajímal názor nějakého odborníka na veřejné zakázky, zda bylo to zrušení nevyhnutelné, nebo se jednalo spíše o možnost, kterou prostě ÚOHS z nějakého důvodu využil. V zakázce takovéhoto rozsahu se, přesně jak píšete, dá nějaká chyba najít vždycky.

  • Tak SZDC je na tom IMHO o trochu lepe. Aspon letos ji pres UOHS proslo vsechno co chtela

  • tak v souvislosti s timhle pusobi dnesni mapa dalnicni site zverejnena na izumpe hodne komicky…

    • Proc?

      Dalnicni sit se neplanuje na ctyri roky dopredu, ale desetileti…. kdyz de o tom nezacne mluvit, nikdy se to nepostavi.

      Od prvniho zameru k finalni stavbe jakekoli liniove stavby takoveho rozsahu vzdy ubehne nejake to desetileti. Jak u nas, tak treba v rajchu ne o v rakousku a vsech dalsich podobnych zemich.

  • Takže odklad na roky… Zdá se, že na ŘSD sedí podobná parta jako na SŽDC.

    • No snad jste nemyslel, že SŽDC a ŘSD jsou něčím jiným, než divizemi stavebních a projekčních firem?
      K tomu máme ještě „dodavatele technologií“. Na ŘSD to je Kapsch, na dráze AŽD.

    • Děkujeme naší kriminální ústředně za zhodnocení situace. Taky jste měl šanci, pane Š.

  • Dokáže to někdo okomentovat alspoň v rámci elem. slušnosti?
    mě se to nedaří….

Newsletter

Partneři


Výběr editora