Autobusy Zprávy

Výrobce Cummins představil elektrické pohony vhodné pro autobusy

Elektrický pohon REEV, foto: Cummins
Elektrický pohon REEV, foto: Cummins

Cummins vidí budoucnost v elektrických pohonech a při zahájení mezinárodního veletrhu Busworld představil elektrické pohony vhodné pro vestavbu do městských, dálkových i letištních autobusů. Nové pohony doplní současnou nabídku dieselových, CNG a hybridních dieselových pohonů.

Nabízené jsou dvě varianty – BEV (vozidlo s elektrickým pohonem a bateriemi) a REEV (elektrický pohon kombinující energii z baterií a z kompaktního agregátu). Cílem je poskytnout řešení pro bezemisní vozidla  s tichým provozem, delší životností baterií a delším dojezdem.

Delší dojezd zajistí několik věcí – řídicí systém bude optimálně spravovat podsystémy pro delší výdrž, nově navržené kryty baterií vylepší ukládání energie. Kompaktní rozměr dovolí instalaci jak na střechu, tak na rám podvozku u existujících modelů autobusů.

Dobíjení bude možné z nabíjecích stanic, dobíjecí plochy nebo integrací pantografu pro nabíjení z trolejí.

Jedna baterie standardní velikosti poskytuje úložiště pro 70 kWh. Kombinovat lze až 8 článků s kapacitou 560 kWh pro BEV pohony. Autobus získá dojezd až 360 km na jedno nabití. REEV pohon je doplněn až 3 články, které zajistí dojezd až 135 km. Při vybití baterií se zapne 120kW generátor s motorem o objemu 2,8 litru. Podle výrobce je tento motor až o 60 procent menší v porovnání se srovnatelnými čistě dieselovými pohony. Pokud se generátor využije pro pohon autobusu, spotřeba dosahuje 18 litrů na 100 km.

Před dvěma dny Cummins také oznámil akvizici společnosti Brammo, výrobce baterií pro stacionární a mobilní aplikace. Spojení sleduje rozvoj aktivit v oblasti elektrických pohonů.

Čtete první reportáž z veletrhu Busworld Europe 2015 v belgickém Kortrijku. Výstaviště se otevře zájemcům mezi 20. a 25. říjnem, nicméně od dnešního odpoledne proběhne mnoho tiskových prohlášení výrobců a dodavatelů. Zdopravy.cz jako akreditovaný magazín přinese několik zpráv v následujících dnech.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora