Dopravci Infrastruktura Železnice

Vozy do Curychu jsou zrušeny, jihočeský koridor je kvůli opravám uzavřen

Přejezd na 4. koridoru v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Přejezd na 4. koridoru v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Českým drahám ode dneška znovu vyhání cestující z vlaků výluka na čtvrtém koridoru. Po deset následujících dnů bude Správa železniční dopravní cesty provádět větší opravy i běžnou údržbu na úseku mezi Českými Budějovicemi a Táborem, práce na výjezdu z Budějovic na několik dní uzavřou i navazující plzeňskou trať.

Zcela odřeknuty jsou přímé vozy z Prahy do Curychu a zpět, místo expresů a rychlíků pendlují mezi Krumlovem/Budějovicemi a Táborem náhradní autobusy, pro osobní vlaky je zavedena autobusová doprava jen pro úsek Budějovice – Veselí. I ta se ale prodlouží, od 20. do 25. dubna se totiž výluka rozšíří o úsek Veselí nad Lužnicí – Planá nad Lužnicí. Podrobnosti o provozu mají na svých stránkách České dráhy.

Podle seznamu SŽDC se největší zásahy dělají v budějovické čtvrti Nemanice, především takzvaná těžká střední oprava vícekolejného železničního přejezdu a výhybek, strojní výměna pražců nebo oprava přejezdové signalizace. „V úseku Doubí u Tábora – Planá nad Lužnicí pak probíhá od 20. do 25. dubna od 7:45 do 14:00 běžná údržba,“ dodal mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Je obdivuhodné, jak cestující a možná i necestující nadávají na to, co se prostě udělat musí.
    chtěl bych slyšet ty stejné, jak se vyjadřují k silničním objížďkám a hlavně k zácpám na dálnicích a silnicích vyššího významu. A že jejich požehnaně !!! Stačilo dnes v pondělí 16.4. poslouchat Zelenou vlnu.
    Honza

    • Skutečný šotouš se nevzdává. Kdysi jsem jel vlakem na romantický výlet do Benátek a do lůžka jsme nastupovali v Horním Dvořišti. 🙂

    • Úseky ČB – Nemanice a Doubi – Plana nad Luznici jsou dvojkolejne.

  • NJ, to je nevýhoda jednokolejky… obdobně jako Plzeň – Domažlice, Plzeň – Cheb, ČB – Horní Dvořiště apod.

    • Přesně tak, škoda že si s tou tratí trochu víc nedali záležet, když je teď součástí koridoru. Neříkám nutně hned dvě koleje, ale narovnat nějaké oblouky se mohlo – takhle je tam rychlost maximálně 100 km/h bez nějakého výhledu na zlepšení… Ano, u nákladů to zase asi tak nevadí, ale pokud mají být ty expresy do Lince rychlostně alespoň trochu konkurenceschopné (byť bych jim to moc přál), pak je to málo (o jejich zastavovací politice na území Rakouska radši ani nemluvě).

    • Pavle, to by „se“ muselo totéž udělat i v Rakousku, kde je tak koněspřežka nemlich stejně na prd. A přeložek by bylo tolik, že je to pomalu na novostavbu v celé délce…

    • Ano, to máte pravdu, jen na českém území by to smysl fakt nemělo.

    • Mno podle mě Rakušáci čekají s revitalizací jejich klikatice do Lince až bude u nás hotov koridor do Budějek. Ono vskutku nemá moc cenu do toho cpát peníze v situaci kdy se mezi krajskými městy (Budějice-Praha) jezdí furt po jednokolejce.

    • Ta stávající trať přes kopce by byla ideální pro naklápěcí vozidla – jenže než se podaří dodělat koridor a upravit tu jednokolejku tak, aby se na ní smělo naklápět (přechodnice, atd.), tak už i ty naše italské „křápy“ budou ve šrotu …

    • Mno nevim. Obavam se ze to nema cenu, pac v Rakousku by to stejne klopit nemohlo. Nechci hanet Pendolino, pac je to (po pocatecnich problemech) nakonec jedna z nejspolehlivejsich souprav co mame, ale i tak si myslim ze okolo nas spis jdou cestou naprimovani trati nez aby se crcali s klopenim v obloucich

    • Ondrej: „Obavam se ze to nema cenu, pac v Rakousku by to stejne klopit nemohlo.“
      Bez úprav geometrie trati by „to“ samozřejmě nesmělo klopit nikde (ani u nás, ani v Rakousku), ale provést nezbytné úpravy by stálo pochopitelně několikařádově méně, než budovat v tom terénu v podstatě úplně novou trať v nové stopě: optimální by samozřejmě byla asi kombinace obojího, ale když už těch několik italských „křápů“ máme a ony „umějí“ všechny tři potřebné napájecí systémy, tak používat je téměř výhradně na trase s jediným napájecím systémem a s minimální potřebou naklápění by zasloužilo exemplární trest pro ty, kdo takové nevyužití už mnoho roků „s péčí dobrého hospodáře“ bezostyšně připouštějí čí dokonce obhajují a ani včas nepřipravují pro jejich lepší využití potřebné podmínky.

    • Trať v Rakousku prošla v části opravou v loni, na některých místech v těch ostrých obloucích se jezdí i padesát, že by vzdávali osobáku na jednokolejce moc nevěřím, už takhle jsou ty dálkové vlaky z Vídně na Břeclav velké voziče vzduchu.. Aktuálně jezdí z Budějovic na Prahu málo lidí, aby se vyplatilo Pendolino, řekl bych, jo při dokončeném koridoru a případné VRT z Benešova na Prahu by to asi dávalo krásný čas, ale to už budou Pendolina šrot..

Newsletter

Partneři


Výběr editora