Železnice Zprávy

Vozmistr Deutsche Bahn zařízl dva spoje Locomoru

Vagon LEO Express Locomore, foto: Zdopravy.cz
Vagon LEO Express Locomore, foto: Zdopravy.cz

Leo Express to nemá v Německu se svou dcerou Locomore jednoduché. V sobotu vlak Locomoru nemohl na trať ze Stuttgartu do Berlína a zpět vyjet, neboť nebyl řádně zkontrolován vozmistrem. Toho si Locomore půjčuje na základě smlouvy od konkurenční Deutsche Bahn. Vše přitom nasvědčuje tomu, že od vozmistra to mohl být naschvál. Postiženo bylo zhruba tisíc cestujících, které chce Locomore odškodnit. Zároveň uvažuje o vymáhání škod na DB.

„Sobotní spoje skutečně nevyjely kvůli svévolnému rozhodnutí zaměstnance DB Fernverkehr, která je naším smluvním partnerem. Nedělní spoje už byly vypraveny dle smlouvy,“ sdělila deníku Zdopravy.cz manažerka Leo Expressu Barbora Mičková. „Je to pro nás i velký reputační problém,“ dodala.

Vozmistr podle ní jednoduše nepřišel do služby. Na sociálních sítích se pak údajně nechal slyšet, že s působením Locomoru na německých kolejích nesouhlasí. To ale nelze ověřit. „Věříme, že se jednalo o výjimečné selhání, které se již nebude opakovat. Takové incidenty snižují přitažlivost železnice jako celku, což je i proti zájmu Deutsche Bahn,“ uvedla v prohlášení následně společnost Flixbus, která s Leo Expressem na znovuoživení projektu Locomore spolupracuje.

Celá věc vzbudila rozruch i v německých médiích (na což ostatně upozornili i čtenáři Zdopravy.cz), která vesměs soudí, že případ škodí především Deutsche Bahn. Soukromníci to nemají na německých dálkových linkách jednoduché obecně, což dokládá i příběh expresu HKX, který na dva měsíce zastavil provoz.

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Je to asi 2 týdny, co si šéf LE pochvaloval, jak jsou v Německu pro alternativní dopravce mnohem férovější podmínky než v Česku. Zástupci Flixbusu naopak hovoří o velké míře liberalizace v české železniční i autobusové dopravě.

  • Pokud toto vozmistr, jehož identitu LZE na internetu dohledat, napsal, pak pokud to nesmazal, lze to veřejně dohledat. Pokud to smázl, existuje možnost že někdo má udělanou kopii. A i pokud ne, pokud by existoval jen link, pak by při vyšetřování, pokud by byl zažalován a toto bylo vyšetřováno, mohl být na základě soudního příkazu získán, snímky databází se dělají několikrát denně a existují zálohy pro případ havárie serverů, redundance dat… někde by to mělo být.

    Jak je vidět sabotáže ze strany státních drah jsou ve všech zemích. Já chápu že se některým lidem prostě nelíbí že mizí monopol jejich zaměstnavatele, ale takovéto chování je nepřípustné. Tento zaměstnanec neplní povinnosti, záměrně, takže ze strany DB rozvázat pracovní poměr, a ze strany Leo Expresu žalovat jak DB, tak možná i tohoto člověku o způsobené škody, také by se velmi hodilo si zajistit urychleně vlastní vozmistry.

    Bude to ještě složité, ale pokud jsou země kde koexistuje přes sto osobních železnic, pro se musí takto navzájem potápět dráhy v Evropě? Ať jet DB vs. Locomore, ČD vs. RegioJet… To je hloupost, spíš by měly spolu pracovat proti největšímu nepříteli drah, silniční dopravě. Cestujících a nákladu tu pro dráhy je dost, jen je třeba je do těch vlaků dostat.