Cestovní ruch Infrastruktura Železnice Zprávy

Aktualizováno: Vlaky JHMD v úterý nevyjedou, chybí osvědčení

JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) se dostaly do velkých nesnází. Společnosti s dnešní půlnocí vyprší osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a nové nemá. Vlaky proto na trať v úterý 3. října nevyjedou. Deník Zdopravy.cz o tom informoval jako první, sama firma to později odpoledne potvrdila na svých stránkách, kde hovoří o provozních důvodech a zavedení náhradní dopravy.

Drážní úřad přerušil řízení o vydání nového osvědčení a kvůli řadě nedostatků požádal o doplnění žádosti. Mluvčí Drážního úřadu Martin Novák to potvrdil. „Vyžádané informace jsme k dnešku neobdrželi, proto osvědčení zatím být vydáno nemohlo,“ řekl. Firma tak přišla o klíčový papír. Mluvčí dodal, že podle zákona na tratě JHMD nesmí po půlnoci nic vyjet.

Rozhodnutí Drážního úřadu o přerušení řízení i výzvu k doplnění má deník Zdopravy.cz k dispozici. Úřad dal firmě lhůtu na odstranění nedostatků do 27. října. Zároveň ale červeně a se třemi vykřičníky v dokumentu upozorňuje na dnešní půlnoc. Společnosti navíc v polovině října vyprší podobně důležité osvědčení dopravce, kde úřad rovněž žádá doplnění informací.

Ředitel společnosti Boris Čajánek nebyl telefonicky k dosažení a na SMS zatím nereagoval. Pro kraje Vysočina a Jihočeský znamená zastavení provozu na známých úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně porušení smlouvy. O zastavení provozu přitom neměli na krajských úřadech do poslední chvíle tušení, žádné oficiální oznámení od dopravce jim nepřišlo.

„Je to jednoznačné porušení smlouvy, budou to muset řešit právníci,“ řekl radní pro dopravu kraje Vysočina Jan Hiliš. Podle něj přerušení provozu zásadně postihne základní dopravní obslužnost kraje.

Oba kraje mají už delší dobu připravený autobusový scénář, který budou chtít nyní uvést do chodu. To ale nebude ze dne na den.

Jan Šindelář, Jan Sůra

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Radši snad ať se ty hašišbedny s Čajánkem zruší zavedou se místo toho nízkopodlažní klimatizované autobusy, bude to dávat pro dopravu větší smysl než tahle pračka na dotace pro vedení JHMD s příšernou kvalitou přepravy. 🙁

    • Nebyl bych tak příkrý. Jednak větší sídla u těch tratí už autobusy obsluhují dnes, jednak klimatizaci a nízkou podlahu mají lidé v autech. Takže jediný výsledek bude ztráta kolejových tras, ztráta části turistů a o něco více aut na silnicích, přičemž ty budou napříště i jedinou cestou pro nákladní přepravu. Zavádění dalších autobusů na tom nic nezmění.

    • Františku já bych tak příkrý klidně byl.

      Předloni jsem jel hašišbednou a zážitek mi to zkazilo naprosto – ve skutečnosti je to horší než na obrázcích. Mimo letní parní sezonu by normální autobus udělal mnohem lepší službu než Čajánkovy pokusy na lidech.

  • Tak to jsem čekal, jen jsem myslel, že to přijde později.

  • Pamatuju si, když Honza Šatava s obrovským nadšením kdysi začal uvažovat nad tou úzkou, co sil ho to stálo… Po létech raději odešel a dobře udělal. I když to pro něj asi bylo těžké rozhodnutí. Přece jen to bylo jeho dítě.
    A asi moc dobře věděl, proč odchází. Ti, co jsou ve vedení společnosti jsou, zdá se, jen zlatokopové, kteří toho o problematice jak provozu, tak i legislativy, vědí žalostně málo.

  • Asi to bude nějaký čas teď pro některé tamní obyvatele kruté, ale všechno zlé je k něčemu dobré. Pan Jančura to vezme pod svá křídla a bude mnohem lépe 🙂

    • Jako že tam nechá jezdit dálkové autobusy z linky Praha – Brno? 🙂 Myslím, že část lidí dokoupí auta, část se odstěhuje a bude zase pustší venkov a zacpanější města. Koleje se v tichosti zapomenou a bude možná potřeba jen více údržby silnic po nákladních autech…

  • Je fakt smutné, že je někdo tak neschopný. Ale třeba to díky tomu krachu koupí někdo rozumný.

    • Jen aby nenastal precedens – za několik let takto může podobně vykraden skončit Zimolův „krajský projekt“ na Šumavě. To by bylo o něco horší.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora