Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Velké firmy se popraly o menší zakázku u Rokycan vášnivěji než o dálniční miliardy

Ilustrační foto. Autor: MDČR
Ilustrační foto. Autor: MDČR

Velké stavební firmy jsou živy nejen z dálnic, ale i z krátkých úseků silnic okresního významu. V době nedostatku zakázek a zostřeného konkurenčního boje o ně dokáží svést i urputnější souboje. Příkladem je zhruba tříkilometrový obchvat Kamenného Újezdu mezi Rokycany a Hrádkem.

Stavba naváže na téměř čtyři roky hotovou část obchvatu Rokycan, která fakticky končí v polích. Podle informací deníku Zdopravy.cz se do tendru Správy a údržby silnic Plzeňského kraje přihlásilo dvanáct firem a sdružení. Nejnižší cenu 91,6 milionu nabídl Strabag. Jde o 56 procent hodnoty zakázky vyčíslené projektanty. Pokles tak je výraznější než u posledních dálničních tendrů, kde se nejnižší ceny pohybovaly na 65 procentech předpokladů.

Druhá skončila Eurovia ve spolku s firmou Berger Bohemia (94 mil.) a třetí sdružení TAQ a Robstav (95,5 milionu). O tíze konkurenčního boje svědčí i nejvyšší nabídka společnosti Swietelsky stavební. Na posledním dvanáctém místě skončila přesto, že nabídla cenu na úrovni 85 procent odhadu investora.

Stavba by měla trvat zhruba dva roky, místní přitom na její dokončení čekají jako na smilování. „Jsme velice rádi, že se obchvat dokončí. Průjezd na sever přes Rokycany mířících těžkých vozidel je neúnosný,“ uvedl už v lednu pro Deník starosta Rokycan Václav Kočí. Tehdy projekt získal stavební povolení. Starosta však netušil, že jen na otevírání obálek si počká dalšího tři čtvrtě roku. Předtím dlouhá léta stavbu zdržovalo vyvlastňování pozemků.

Rokycanský případ zapadá do mozaiky klesajících cen dopravních staveb v poslední době, ještě před nedávnem se u obchvatu mluvilo o čtvrtmiliardě. Deník Zdopravy.cz se tématu věnuje dlouhodobě v článcích i rozhovorech.

Newsletter

Partneři


Výběr editora