Železnice

Velká úklidová zakázka. SŽDC hledá firmy na čistá nádraží

Pokladny Českých drah v Českých Budějovicích. Foto: Jan Šindelář
Pokladny Českých drah v Českých Budějovicích. Foto: Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty vypsala jednu z největších zakázek v oboru úklidových služeb. Za 130 milionů korun hledá firmy, které se postarají následující tři roky o čistotu vnitřních prostor na nádražích.

Podle zadávací dokumentace zveřejněné na profilu zadavatele  je důvodem soutěže vypršení starších smluv, které SŽDC vypsalo na konci roku 2016. Smlouvy mají být na tři roky. SŽDC sice soutěží všechna nádraží najednou, současně ale umožňuje podat i nabídky jen na některé oblasti.

Samostatně ale dál zůstane úklid venkovních prostor. „Vyžaduje jinou technologii úklidu a jiné úklidové stroje, nežli vnitřní úklid železničních stanic a zastávek,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele zodpovědný za správu majetku SŽDC Tomáš Drmola.

Podle něj se kvalitativní standardy, například četnosti úklidu, průběžně aktulalizují. „Mohou být upravovány podle potřeb zadavatele i v průběhu plnění dodavatelských smluv. Standardy kvality úklidu jsou aktualizovány podle potřeb zadavatele,“ dodal Drmola.

Zakázka je rozdělena do šesti částí podle regionů, největší objem prací je pod Správou osobních nádraží v Hradci Králové.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Drive prostory nadrazi uklizeli zamestnanci stanice. Jsem na 200% presvedcen, ze to bylo levnejsi nez uklidova firma. Jenze kamaradi si potrebuji privydelat…

    • Toto se dá tak maximálně na vesnicích, lokálkách… kde by bylo možné opravdu dobré sehnat takového správce nádraží, který by dělal všechno krom dopravních činností, s tím že by tam dostal služební byt, ale za to by musel prodávat jízdenky, třeba i s omezenými službami (třeba nevydával in-karty atd. taková služba SŽDC dopravcům), starat se o pořádek na nádraží a drobné opravy budovy, natření zábradlí, posekaný trávník, umeteno…

      Taky by nebylo špatné na některých nádražích zřídit turistické ubytovny a pod. Řešení by to bylo zajímavé a jistě by to mělo i celkem úspěch v některých oblastech.

    • K.S.: Nevydával InKarty. To je také jeden z důvodů rušení pokladen s obsluhou SŽDC. Spousta výpravčích odešlo právě kvůli tomu, že musí vydávat InKarty a další nesmysly okolo. Prodej jízdenek je jen třešničkou na dortu. Neexistuje pokladní přepážka ČD, která nepřijímá žádosti o InKarty. Příjem žádostí je na prvním místě. Nějaké jízdenky jsou až na druhém, možná na třetím – ještě losy, tam kde jsou (a že jsou skoro všude). Pochybuji, že ČD by chtěly pokladnu, u které by se nepodávaly žádosti o InKartu. To pro ně radši žádná než bezInKartová.

      O pořádek na (menších) nádražích se většinou starají v čekárnách pokladní ČD (SŽDC za to platí ČD). Pokud tam pokladna ČD není + ve služebních prostorech signalisté/dozorci výhybek. Pokud ani to není, veřejné prostory ukrajinci najaté firmy (V-Trade a další), služební většinou sami výpravčí.

      Drobné opravy budovy si většinou udělá kolektiv stanice sám, protože než na to někoho oficiálně seženou, spadne jim barák na hlavu. Trávník poseče SŽDC 3x za léto.

      Turistické ubytovny by byly bezvadné na Šumavě (a nejen tam). JHMD se to docela rentuje. Pro SŽDC to je ale malý šolich. Už jenom to že byt na nádraží je nejdražší v celým městě. A i kdyby něco takového bylo, vypapírovat to by bylo pro zákazníka horší než poslat si ČD Kurýrem balíček a vagon Cargem dohromady, aby to náhodou někdo nechtěl použít (případně aby byl i přes tu hroznou pálku odrazen).

    • Tak jiste, ze je uklidova firma drazsi. Uz jen v tom, ze zamestnanci te firmy na to nadrazi dojizdi auty, coz prinasi dalsi naklady a take v tom, ze ta firma ma nejakeho majitele a ten z toho chce mit take zisk.
      Uklidove firmy maji smysl pro malou firmu, kde maji 5 kancelari a potrebuji uklid 1x tydne na 2 hodiny. Tam je jasne, ze si nebudou drzet vlastni uklizecku. Ale u SZDC je to holy nesmysl. V podstate jen tahani penez z kapes danovych poplatniku, protoze prostory pro cestujici se vetsinou uklizi denne a po mensich stanicich se muze uklizecka presunovat vlakem, tak jako se to delalo za CD, takze prace pro vlastni zamestnance na plny uvazek.

      Jiri ma pravdu, najmy umi SZDC napalit pekne. Pravdepodobne o zadne najemniky skutecne nestoji…