Železnice

Velká úklidová zakázka. SŽDC hledá firmy na čistá nádraží

Nádraží v Českých Budějovicích. Foto: Jan Šindelář
Nádraží v Českých Budějovicích. Foto: Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty vypsala jednu z největších zakázek v oboru úklidových služeb. Za 130 milionů korun hledá firmy, které se postarají následující tři roky o čistotu vnitřních prostor na nádražích.

Podle zadávací dokumentace zveřejněné na profilu zadavatele  je důvodem soutěže vypršení starších smluv, které SŽDC vypsalo na konci roku 2016. Smlouvy mají být na tři roky. SŽDC sice soutěží všechna nádraží najednou, současně ale umožňuje podat i nabídky jen na některé oblasti.

Samostatně ale dál zůstane úklid venkovních prostor. „Vyžaduje jinou technologii úklidu a jiné úklidové stroje, nežli vnitřní úklid železničních stanic a zastávek,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele zodpovědný za správu majetku SŽDC Tomáš Drmola.

Podle něj se kvalitativní standardy, například četnosti úklidu, průběžně aktulalizují. „Mohou být upravovány podle potřeb zadavatele i v průběhu plnění dodavatelských smluv. Standardy kvality úklidu jsou aktualizovány podle potřeb zadavatele,“ dodal Drmola.

Zakázka je rozdělena do šesti částí podle regionů, největší objem prací je pod Správou osobních nádraží v Hradci Králové.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jirka
Host
Jirka

Drive prostory nadrazi uklizeli zamestnanci stanice. Jsem na 200% presvedcen, ze to bylo levnejsi nez uklidova firma. Jenze kamaradi si potrebuji privydelat…

K.S.
Host
K.S.

Toto se dá tak maximálně na vesnicích, lokálkách… kde by bylo možné opravdu dobré sehnat takového správce nádraží, který by dělal všechno krom dopravních činností, s tím že by tam dostal služební byt, ale za to by musel prodávat jízdenky, třeba i s omezenými službami (třeba nevydával in-karty atd. taková služba SŽDC dopravcům), starat se o pořádek na nádraží a drobné opravy budovy, natření zábradlí, posekaný trávník, umeteno…

Taky by nebylo špatné na některých nádražích zřídit turistické ubytovny a pod. Řešení by to bylo zajímavé a jistě by to mělo i celkem úspěch v některých oblastech.

Jiří
Host
Jiří

K.S.: Nevydával InKarty. To je také jeden z důvodů rušení pokladen s obsluhou SŽDC. Spousta výpravčích odešlo právě kvůli tomu, že musí vydávat InKarty a další nesmysly okolo. Prodej jízdenek je jen třešničkou na dortu. Neexistuje pokladní přepážka ČD, která nepřijímá žádosti o InKarty. Příjem žádostí je na prvním místě. Nějaké jízdenky jsou až na druhém, možná na třetím – ještě losy, tam kde jsou (a že jsou skoro všude). Pochybuji, že ČD by chtěly pokladnu, u které by se nepodávaly žádosti o InKartu. To pro ně radši žádná než bezInKartová. O pořádek na (menších) nádražích se většinou starají v… Číst vice »

Bery
Host
Bery

Tak jiste, ze je uklidova firma drazsi. Uz jen v tom, ze zamestnanci te firmy na to nadrazi dojizdi auty, coz prinasi dalsi naklady a take v tom, ze ta firma ma nejakeho majitele a ten z toho chce mit take zisk. Uklidove firmy maji smysl pro malou firmu, kde maji 5 kancelari a potrebuji uklid 1x tydne na 2 hodiny. Tam je jasne, ze si nebudou drzet vlastni uklizecku. Ale u SZDC je to holy nesmysl. V podstate jen tahani penez z kapes danovych poplatniku, protoze prostory pro cestujici se vetsinou uklizi denne a po mensich stanicich se muze… Číst vice »