Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví Tramvaje

Velká přestavba v Brně se blíží, Dornych se uzavře 12. března

Ulice Dornych. Autor: Magistrát města Brna
Ulice Dornych. Autor: Magistrát města Brna

Po středeční diskusi na magistrátu se v Brně začíná rýsovat podoba dopravních opatření během přestavby ulic Dornych a Plotní v centru. V rámci projektu za 1,2 miliardy korun dojde mimo jiné k přesunu tramvajové tratě z Dornychu do Plotní a rekonstrukci veřejných ploch v okolí. Ulice Dornych bude přestavěna na kapacitní komunikaci, naopak Plotní by se měla zklidnit. Práce začnou průzkumnými vrty ještě v únoru.

„Uzavírka Dornychu od ulice Svatopetrská po křižovatku s ulicí Zvonařka je naplánována od 12. března. Od té doby bude tato lokalita průjezdná jen po ulici Plotní, průjezd zde bude zachován jedním pruhem v každém směru. Dočasné značení se bude postupně přizpůsobovat průběhu stavby,“ uvedl náměstek primátora pro oblast investic Richard Mrázek.

Po Dornychu nebudou jezdit ani tramvaje, do Komárova pojede náhradní doprava. „O podrobných výlukových opatřeních budeme informovat prostřednictvím všech informačních kanálů Dopravního podniku města Brna, počítáme také s nasazením informátorů na přestupní uzly,“ doplnil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Tramvaje nahradí provizorní autobusová linka x12, doprava se rozloží i mezi další spoje, které budou vedeny Masnou ulicí.

Na Dornychu se bude pracovat více než rok na kompletní rekonstrukci inženýrských sítí a stavbě nové silnice, která bude mít dva pruhy v každém směru. Staveniště bude rozděleno na čtyři úseky, na každém z nich bude pracovat samostatná skupina dělníků. Po dokončení Dornychu se přesunou na Plotní, celkově přestavba potrvá 2,5 roku. Zakázku získaly firmy IMOS Brno, Strabag a Dopravní stavby Brno, investory jsou město, jeho dopravní podnik, Teplárny Brno a Ředitelství silnic a dálnic.

Štítky

8 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • železničář v důchodu
    – otázkou je, jak to zkolabuje a zda se stihne Zábrdovický most (má se začít také 2018). Ten most je pro NTD do Židenic klíčový. Nezbývá než doufat, že tam stavba neobjeví nějakého dinosaura a vše klapne jako letošní rok

  • Aby toho nebylo málo, bude souběžně rekonstruován povrch na ulici Hladíkova. Od Vyškova a Hodonína tak bude slušný špunt – kdo může, autem nejezděte

    • A do toho také další (tentokrát údajně snad až dvouletá) železniční výluka brněnské „role“ (hlavního nádraží) s tranzitní osobní dopravou odkloněnou přes dolní …

    • Jak by mohli dělat během té výluky dvoukolejku na Přerov? Není rozhodnuto o poloze nádraží a tím pádem není jasné kudy bude do uzlu Brno trať od Přerova zapojena.

    • Tranzitní osobní vlaky na Dolní, ale i vlaky zde končící, nebudou asi problém, stavět se má první nástupiště a dojde ke změně ve stanici, kdy bude pár kolejí v odstavné části zrušeno a jedna z nich se připojí k pravé koleji průtahu ve směru od Břeclavi. tím bude zvýšen počet hran na 3. Pak jsou tam nějaké další změny, někdo dával celý asi 5GB archiv na K-report. Kompletně celé plány. Podle mne je zásadní problém v historii kdy se tolerovalo to že se Rothschild cukal a vztekal a na dolní nechtěl, už tehdy to bylo nádraží moderní, hlavní bylo (a je) provizorní bastl, od té doby co vznikla první spojka kolem Vaňkovky se měla osobní doprava přeložit sem, v minulosti byla trať na Hrušovany tou hlavní (díky tarifní politice), Břeclavská byla odbočkou, a ta končila na Dolním. Pro přestup mohli mít 2 perony směrem na Tesco, jenomže z historických důvodů se tam na nástupiště jelo úvratí a podobně. Důvod toho proč se to po vzniku spojky neudělalo takto neznám. (A asi bych ani nepochopil dnešním pohledem)

      Podle mne do budoucna nejméně bolestivým řešením bude z Dolního udělat poněkud klasické nádraží, z průtahu v místě udělat 4 koleje, 2 pro každý směr a vybudovat krom současného 1. ještě 2. ostrovní a 3. nástupiště pro jednu kolej. Potom ještě zlepšit zapojení současné odstavné a zarostlé části kolejiště. Tím se dá po úpravách Černovické spojky realizovat VRT v přístupu do Brna z jihu, byť část pojede po „rychlíkové“ trati, možná by to ale chtělo částečný návrat ke staré stopě průtahu mezi Heršpicemi a Dolním Mimoúrovňově by se to snad zapojit dalo také. Jediná kolize by pak asi byla při přejezdu právě na spojku.

      Ono totiž asi pro nádraží v Brně platí Murphyho zákon o opakovaných rozborkách zařízení kdy po určitém počtu dostaneme dvě identická zařízení téže funkce.

      Nojva: Pokud vím, tak od Šlapanic na Přerov je to jedno a musí se nějak vyřešit i nepropojení některých tratí. Mimochodem kam se vozí nákladní vlaky přes Hlavní nádraží?