Doprava ve městě Vodní doprava Zprávy

V Praze začíná sezona přívozů, loni přepravily rekordních 585 tisíc lidí

Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost
Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost

V sobotu na Vltavu opět vyjedou sezonní pražské přívozy, které jsou v hlavním městě stále oblíbenějším prostředkem, jak se dostat z jednoho břehu na druhý. Ačkoliv v minulých letech šlo o výsostně sezonní záležitost, slavnostní jarní rozjezd se tentokrát týká pouze dvou přívozů.

Po zimní přestávce se probudí linky P3 (Lihovar – Veslařský ostrov) a P6 (Lahovičky – Nádraží Modřany). Ostatní sezonní linky P5 a P7 zimní přestávku neměly nebo byly předčasně zprovozněny: první kvůli opravě lávky u smíchovského železničního mostu a druhý kvůli uzavření Libeňského mostu. Už v zimě byla zavedena i linka P8, která supluje spadlou lávku v Troji. Tradičně celoroční jsou pak přívozy P1 a P2 plující na severu Prahy.

Přívozy jsou součástí pražské integrované dopravy už třináctým rokem a zájem o jejich služby stále roste. „Za loňský rok přepravily rekordních 585 tisíc cestujících a 58 tisíc kol,“ uvedl ředitel ROPIDu Petr Tomčík. Oproti roku 2016, kdy přívozy přepravily 453 tisíc cestujících, jde o výrazný skok. První rok provozu (2005) to bylo 21 tisíc lidí.

Nejvytíženější je celoroční linka P2 mezi Podbabou a Podhořím, kterou loni využilo 231 tisíc pasažérů (předloni 209 tisíc). Skokově přibylo cestujících například i na lince P5 (ze 77 tisíc na 134 tisíc). Linky P5 a P8 sloužící jako náhradní doprava za uzavřené nebo spadlé lávky jsou zdarma, na ostatních linkách platí tarif Pražské integrované dopravy.

Jediným integrovaným mimopražským přívozem je linka P4 mezi Kazínem a Mokropsy. Ta vypluje podobně jako loni 1. června.

Seznam přívozů PID

linka trasa rozsah provozu od 24. 3. 2018 intervaly (v minutách)
P1 Sedlec – Zámky pracovní dny 5:25 – 20:00, víkendy 6:45 – 20:00 15 ve špičkách, 30 mimo špičky (nebo na požádání)
P2 V Podbabě – Podhoří pracovní dny 5:25 – 22:00, víkendy 6:30 – 22:00 15
P3 Lihovar – Veslařský ostrov pracovní dny 6:00 – 22:00, víkendy 7:00 – 22:00 20
P4 Kazín – Mokropsy v provozu až od června
(9:40 – 18:50)
60
P5 Císařská louka – Kotevní – Výtoň Náplavka Smíchov pracovní dny 7:00 – 20:00, víkendy 8:00 – 20:00 10 ve špičkách, 15 mimo špičky
P6 Lahovičky – Nádraží Modřany pracovní dny 7:00 – 20:00, víkendy 8:00 – 20:00 20 (nebo na požádání)
P7 Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov pracovní dny 7:00 – 20:00, víkendy 8:00 – 20:00 15 ve špičkách, 30 mimo špičky (nebo na požádání)
P8 Troja – Císařský ostrov pracovní dny 7:00 – 20:00, víkendy 8:00 – 20:00 10 ve špičkách, 20 mimo špičky (nebo na požádání)

Pramen ROPID

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Radek
Host
Radek

Nestaráme se o mosty, aby přívozy mohly jezdit. Ještě si pogratulujeme.

mikiqex
Host
mikiqex

Já bych tedy raději ty mosty, tohle moc ke chlubení není…

Milan
Host
Milan

Ta čísla jsou odhadem?

redakce
Člen

Autor jr zjevně převzal z tiskové informace ROPIDu = viz:
https://pid.cz/prazske-privozy-vyplouvaji-nove-sezony/