V Plzni začala stavba přesmyku domažlické trati, vznikne nová dvoukolejná zastávka

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDCStavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ve středu oficiálně zahájila třetí část modernizace uzlu Plzeň. V rámci výstavby takzvaného přesmyku domažlické

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ve středu oficiálně zahájila třetí část modernizace uzlu Plzeň. V rámci výstavby takzvaného přesmyku domažlické trati vybuduje sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební novou dvoukolejnou železniční trať v oblasti stávající zastávky Plzeň-Skvrňany. V Domažlické ulici pak vznikne přeložka silnice I/26 mimo obytnou zónu.

„Právě začínající stavba se poněkud odlišuje od předchozích dvou etap. Tentokrát půjde o určitou kombinaci modernizace, rekonstrukce a rozšíření stávající dopravní infrastruktury, a to jak železniční, tak i silniční,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň.
Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Pro Swietelsky Rail, která má ve sdružení se silniční sestrou podíl 72 procent, představuje stavba zatím největší zakázku v českém železničním stavitelství. „Nejnáročnější fází bude přestavba samotného přesmyku, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních zrekonstruují tři tratě a tři mosty prakticky bez přerušení provozu během většiny prací,“ uvedl ředitel stavby David Sichrovský. Tyto práce skončí na podzim 2019, zatímco nová přeložka silnice Domažlická s nadjezdem vznikne ještě do konce letošního roku.

Součástí projektu je také vybudování zastávky Plzeň-Skvrňany v nové poloze na přeložce. Dojde rovněž k výstavbě opěrných a protihlukových zdí, návěstních lávek, trakčního vedení a vybudování sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Skupina Swietelsky zakázku získala s cenou jedné miliardy korun.

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň.
Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Přestavba uzlu Plzeň je při sečtení všech etap největší probíhající železniční stavbou v republice. Začala v roce 2011, hotovo by mělo být s koncem roku 2022. Je rozdělena do pěti staveb, aktuálně se přestavuje i jižní část nádraží, což má na starosti Metrostav. Celkem si plzeňský uzel vyžádá téměř 6,5 miliardy. SŽDC rovněž plánuje velkou rekonstrukci samotné výpravní budovy.

Tagy Plzeň swietelsky SŽDC uzel
Žádné komentáře