Doprava ve městě Železniční průmysl

V Plzni budou jezdit tramvaje z Krnova, do půlmiliardového tendru se přihlásila jediná firma

Tramvaj EVO2. Foto: Radim Holiš, Wikimedia Commons
Tramvaj EVO2. Foto: Radim Holiš, Wikimedia Commons

Zakázka na dodávku 16 nových nízkopodlažních středněkapacitních tramvají pro Plzeň končí vítězstvím společnosti Krnovské opravny a strojírny (KOS). Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) za ně zaplatí více, než plánovaly.

Vyplývá to z informací ve věstníku veřejných zakázek. Městem vlastněná firma počítala podle věstníku s cenou 504 milionů korun, nakonec platí 524 milionů korun bez DPH.

O výsledku zakázky jako první informoval server Československý dopravák, který současně upozornil i na fakt, že podobnou soutěž už jednou PMDP zrušily. Kvůli podmínce, že tramvaj musí být už schválená pro provoz v Česku. Takové zadání splňovala jen tramvaj EVO2, kterou nabízí Aliance TWT. Její součástí jsou právě i Krnovské opravy a strojírny.

Soutěž v Plzni nakonec vyhlásili znovu, jedna z podmínek ale stejně zvýhodnila právě výrobce EVO2: v hodnotících kritériích byla zvýhodněna dodací lhůta do 9 měsíců váhou 5%.

Smlouva zatím není v registru smluv, chybí i na profilu zadavatele. Nemůže jít ale o jinou tramvaj, než EVO2, protože žádnou podobnou splňující podmínky KOS nemá v nabídce. Zatím jezdí jen v jediném provedení v Liberci.

Pro Krnovské opravny a strojírny jde po měsíci o druhou velkou zakázku na tramvaje, v říjnu firma uspěla se zakázkou na nové soupravy v Olomouci.

3 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Mám to chápat tak, že Plzeň nechce tramvaje od Škody? A není trochu divné, že Škoda o zakázku pro město, kde sídlí, nebojuje? Není to pro Škodu poněkud negativní reference?