Autobusy

Ústecký kraj rozjíždí svého dopravce, už vybírá 49 autobusů pro Děčínsko a Ústecko

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj pokročil ve svých plánech na přesun veškeré autobusové dopravy, kterou platí, pod svoji firmu. Po založení nového dopravce už začal vybírat i autobusy. Zatím jen na operativní leasing.

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) už vypsala dvě veřejné zakázky na pětiletý operativní leasing autobusů. V listopadu nejprve na 29 alespoň částečně nízkopodlažních autobusů pro dopravu na Ústecku, v prosinci pak na celkem 20 autobusů pro Děčínsko.

Obě zakázky jsou rozděleny na dvě části podle typu poptávaného autobusu: krajská firma chce dvanáctimetrové a patnáctimetrové autobusy. Autobusy mají být nové, kromě klimatizace budou mít například i zásuvky na USB dobíjení. Leasing firma zvolila kvůli tomu, aby hned na úvod neměla tak vysoké jednorázové náklady s nákupem nových autobusů.

Nový dopravce by měl převzít první linky k červenci 2019, ve skutečnosti bude ale možné, že dopravu převezme už dříve. Záležet bude i na tom, zda dopravci neskončí dříve. Ústecký kraj je jedním z prvních, který měl provoz krajských autobusů vysoutěžený. Někteří dopravci ale výrazně podhodnotili své ceny a dnes přiznávají, že je pro ně provoz ztrátový.

DSÚK od listopadu vede Milan Šlejtr, bývalý technický i dopravní náměstek ředitel ústeckého dopravního podniku. „V přípravě jsou personální věci a další technické vybavení,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vašek
Host
Vašek

Trochu mystifikujete. Obecně dle občanského zákoníku lze kteroukoliv smlouvu vypovědět i bez udání důvodu a tuto obecnou právní úpravu nelze smluvně omezit, možná je ale možné ve smlouvě dohodnout delší výpovědní lhůty. Pokud vím, tak někteří dopravci výpověďmi hrozili či je už podali.

Vašek
Host
Vašek

Pane Sůra, to mi hlava nebere. Kraj všechny dopravce vysoutěžil, takže provozuje dopravu za nejnižší ceny a teď si zřizuje vlastní podnik. Že by soutěžení nebylo až takovým přínosem jak nám pořád tvrdíte??

Vašek
Host
Vašek

Ale proč to kraj nesoutěží znovu a původní smlouvy se nevypoví??

petr.r
Host
petr.r

hlavně aby dopravce věnoval čas na prostudování kam ten autobus pojede. Třeba u nás jezdil patnáctimetrový autobus přes most kde byla značka 12Tun.

Tomáš
Host
Tomáš

A jak jste přišel na to že tam jezdit nemůže?

petr.r
Host
petr.r

řidič autobusu nemusí dodržovat předpisy? Nebo majitel má známosti?

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Pochybuji, že by 15 metrový autobus měl více jak 12 tun, to se mne moc nezdá. Nemám konkrétní údaje, ale já bych to tipnul tak na 7 nebo 8 tun. To se týká hlavně těžkých kamiónů, ty mají takovou hmotnost. .

petr.r
Host
petr.r

Nebudu to hledat, ale max. hmotnost třínápravové jednopodlažní karosy je okolo 24tun, pohotovostní- jen s řidičem bez lidí je 14Tun. Vždyt obyčejný urbanway má pohotovostní hmotmost skoro 12tun, dejte tam cng a lidi, dostanete se na 20tun. Někde ještě jezdí sor lili 7,5m- ten se vleze do tych 7tun, ale pohotovostní bez lidí. U nás v republice je vlastnost, že se podvádí všude i při homologaci aut a píše se do TP menší hmotnost jak ve skutečnosti je.