Autobusy

Ústecký kraj rozjíždí svého dopravce, už vybírá 49 autobusů pro Děčínsko a Ústecko

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj pokročil ve svých plánech na přesun veškeré autobusové dopravy, kterou platí, pod svoji firmu. Po založení nového dopravce už začal vybírat i autobusy. Zatím jen na operativní leasing.

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) už vypsala dvě veřejné zakázky na pětiletý operativní leasing autobusů. V listopadu nejprve na 29 alespoň částečně nízkopodlažních autobusů pro dopravu na Ústecku, v prosinci pak na celkem 20 autobusů pro Děčínsko.

Obě zakázky jsou rozděleny na dvě části podle typu poptávaného autobusu: krajská firma chce dvanáctimetrové a patnáctimetrové autobusy. Autobusy mají být nové, kromě klimatizace budou mít například i zásuvky na USB dobíjení. Leasing firma zvolila kvůli tomu, aby hned na úvod neměla tak vysoké jednorázové náklady s nákupem nových autobusů.

Nový dopravce by měl převzít první linky k červenci 2019, ve skutečnosti bude ale možné, že dopravu převezme už dříve. Záležet bude i na tom, zda dopravci neskončí dříve. Ústecký kraj je jedním z prvních, který měl provoz krajských autobusů vysoutěžený. Někteří dopravci ale výrazně podhodnotili své ceny a dnes přiznávají, že je pro ně provoz ztrátový.

DSÚK od listopadu vede Milan Šlejtr, bývalý technický i dopravní náměstek ředitel ústeckého dopravního podniku. „V přípravě jsou personální věci a další technické vybavení,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Trochu mystifikujete. Obecně dle občanského zákoníku lze kteroukoliv smlouvu vypovědět i bez udání důvodu a tuto obecnou právní úpravu nelze smluvně omezit, možná je ale možné ve smlouvě dohodnout delší výpovědní lhůty. Pokud vím, tak někteří dopravci výpověďmi hrozili či je už podali.

  • Pane Sůra, to mi hlava nebere. Kraj všechny dopravce vysoutěžil, takže provozuje dopravu za nejnižší ceny a teď si zřizuje vlastní podnik. Že by soutěžení nebylo až takovým přínosem jak nám pořád tvrdíte??

    • Během trvání smluv došlo k zásadní změně: vládní nařízení upravující minimální mzdy řidičů. Do vysoutěžených smluv nelze legálně promítnout. I proto dopravci chtějí sami z Ústeckého kraj odejít.

    • Ale proč to kraj nesoutěží znovu a původní smlouvy se nevypoví??

    • Protože smlouvy lze vypovědět jen tehdy, když je k tomu důvod podle smlouvy. Ne, že se někdo vyspí a vypoví ji.

  • hlavně aby dopravce věnoval čas na prostudování kam ten autobus pojede. Třeba u nás jezdil patnáctimetrový autobus přes most kde byla značka 12Tun.

    • řidič autobusu nemusí dodržovat předpisy? Nebo majitel má známosti?

    • Pochybuji, že by 15 metrový autobus měl více jak 12 tun, to se mne moc nezdá. Nemám konkrétní údaje, ale já bych to tipnul tak na 7 nebo 8 tun. To se týká hlavně těžkých kamiónů, ty mají takovou hmotnost. .

    • Nebudu to hledat, ale max. hmotnost třínápravové jednopodlažní karosy je okolo 24tun, pohotovostní- jen s řidičem bez lidí je 14Tun. Vždyt obyčejný urbanway má pohotovostní hmotmost skoro 12tun, dejte tam cng a lidi, dostanete se na 20tun. Někde ještě jezdí sor lili 7,5m- ten se vleze do tych 7tun, ale pohotovostní bez lidí. U nás v republice je vlastnost, že se podvádí všude i při homologaci aut a píše se do TP menší hmotnost jak ve skutečnosti je.

Newsletter

Partneři


Výběr editora