dkv-spojujeme

Unipetrol má prvního Vectrona, doplní nového Bizona

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava (říjen 2017). Foto: Unipetrol DopravaLokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava (říjen 2017). Foto: Unipetrol Doprava

Společnost Unipetrol Doprava převzala první ze tří lokomotiv Siemens Vectron. Její vozový park prochází výraznou modernizací, tento týden přebírá i

Společnost Unipetrol Doprava převzala první ze tří lokomotiv Siemens Vectron. Její vozový park prochází výraznou modernizací, tento týden přebírá i první dieselovou lokomotivu EffiLiner 1600 od CZ Loko.

Nákup je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava. Další dva Vectrony Unipetrol přebere na jaře příštího roku, druhého Bizona, což je přezdívka lokomotivy EffiLiner 1600 ještě do konce letošního roku

Podle dříve oznámené strategie hodlá Unipetrol v letech 2017 a 2018 investovat přes 16 miliard Kč. Jednou z plánovaných investic je právě obnova přepravního železničního parku dceřiné společnosti Unipetrol Doprava, která je významným železničním dopravcem v České republice a se smluvními partnery zajišťuje přepravu i do sousedních států.

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava (říjen 2017). Foto: Unipetrol DopravaLokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava. Foto: Unipetrol DopravaLokomotiva 753.6 v nátěru pro Unipetrol Doprava. Foto: CZLOKO/Tomáš Dohnal, Lokomotivy.net

„Modernizace strojového parku je jedním z předpokladů pro splnění našeho střednědobého plánu zvýšit objem přepravených produktů ze současných 3,1 milionů tun až na cílové čtyři miliony transportovaných tun v roce 2021,“ řekl Ladislav Hlína, jednatel společnosti Unipetrol Doprava.

 

Lokomotivy Siemens Vectron budou využívány pro přepravu zejména chemických produktů a budou schopné provozu v České republice a ve všech sousedních zemích, tedy v Německu, Rakousku, Polsku a Slovensku. Kromě národních vlakových zabezpečovačů příslušných zemí budou lokomotivy také vybaveny jednotným evropským vlakovým zabezpečovačem European Train Control System (ETCS), GSM-R a dálkovou diagnostikou. Lokomotivy budou disponovat jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlosti 160 km/h. Vzhledem ke své modulární koncepci může být lokomotiva dovybavena pakety pro provoz v dalších zemích. Po předání první lokomotivy v korporátních barvách Unipetrolu bude následovat předání dalších dvou lokomotiv na jaře příštího roku.

Společnost Unipetrol Doprava je železničním dopravcem, který nabízí široké portfolio služeb v oblasti železničního trhu. Vedle transportu chemických produktů se Unipetrol Doprava zaměřuje také na spedici, pronájem železničních vozů, na opravárenské a čisticí služby a na konzultační činnost. Mezi zákazníky patří společnosti holdingu Unipetrol, dále mnoho dalších externích zákazníků, kterými jsou významné železniční zasilatelské společnosti, zahraniční dopravní společnosti a jiné chemické závody bez vazby na holding.