Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

U Jaroměře začala stavba sedmi kilometrů D11, hotovo bude koncem roku 2021

Budoucí D11 u Hradce Králové, ilustrační foto. Autor: ŘSD
Budoucí D11 u Hradce Králové, ilustrační foto. Autor: ŘSD

U Jaroměře se dnes rozezněla kladívka poklepávající základní kámen stavby dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Oficiálně zde začala stavba více než sedmikilometrového úseku, jehož součástí je i pět dálničních mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a 6,5 kilometru protihlukových zdí. Hotovo má být v prosinci 2021.

D11 Smiřice - Jaroměř. Autor: ŘSD
D11 Smiřice – Jaroměř.
Autor: ŘSD

Zakázku na stavbu získala skupina Porr za 1,5 miliardy korun, což je 62 procent předpokládané ceny. Stavba se tak řadí do série těch, kde došlo v tendru k výraznému propadu pod očekávání projektantů. Ministr dopravy Dan Ťok při ceremoniálu cenu označil za „velmi ostrou“, vyjádřil ale naději, že firmy postaví dálnici kvalitně a včas.

Z místního pohledu spočívá význam stavby především v tom, že odvede tranzitní dopravu z Jaroměře. Na otevření dálnice je ale navázáno současné zprovoznění severního obchvatu města v podobě přeložky silnice I/33. Je to podmínka územního rozhodnutí k dálnici .

Příprava obchvatu je ale ve skluzu, upozornil dnes starosta Jaroměře Jiří Klepsa. „Obchvat považuji za naprosto klíčovou záležitost, stejně důležitou jako dálnici,“ řekl starosta. ŘSD nemá vykoupeny pozemky ani stavební povolení, přesto věří, že nakonec obě stavby zprovozní ve stejný čas.

Z hlediska dálkové dopravy má dálnice v budoucnu výrazně zlepšit spojení s Polskem. „Pevně věřím, že v roce 2024 či 2025 bude možné projet po dálnici od Baltu do Prahy,“ řekl polský ministr stavebnictví a infrastruktury Andrzej Adamczyk. Na polské straně se D11 napojí na rychlostní silnici S3. Ťok očekává zahájení stavby posledních dvou českých úseků k hranici v roce 2022.

Vedle úseku Smiřice – Jaroměř se měla už začít stavět i navazující patnáctikilometrová část Hradec Králové – Smiřice, na kterou už má smlouvu v hodnotě 2,6 miliardy sdružení Eurovia, Metrostav, Swietelsky. Proti stavebnímu povolení ale podal rozklad ekologický spolek Děti Země, načež ŘSD žádost o povolení stáhlo a řízení se bude opakovat. ŘSD chce nicméně i tuto stavbu zahájit ještě letos.

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jenže bez navazujícího severního obchvatu Jaroměře – tedy nové I/33 – se stejně kamiony buď budou vracet zpět po I/37 do Jaroměře na kruhový objezd, kde se napojí na silnici na Náchod nebo budou dál jezdit přes Jaroměř po stávající I/33. Takže se Jaroměři zase až tak moc neuleví. Ideální by bylo, kdyby se třeba už přístí rok začal stavět buď navazující úsek ke Trutnovu nebo min. úsek z Trutnova ke státní hranici. Ale to si ještě počkáme.

  • 7 kilometrů dálnice za 3,5 roku ??? To by snad šlo rychleji postavit pomocí krumpáčů a lopat :-((.

    • Taky by mě zajímalo, čím to je, že se úsek o délce 7 km v relativně snadném terénu, bez tunelů a dlouhých mostů, staví 3,5 roku. Je to tím, že počet pracovníků a strojů na stavbě je omezen z důvodu rozpočtu, nebo jaký je ten důvod?

    • Jedním z oficiálních důvodů proč je tam tak dlouhý čas je, že ještě nejsou vykoupeny resp. vyvlastněny všechny pozemky a tedy ani všechna potřebná stavební povolení.

    • 3,5 roku je zcela běžná délka. Nechápu co s tím máte za problém.
      To zahájení stvavby je v ČR odkládáno a odkláno, a takhle to sunou třeba 10 let. I více! Zcela běžně – na všech stavbách.

    • Nejsou vykoupeny pozemky na obchvat Jaroměře. Dálnice má stavební povolení i vyřízené majetky. Jinak by se stavba nedala předat. Ten termín by mohl být odůvodněn jedině archeologickým průzkumem, protože je opravdu dlouhý.

    • no ony ty stavby jsou většinou plánované na 3,5 roků nehledě na to jestli to jsou 4 km, nebo 20 km najednou, viz. D3 kolem Budějc, D35 z Opatovic na V.Mýto

  • Prosinec 2021? Já bych viděl spíš tak, že se to s velkou slávou stihne už v září 2011 před sněmovními volbami, čímž se zaplácnou dvě mouchy jednou ranou :-))

Newsletter

Partneři


Výběr editora