Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Tunel na benešovské silnici spojí město s parkem, silniční tah dostane tři pruhy

I/3 kolem Benešova. Autor: ŘSD
I/3 kolem Benešova. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic vylepší průjezd kolem Benešova na hlavním severojižním tahu I/3. V přípravě modernizace tříkilometrového úseku aktuálně pokročilo vpřed, neboť dle rozhodnutí krajského úřadu nemusí podstoupit celý zdlouhavý proces posuzování vlivu na přírodu (EIA).

Silničáři počítají s rozšířením silnice mezi křižovatkami na severním a jižním konci Benešova na tři jízdní pruhy, v úseku kolem zámeckého parku u Konopiště pak silnice na necelých dvě stě metrech zmizí v hloubeném tunelu. Tím se město s parkem propojí. „Aktuálně se zabýváme spolu s památkáři architektonickou studií zakrytí u konopišťského parku,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

ŘSD zároveň zpracovává dokumentaci pro územní rozhodnutí. Samotná stavba by měla začít v roce 2019 a skončit o dva roky později. Náklady se odhadují na 630 milionů bez DPH. Každodenně přetížené silnici I/3 od D1 k Benešovu se někdy říká Mirošovická spojka. ŘSD jí v posledních letech až po Bystřici zkultivovalo a na řadě míst upravilo do formátu 2+1. Úsek kolem Benešova ale zůstává v původním dvoupruhovém uspořádání bez místa za krajnicí a na trase působí jako největší špunt.

„Dá se očekávat, že význam silnice I/3 bude neustále narůstat i přes očekávané skokové snížení dopravy po zprovoznění středočeské části dálnice D3. Nelze však přehlédnout nadstandardní rozvoj bydlení v celé jižní části pražského regionu a související oblasti Benešovska, pro které je tato silnice důležitou spojnicí,“ píše se v dokumentaci ŘSD. Dostavba zmíněné dálnice D3 přes Posázaví je přitom v nedohlednu, nejdříve se s ní dá počítat koncem 20. let.

Tunel a rozšíření silnice není ale jedinou akcí ŘSD u Benešova. Ještě o něco dál v přípravě je okružní křižovatka Červené Vršky na začátku zmiňovaného úseku při cestě od Prahy. Zde už ŘSD vykupuje potřebné pozemky a v optimistickém scénáři by stavba mohla být zahájena na podzim příští rok. Stejně tak je na příští rok v plánu zahájení stavby obchvatu nedalekých Olbramovic.

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • No když už tam chtějí dělat tunel, nebyly by lepší 2 pruhy v každém směru? Takhle mi to přijde jako poněkud neprozíravé – ty úseky, které se teď nedávno rozšířili na uspořádání 2+1 se v případě potřeby v budoucnu ještě třeba na 2+2 rozšířit můžou, ale tunel už see asi rozšíří dost těžko…

    • Bohužel v ČR se opravdu málo věcí dělá prozíravě… Vykopat tunel za stovky milionů a udělat ho nelogicky jen na 3 pruhy, to se může snad stát jen v ČR, kde se nesmyslně šetří tam, kde nemá a naopak utrácí za nesmysly, které potřeba nejsou.

  • Byla by to dobrá zpráva, kdyby…
    … kdyby ty tři pruhy byly v každém směru.

    • Tri pruhy v každém směru jsou u na zbytečně, čeští řidiči neumí jezdit v místech kde jsou 3 pruhy, všichni jedou v levém nebo prostrednim pruhu, pravý je úplně volný.

  • Kdyby od Olbramovic nahradili všechny úrovňové křižovatky mimoúrovňovými, tak uspořádání 2+1 ještě dlouho stačit bude