Obrazem: Travel Service pokřtil 737 MAX. Počítá s ním na nejdelší trasy, poprvé letí do Malagy

Nový Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service na stojánce Terminálu 1 Letiště Václava Havla. Foto: Jan SůraNový Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service na stojánce Terminálu 1 Letiště Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Nová letadla Boeing 737 MAX 8 bude nasazovat letecká společnost Travel Service hlavně na nejdelší tratě ve své síti, tedy

Nová letadla Boeing 737 MAX 8 bude nasazovat letecká společnost Travel Service hlavně na nejdelší tratě ve své síti, tedy například do Dubaje či ománské Salalah.

Při dnešním křtu nového letadla ve flotile to řekl předseda představenstva Travel Service Roman Vik. Jako první se ale letadlo na komerční let vydá nečekaně už dnes do španělské Malagy s odletem v 18.05.

Letadlo je úspornější, tišší, pro cestující pohodlnější,“ vypočítává Vik hlavní rozdíly proti boeingům 737-800 NG, které dnes tvoří základ flotily. Například spotřeba je o 14 % nižší, než u stávající verze. Podle něj nové letadlo umožní přímé lety do nových destinací, jednou z takových linek má být linka z Tel Avivu na Tenerife. Dolet letadla je 6510 kilometrů, stávající 737-800 má o tisíc kilometrů kratší dolet.

Travel Service si objednal celkem 39 letadel Boeing 737 MAX 8. Firma je dlouhodobě věrná Boeingu, jde o největší kontrakt v historii českého letectví.

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště PrahaBoeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště PrahaNový Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service na stojánce Terminálu 1 Letiště Václava Havla. Foto: Jan SůraVodní slavobrána pro nový 737 MAX 8 pro příletu v Praze. Foto: Letiště PrahaSlavnostní proslovy před novým letadlem. Foto: Letiště PrahaSlavnostní křest nového letadla 737 MAX 8: Foto: Letiště PrahaŠéf Travel Service Roman Vik a tenistka Barbora Strýcová. Foto: Jan SůraPředstavení nového 737 MAX 8. Foto: Jan SůraNový koncept wingletů snižuje spotřebu. Foto: Jan SůraDetail uložení podvozku. Foto: Jan SůraBoeing 737 MAX 8 je vybaven novým typem motorů LEAP-1B CFM. Foto: Jan SůraBoeing 737 MAX 8 je vybaven novým typem motorů LEAP-1B CFM. Foto: Jan SůraKokpit nového Boeingu 737 MAX 8. Foto: Letiště PrahaInteriér Boeingu 737 MAX 8. Foto: Letiště Praha

Dnešní den je pro Travel Service přelomovou událostí, kdy začíná další etapa zásadní modernizace naší flotily. Travel Service dlouhodobě vykazuje dynamicky růst a nová letadla 737 MAX plně podpoří náš ambiciózní plán dalšího rozvoje, přinesou konkurenční výhodu a umožní rozšířit síť leteckých spojení o nové žádané destinace. Těší mě, že Travel Service zvolil cestu zlepšování našich služeb zákazníkům a věřím, že díky nové moderní flotile nabídneme klientům ještě lepší zážitek z létání,“ řekl Vik na dnešním představení letadla.

Na křtu byl i zástupce čínské CEFC, která získala v Travel Service minoritní podíl a z jejichž peněz se transakce částečně financuje.
„Pevně věřím, že zařazení uvedeného typu letadla pomůže společnosti v jejím dalším rozvoji, a že tento krok bude taktéž pozitivně oceněn cestujícími,“ uvedl Wu Hongbing, viceprezident CEFC China.

Travel Service obdrží v následujících měsících letošního roku ještě 5 dalších letadel 737 MAX, v roce 2019 dokonce 15 těchto strojů. Do roku 2023 jich bude mít ve flotile 39. Stroj 737 MAX postupně nahradí letadla 737NG. Osm letounů 737 MAX kupuje Travel Service přímo od výrobce společnosti Boeing, ostatní letadla si pronajme od leasingových společností (GECAS, AerCap, ALC, BOC Aviation). Nákup osmi letadel přímo do majetku byl umožněn díky navýšení kapitálu akcionáři společnosti Unimex Group, CEFC a Canaria Travel. Prvních deset letadel bude patřit leasingové společnosti GECAS. Travel Service je jedním z prvních zákazníků tohoto typu letadla.

737 MAX je poháněn novým typem motorů LEAP-1B CFM a je vybaven novým typem wingletů zlepšující aerodynamické vlastnosti křídla. Výrazně nižší je také hluková stopa letounu (až o 40%). Kabina letounu zaujme novým modernějším interiérem odpovídající konceptu „Boeing Sky Interior“. Tu znají cestující například z Dreamlineru, během letu se mění osvětlení podle toho, zda je venku světlo či tma.

„Každá modernizace letadlové flotily dopravce je zároveň přínosem pro letiště, a to nejen z pohledu zvýšení komfortu a bezpečnosti pro naše cestující, dalšího rozšiřování nabídky leteckých spojení, ale i z důvodu snižování hlukové zátěže v okolních obcích. S tímto cílem dopravce stále více motivujeme k používání modernějších a tedy i tišších letadel,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Travel Service má dominantní podíl na trhu letů hlavně z Česka do přímořských destinací, s jeho letadly létá většina klientů českých cestovek. Interiér má podobné rozměry, jako stávající letadla, novinkou bude palubní wifi (bez internetu) pro připojení k palubnímu portálu s filmy či hudbou. V každé sedačce je možnost USB dobíjení. Do letadla se vejde 189 cestujících.

Tagy 737 max boeing CEFC smartwings Travel Service
5 komentářů