Letecké společnosti Letectví

Travel Service nouzově evakuoval cestující v Budapešti. Kvůli dýmu z auta handlingu

Původní nátěr letadel Travel Service. Foto: Travel Service

Letecká společnost Travel Service musela dnes nouzově evakuovat na plochu budapešťského letiště Ferihegy cestující ze svého Boeingu 737-800. Jedna cestujících je vážně zraněná.

K nešťastné události, o které informují maďarská média a kterou deníku Zdopravy.cz potvrdila mluvčí firmy Vlaďka Dufková, došlo v pátek ráno. Přesné příčiny se zatím vyšetřují.

Šlo o let pro společnost Israir ISR716 z Budapešti do Tel Avivu, na který si izraleský dopravce najal právě letadlo společnosti Travel Service registrace OK-TVP.

Při vytlačování letadla ze stojánky nasála klimatizace extrémní množství dýmu z vozidla pozemní handlingové firmy, které letadlo vytlačuje. Podle maďarského serveru mnu.hu  šlo o společnost Malév Ground Handling. Dým a zápach z něj se dostal do kabiny, kde způsobil mezi cestujícími paniku. Kapitán letadla proto nařídil okamžitou evakuaci přes nafouknuté záchranné skluzavky, kterými je letadlo vybaveno. V panice ale jedna z cestujících vypadla a zranila si vážně hlavu.

Podle serveru mnu.hu měl let původně letět už ve čtvrtek večer, letadlo Travel Service OK-TVO ale mělo technické problémy a dopravce musel vyslat náhradní stroj. OK-TVO podle serveru Flightradar přilétl do Budapešti z Tel Avivu.

Podle mluvčí Travel Service Vlaďky Dufkové je celý případ zatím v šetření. „Je nám vzniklé situace líto, naše posádka postupovala podle předpisů,“ řekla Dufková. Podle ní bude firma na vyšetřování plně spolupracovat. O cestující se pak postará společnost Israir. Letadlo se už vrátilo v pátek odpoledne do Prahy.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
    • Nejsem si jist, jestli výhody převáží vyšší hmotnost a s tím související vyšší spotřebu za letu.

    • WheelTug neznám úplně dokonale, ale výhody převáží. Hmotnost toho systému nebude zas tak výrazná v porovnání s ostatním. A hlavně, letecké motory mají nejvyšší účinnost a zároveň nejnižší spotřebu kolem zhruba 95% N1 (otáčky dmychadla), tudíž právě při letu (nízká spotřeba je samozřejmě ovlivněna i nižší hustotou vzduchu). Naopak na zemi mají motory v porovnání velkou spotřebu.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora